Здравейте,
Нов съм във форума, но отдавна чета тук и се интересувам от електромобилите и развитието им у нас и изобщо. От скоро имам намерение и да закупя такъв като втори автомобил за придвижване в града.
Тъй като у нас по разбираеми причини пазарът на нови автомобили е силно ограничен, е нормално и с електромобилите първите лястовички да са употребявани. Към втора ръка съм се насочил и аз.
Та смятам, че би било интересно и полезно да се обсъдят вариантите за електромобили втора употреба, както и техните спецификации и възможностите за отстраняване на проблеми – какви са често срещаните такива, възможни подобрения и т.н.
Знам, че във форума има хора, притежаващи някои от тези ПС, а има и такива, които се занимават с ремонти, ъпгрейди и внос на батерии, компоненти и др., а пък съм убеден, че има хора, които тематиката ги вълнува доста сериозно и са се поровили из нет-а, така че може да се получи полезна дискусия.
Вариантите, които аз смятам за смислени към момента:
Айксам Мега Сити
Данни: http://www.emission-zero.de/megacity.php
Махиндра Рева
Данни: http://www.emission-zero.de/reva.php
Пиаджо Портър
Данни: http://www.piaggioporter.co.uk/electric.htm
Ситроен Берлинго / Пежо Партнер
Данни:
Ситроен Саксо / Пежо 106
Данни: http://www.emission-zero.de/saxo.php http://www.emission-zero.de/peugeot.php
Тъй като май основният проблем при всички електромобили са батериите:
- Мнения относно надеждността и живота на батериите
- Възможности и цени за подмяна на стандартните у нас
- Възможности и цени за преминаване към литиеви
Доколкото аз се порових, Айксама и Рева-та имат около 2 год. в най-добрия случай живот на акумулаторите (оловни). За Айксама подмяната ще е около 2к лева.
Литиевите – от 4к нагоре, но доста повече от 2 год.
NiCd как са като живот и 120V 100Ah на Саксото и 106-цата колко биха стрували за подмяна с NiCd и с литиеви?
Други известни проблеми? Мнения относно описаните модели?
Един не лош сайт, в който май има повече ел. коли за продан от популярните автомобилни:
http://www.elektroauto-forum.de/Kleinan ... .php?kat=1
Малко дълго ми се получи
Ако темата не е на правилното място, моля за извинение.
Електромобили 2-ра ръка
Re: Електромобили 2-ра ръка
Нещо не се получи баш дискусия
но ето едно също интересно предложение
тт данните: http://www.emission-zero.de/think.php
ето и обявата
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/an ... ml?lang=de
но ето едно също интересно предложение
тт данните: http://www.emission-zero.de/think.php
ето и обявата
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/an ... ml?lang=de
Re: Електромобили 2-ра ръка
Готино!
Само цената ми се струва малко надута. Иначе колата е добре като замисъл.
Леко тежичка ми се вижда 1400кг. Вероятно с оловни батерии което пък е кофти, затова казвам, че цената можеше да е по-малка.
Само цената ми се струва малко надута. Иначе колата е добре като замисъл.
Леко тежичка ми се вижда 1400кг. Вероятно с оловни батерии което пък е кофти, затова казвам, че цената можеше да е по-малка.
Re: Електромобили 2-ра ръка
Всъщнст е с Akkumulator: Natrium-Nickelchlorid
което прави цената малко по-смислена
но килограмите и само 2-те места и мен не ме кефят
разработката е започната с форд, но те са се отказали, а в последствие Think фалират
което прави цената малко по-смислена
но килограмите и само 2-те места и мен не ме кефят
разработката е започната с форд, но те са се отказали, а в последствие Think фалират
Re: Електромобили 2-ра ръка
Батерията му е никел-кадмий / NiCd.
Re: Електромобили 2-ра ръка
Май ще се окаже, че има 3 варианта на батерии.
В началото се е предлагало с NiCd и Зебра батерии, а после с литиево-йонни
В началото се е предлагало с NiCd и Зебра батерии, а после с литиево-йонни
Re: Електромобили 2-ра ръка
Не за друго, ами Na-NiCl(2) са високотемпературни – над 250°, както и ЗЕБРА, които са Na-S...
Re: Електромобили 2-ра ръка
Да опресня с две интересни предложения от братска Полша
http://www.electrique.pl/photos-5/index.html
http://www.electrique.pl/photos-2/index.html
http://www.electrique.pl/photos-5/index.html
http://www.electrique.pl/photos-2/index.html