Страница 1 от 3

Конверсия Форд фиеста в електромобил

Публикувано: 07 фев 2014г. 12:18
от dj_marti79
Здравейте.
Ето пробното пускане на електричката.
http://vbox7.com/play:e93573558c

Re: Конверсия Форд фиеста в електромобил

Публикувано: 07 фев 2014г. 12:49
от eltransbg
Супер сте!
Мотора се реверсира от контролера или чрез скоростния лост?
Браво за ентусиазма и за направата на контролер - изобщо не е малка работа!
Само една малка забележка - обмислете как да замените заварките по крепежа на мотора с тампони :)

Re: Конверсия Форд фиеста в електромобил

Публикувано: 07 фев 2014г. 13:38
от stealthhack
Браво dj_marti79, ако искаш да си доизкусуриш колата, смени кабелите с 50кв.мм2 минимум, за да не мирише на разтопено, тези от електрожен вършат работа, но обикновено са 35 квадрата и си на предела му, затова 50 квадрата като сигурност.
Иначе хвала, видя че с 4кв. можеш да го движиш.

Re: Конверсия Форд фиеста в електромобил

Публикувано: 07 фев 2014г. 13:48
от rrumpe
Евала момчета! Продължавайте в същия дух.

Re: Конверсия Форд фиеста в електромобил

Публикувано: 07 фев 2014г. 17:12
от turin
Викаш чак върти гуми, а? :) Браво, давайте повече снимки от процеса и разказвай, интересно е.

Re: Конверсия Форд фиеста в електромобил

Публикувано: 07 фев 2014г. 17:17
от stealthhack
dj_marti79 aко имаш начин наглеждай температурата на мотора заради липсата на принудително охлаждане! ;)

Re: Конверсия Форд фиеста в електромобил

Публикувано: 15 фев 2014г. 01:32
от dj_marti79
...да, лапите на мотора са закрепени с гумени тампони. Приготвил съм 50 квадрата кабел, че 35 наистина грее :D .
4 kW ми се струва че е слабичко. Какво ще стане ако наслагам стартерни акумулатори? Е, върти гуми ама на лед :lol: .
Моторът не се реверсира от контролера.
И още видео.
http://vbox7.com/play:5b1eb26572

Re: Конверсия Форд фиеста в електромобил

Публикувано: 15 фев 2014г. 03:02
от stealthhack
dj_marti79 написа:...да, лапите на мотора са закрепени с гумени тампони. Приготвил съм 50 квадрата кабел, че 35 наистина грее :D .
4 kW ми се струва че е слабичко. Какво ще стане ако наслагам стартерни акумулатори? Е, върти гуми ама на лед :lol: .
Моторът не се реверсира от контролера.
И още видео.
http://vbox7.com/play:5b1eb26572
1. Намери по-голям ампермер, този не дава достатъчно информация за тока нужен на мотора.
2. 4kW за градско е достатъчна мощност, и от клипа разбирам че добре ускорява на права улица, но пак ще спомена – следи температурата на мотора.
3. Оправи гнездото за бушона или го смени с ново.
4. 50 квадрата мисля стигат за 200-250А, но нагоре не съм много сигурен, ако вече си го купил можеш да вържеш паралелно двойки кабели 35+35 квадрата на минуса(-) и 35+35 квадрата на плюса(+), или различни комбинации с цел сваляне на загубите по кабелите (също става 35+50 квадрата за всеки един от поляритетите), поради ниското напрежение на което работи моторът.
5. Стартерните акумулатори са с по-тънки ламели и заради това дават по-голям стартов ток, но не стават за продължително дърпане на ток от тях, трябват си тягови или литиеви елементи.

Re: Конверсия Форд фиеста в електромобил

Публикувано: 15 фев 2014г. 15:39
от todor_raev59
Браво момчета, изборът на донор е изключително сполучлив. Аз също имам Форд Фиеста и когато го купувах имах предвид за подобна трансформация-конверсия. Този автомобил е широко разпространен и го има под път и над път за джобни пари, опростен отвсякъде. СМЕЛО НАПРЕД, просто внимавайте с окачването на всички елементи, слагайте гуми, тампони навсякъде - това ще намали вибрациите и ще увеличи ресурса на връзките.
ПОПЪТЕН ВЯТЪР И ЕДНА ПЕДЯ ВОДА ПОД КИЛА.

Re: Конверсия Форд фиеста в електромобил

Публикувано: 25 фев 2014г. 17:39
от stealthhack
Марти, какво стана с Фиестата? :)