Страница 1 от 2

За EV-тата и запалените фарове през зимата (n)

Публикувано: 03 дек 2011г. 21:16
от cityel
Здравейте!

Дойде зима, караме на фарове денонощно :?

Много си мисля защо винаги всичко трябва да се решава така "глобално".
Някой казва:
– Всички коли със запалени фарове зимата и край!
Хубаво де, ама има си дни – слънчеви, хубави, ясни. Тогава за какво? Единствената "кирия" е, че някой може да бъде глобен, и да ни се се вземат от париците, дето и без това ги нямаме.
Според мен е объркана тази работа.
2011 година сме – има акъл в тези глави. Когато е тъмно, мрачно, мъгливо – да. Но на кой му е нужно в ясен слънчев ден да му светим...
Тия крушки всичките дърпат едни 5-10 ампера.(Може и да бъркам, но едва ли. )
Ако има малко разум вложен в тия наредби, нямаше да са такива...
Зимата пада капацитетът на батериите. На мен ми се е случвало в студа да ме дърпат за едни 500 метра до нас...
Ако не бях карал на фарове щях да си стигна – слънчево беше. Батериите бяха киселинни. А времената пълни с ентусиазъм.
:lol:
Вие какво мислите?

Re: За EV-тата и запалените фарове през зимата (n)

Публикувано: 03 дек 2011г. 22:49
от turin
Темата е спорна, защото има хора, които вярват на тезата, че дневните светлини подобрявали забелязването на колите и затова подкрепят всичкото това.

Аз смятам, че карането на фарове през деня (и при достатъчно светло време, разбира се) е ненужно и дори вредно, защото понижава вниманието на шофьора. С една идея по-трудно (и съответно по-късно) се забелязват участниците в движението, които нямат дневни светлини – пешеходци, пресичащи деца най-вече.

А това е най-важното. И не разбирам как никой не го оценява. Всеки казва "да, ама с фарове повече ме забелязват джигитите и ме заобикалят, не се удрят в мен". Ако е за сметка на катастрофи с пешеходци и велосипедисти, според мен е много неправилно.

Другият мотив е за консумацията. Пак съм съгласен с теб. При ДВГ се забелязва по-трудно разликата в този разход, но явно при електромобилите ще си е от значение.

Та какво мисля аз – ами мисля, че някой някъде има сметка от това (в пари имам предвид) и затова ни карат да караме на фарове. Затова и никой не ни пита и затова не зависи от нас...

За съжаление :(

Re: За EV-тата и запалените фарове през зимата (n)

Публикувано: 03 дек 2011г. 22:50
от turin
Решение (частично) може да е светодиодни дневни светлини. Cityel-ът няма ли начин да му се сложат? Идея само. ;)

Re: За EV-тата и запалените фарове през зимата (n)

Публикувано: 04 дек 2011г. 00:33
от infernus
turin написа:Решение (частично) може да е светодиодни дневни светлини. Cityel-ът няма ли начин да му се сложат? Идея само. ;)
Подкрепям те с двете ръце, даже има много коли на които им го слагат на ръка. Нещо като две малки светодиодни ленти са.

Re: За EV-тата и запалените фарове през зимата (n)

Публикувано: 04 дек 2011г. 13:11
от cityel
Не си ли на къси светлини пак те глобяват.
Аз си имам дневни, но не били достатъчни.

Re: За EV-тата и запалените фарове през зимата (n)

Публикувано: 04 дек 2011г. 16:22
от turin
Хм, това кой го решава? Не е работа на ченгето на пътя да казва, че не било достатъчно. Ако имаш документ, не им е работа да те закачат – нали има някакви изпитвания за съвместимост (Технотест и подобните им сервизи), ти може да знаеш по-добре от мен всъщност...
Има една наредба, в която е описано много точно какви са изискванията – 1) за осветеността и 2) за отстоянията при монтажа. Ще я пусна, ако я изровя след малко. Европейска норма е, внесена и при нас. По нея се водят, когато изпитват такива неща. Ченгето на пътя трябва само да знае, че не му е работа да знае повече и да се съобразява със сертификатите. Другото е рекет (не че нашите куки не са му свикнали и на него, де).

Re: За EV-тата и запалените фарове през зимата (n)

Публикувано: 04 дек 2011г. 16:49
от turin
DAYTIME RUNNING LAMP (Regulation No. 87) – http://www.unece.org/fileadmin/DAM/tran ... r48r6e.pdf (страница 72, раздел 6.19, това е за монтажа и отстоянията)

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 068:bg:PDF (това е по-конкретно за интензитет, топлоустойчивост, нужни маркировки и т.н.)

Значи за интензитета на светлината – минимум 400cd по базовата ос. Максимум – 800cd. И не повече от 1200cd във всяко направление, в което светлината е видима.

http://www.tuning.bg/avto-novini/drl-dn ... riya-23124
http://bgdriver.org/forum/index.php?topic=2150.0
http://citroen-bg.net/forum/viewtopic.php?f=2&t=46240
https://en.wikipedia.org/wiki/Daytime_running_lamp

Re: За EV-тата и запалените фарове през зимата (n)

Публикувано: 04 дек 2011г. 19:52
от cityel
Това хубаво - идеята беше за какво да му светим на слънцето? Да не му е тъмно?
:lol:

Re: За EV-тата и запалените фарове през зимата (n)

Публикувано: 04 дек 2011г. 20:12
от turin
За мен е показателно, че в поне в една страна в Европа (май беше Австрия, ако не се лъжа) дневните светлини първо са били задължителни, след това наскоро са махнали изискването. Видели са в статистиката, че с дневни светлини леко, но показателно се увеличили катастрофите с пешеходци. Дето казвам по-горе – участниците в движението без дневни светлини по-трудно се забелязват. А участници в движението не са само колите...

Иначе – бюрокрация. И някой има изгода...

Re: За EV-тата и запалените фарове през зимата (n)

Публикувано: 05 дек 2011г. 01:54
от Stefanov
Момчета, решението на проблема с консумацията е ето това http://www.dealextreme.com/p/10w-6500k- ... -11v-81841
Вчера ми пристигнаха от Китай 4 бр., днес скалъпих нещо наподобяващо лампа къси/дълги и останах доволен от покупката си. Надявам се до края на седмицата да ги сложа на колата и да правя всички останали светлини по този начин. Като има резултат ще пусна снимки.