Страница 1 от 1

Впечатления от Renault ZOE

Публикувано: 05 фев 2018г. 22:28
от ninja
Докато чакам Новата придобивка, дилърът любезно ми предостави едно ZOE за няколко дни (средата на януари 2018 г.).

Карах я много внимателно, защото е първи автомобил с автоматични скорости, който управлявам. От друга страна, трябваше в движение да разучавам копчелъци, дисплеи, навигация, позиции на скоростен лост и възможности за смяна на позициите с и без педала. То не е камера за заден ход, автоматични чистачки със сензори и автоматични светлини. Круиз-контрол и ограничител на скорост, заден паркинг-сензор. Има още глезотии, за които дори нямам представа, за какво са. Като изключим първобитното ми първоначално усещане за мене си, насреща имах едно бижу, което вероятно си заслужава всеки един от малко над 66 000 лева за конфигурацията, която получих. Автомобилът няма ключ, а се стартира с бутон, от него се и изключва, само че, картата на колата трябва да е в обсега му. Иначе сам се заключва, като се отдалеча на 1.5 метра някъде. Стори ми се доста тежичък по пътното поведение, а после прочетох, че е около тон и половина. Първите ми метри управление бяха доста плахи, защото неизвестността плаши, но след няколко километра видях, че дяволът не е толкоз страшен, даже успях да си пусна и парното в петък, че беше хладно и стъклата се запотиха в движение. Фаровете и чистачките бяха нагласени на автоматичен режим и се задействаха по средата на маршрута ми към Перник през Бояна. По Околовръстен път спазвах ограничението от 80 км/ч и в автомобилът не се чуваше абсолютно нищо, освен лек порив от страничен вятър. Шокът настана, когато в района на Бояна намалих до под 30 км/ч, и се започна едни леко дразнещи слуха извънземни звуци, като по филмите, когато каца чиния. Бре? Викам си, прецаках електричката. Така още няколко пъти, докато стигна пред блока ми. Притесних се, честно. Иначе, като стъпих на пътя за Владая, покрай караулката и след това до Драгичево и входът на Перник към "Квартало", в определени участъци я настъпих до към 90 км/ч и всичко беше О.К. Удобно за придвижване возило за града и околностите му. След като се прибрахме, веднага взех да чета тук-там за извънземният звук и какво мислите се оказа - фабрично вграден източник на външен дразнещ шум, предназначен за пешеходците, да чуят, че идва возило. На дисплея постоянно показва колко километра остават до зареждане и моментната консумация на ток. Аз я взех заредена и остатък от 280 км, а в момента е на 170 и вероятно утре ще трябва да се зарежда. Иначе два дни си я ползвахме за нормални семейни задачи - пазар, за вода и други подобни. Интересното е, че при наклон и освобождаване педала на газта, автомобила започва да зарежда батерията и се възползвах тук-там от тази възможност. Обаче ако освободиш от директна на неутрална в движение, не зарежда, но пък не консумира ток. Предавката се освобождава или сменя с натискане на един бутон на скоростният лост. Средният разход, който постигнах за 4 дена е 30 киловатчаса на 100 км или около 6 лева, в сезоните, в които не толкоз студено и тъмно без проблем би могло да се постигне на половина.
Иначе казано - изключително доволни сме от възможността, но едва ли някога ще можем да притежаваме подобно нещо, поне не и в близките 10 години. Дано съм бил полезен. Малко снимки:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Re: Впечатления от Renault ZOE

Публикувано: 11 фев 2018г. 01:34
от turin
Приятна изненада ти е направил Дядо Коледа, следпразнично. Готино ревю, благородно завиждам :)

Re: Впечатления от Renault ZOE

Публикувано: 11 фев 2018г. 09:36
от ninja
Благодаря!

Ето още някои мои си разсъждения:


Силните страни според мен са:
- евтино и безшумно придвижване на до 300 км
- нулеви емисии замърсяване на околната среда (доста спорно)
- с 220 нютона въртящ момент, можеш да „накажеш“ всеки на старт ;)
- безплатно паркиране в зоните за платено такова (не съм сигурен)
- бързо и стандартно зареждане с подсигурени необходимите за това кабели на борда на електромобила
- напълно замества конвенционалните автомобили в града и около града, за семейни нужди. Има и „товарни“ електромобили на Renault, Renault Kangoo Z.E.

Слаби страни:
- неудобство е ако нямаш гараж с ток или къща с двор, където да можеш спокойно да заредиш или дозаредиш батерията на автомобила
- зарядните станции (платени и безплатни) все още не са толкоз разпространени, с изключение на София. В Перник например, няма нито една обществена зарядна станция за електромобили
- висок разход на енергия в студено време (ще си изпрося същия автомобил и лятото за няколко дни, за да мога да направя втори тест)
- висока покупна цена

Re: Впечатления от Renault ZOE

Публикувано: 11 фев 2018г. 23:50
от rrumpe
висок разход на енергия в студено време (ще си изпрося същият автомобил и лятото за няколко дни, за да мога да направя втори тест)
Тези 30квч много ме учудиха. Странно е, защото аз с моя Лийф правя 15квч през зимата, но да кажем, че е може би защото не пускам често парно. Но един колега с Лийф, който кара постоянно на парно и не кара икономично каза, че му харчи 17квч. Ти казваш, че си я карал с 80км/ч, което не е чак толкова много. Странно.

Re: Впечатления от Renault ZOE

Публикувано: 12 фев 2018г. 07:02
от ninja
И аз мисля, че е много, а и е вероятно липсата ми на опит, както е с друга кола, до която за пръв път се докосваш.