Още един Айксам

Електрически автомобили. От тези с поне 4 колела.
s54
Мнения: 216
Регистриран: 16 ное 2012г. 15:24
Местоположение: София

Re: Още един Айксам

Мнение от s54 » 26 дек 2014г. 22:59

cityel написа:Колко камика даде деееее? :lol:
Айде от мене да мине:
Цена: 25лв
Толко :D
Потребителски аватар
cityel
Мнения: 94
Регистриран: 18 окт 2011г. 14:36
Местоположение: София
Контакти:

Re: Още един Айксам

Мнение от cityel » 27 дек 2014г. 14:37

Са ченгел ли да вадиме ..
Кай кво гледаха, кво те питаха ...
s54
Мнения: 216
Регистриран: 16 ное 2012г. 15:24
Местоположение: София

Re: Още един Айксам

Мнение от s54 » 27 дек 2014г. 23:55

Айде сега, без ченгели ако обичаш :lol:
Понеже си отговори сам на въпроса та за т'ва само потвърдих :D

По същество:

Беше много разбран човекът дето е с телефона в сайта.
Минава се на отделна линия, която е и за мотори и други неавтомобили ...
Както ми каза още по телефона, не се чака, щото няма много наплив :D
Приеха служебната бележка, която имах от общината, че не дължа данък, макар и да е за 2013-та ...

Естествено трябва голям талон, ГО, предходен преглед от КАТ в случая - стандартните документи за ГТП.

Като проверки:

Мериха фаровете с там некво око дето имат и минах през валци за тест спирачки с предна и задна ос.

Нищо необичайно като цяло.
Съвсем стандартно ГТП БГ стандарт ;) ако ме разбираш :lol: :lol: :lol:
s54
Мнения: 216
Регистриран: 16 ное 2012г. 15:24
Местоположение: София

Re: Още един Айксам

Мнение от s54 » 08 юни 2015г. 16:07

С малко закъснение, но все пак да споделя ...
Настъпи време разделно ... Разделих се с оловото :P

След като взех каквото можах от оловно-киселинните акумулатори, което цифром е 2.5 години и 9130км пробег
Беше време за стъпка напред - литий ...
Стъпката е огромна и докато мислех какви разлики да опиша установих, че то всъщност няма прилики :lol:
Не че тва е някаква изненада :D

Това, което замени оловото са 16бр 100АН клетки CALB + малко зарядни + BMS и т.н.
Конверсията беше изпълнена от cityel, който вече има доста опит с тези неща ...
Няма как да не съм му благодарен за положения труд и бързата работа! Евала братле!

Впечатления:
- Aixam-a промени коренно поведението си, много по-пъргав и подвижен, наклоните се преодоляват с осезаемо по-висока скорост
- Макс. скорост остана почти същата (по каталожни данни 64 км/ч) може и до 70 да стигне в подходящи условия :lol: , но пък е доста по-често постижима :lol:
- Тези горните определено осигуряват по-голям комфорт сред трафика ...
- Колата се вдигна с около 2 см, малко офроуд вид придоби :lol: , това в следствие на разликата в кг-те ~ 250-300кг олово срещу ~60кг литий
- Воланът олекна, това пак в следствие на кг-те

Очакван пробег - 60-70км максимален, 50км сигурен без да се вреди на батерията.
Не е много, но на мен не ми е нужен по-голям реално, а и не ми се даваха повече парички :?

Това за сега ... трябва малко повече да покарам за дам повече отзиви относно пробега и т.н. ;)
Потребителски аватар
cityel
Мнения: 94
Регистриран: 18 окт 2011г. 14:36
Местоположение: София
Контакти:

Re: Още един Айксам

Мнение от cityel » 10 юни 2015г. 08:45

Jедна снимка от променлjанването.
:lol:
Изображение
s54
Мнения: 216
Регистриран: 16 ное 2012г. 15:24
Местоположение: София

Re: Още един Айксам

Мнение от s54 » 10 юни 2015г. 22:00

Абе друго си е като има снимка :lol:
Някак и на мен постно ми идеше :D
Дай още ако си цъкал ...
Потребителски аватар
cityel
Мнения: 94
Регистриран: 18 окт 2011г. 14:36
Местоположение: София
Контакти:

Re: Още един Айксам

Мнение от cityel » 11 юни 2015г. 08:33

Това беше...
rrumpe
Мнения: 162
Регистриран: 23 яну 2013г. 17:10

Re: Още един Айксам

Мнение от rrumpe » 11 юни 2015г. 09:42

s54 написа: 250-300кг олово срещу ~60кг литий
Е това се казва разлика :)
Честито, със здраве да я разреждаш:) Иначе като кВч какава е разликата между двете батерии? И още един въпрос - колко цикъла направи с оловото?
s54
Мнения: 216
Регистриран: 16 ное 2012г. 15:24
Местоположение: София

Re: Още един Айксам

Мнение от s54 » 11 юни 2015г. 12:39

Тенк Ю :)

Оловото беше 12бр 12V 76АН вързано в 3 групи по 4 акумулатора за 48V

Демек оловото трябва да е било ~ 10 кВч, а литият 4.8 ... ако не бъркам сметките :oops:

Трудно ми е да кажа колко цикъла съм му направил ...
А и да кажа не знам колко ще е полезно, тъй като не знам колко и как са карани/зареждани преди мен.
Също при мен в повече от 50% от дните съм карал 10км и вечерта е зареждана.

Ако те ориентира някак, може би съм ги заредил около 400-500 пъти тия акумулатори,
съдейки по 2.5г ползване и че основно я ползвам в работни дни, но пак казвам
в по-голяма част от случаите след изминати 10-тина км.
Потребителски аватар
SuriCat
Мнения: 629
Регистриран: 23 авг 2011г. 11:18
Местоположение: София

Re: Още един Айксам

Мнение от SuriCat » 11 юни 2015г. 13:27

Ейииииии..... че това олово си е за златен медал :lol:
Отговори