Имам 3 електромобила :-)

Електрически автомобили. От тези с поне 4 колела.
jopeto
Мнения: 18
Регистриран: 07 сеп 2012г. 02:01

Имам 3 електромобила :-)

Мнение от jopeto » 07 сеп 2012г. 02:14

Здравейте,
попаднах случайно във форума Ви и ми стана интересен, защото отскоро се запалих по електро-колите.
Реших за служебни цели да заменя дизеловите коли с електрически. Така вече имам 3 ел.коли, които се карат всеки ден.
Идеята ми беше, че съм от София и ако някой проявява интерес може да дойде да ги види, да ги пробва и т.н.
Ползвам ги от месеци вече и съм събрал доста реална статистика за какво става ел.колата и за какво не.

И така........ Колиците са страхотни, но имат и своите недостатъци.

Електрическите коли (които са фабрични, а не правени) се регистрират в КАТ вече без проблеми, макар, че там всички гледат като изтребители :-)
Могат да се регистрират като коли или като четириколесни превозни средства - влизат в класа на АТВ-тата, което води до по-евтина гражданска отговорност и че техническите прегледи се правят на 2 години, а не всяка година като при нормалните коли. Аз пробвах и двата варианта, но е по-добър вторият.

Регенерират енергия при движение по инерция.

Та така, предимства:

- Държавата слага все повече зарядни станции и то безплатни, макар че колите се зареждат в най обикновен контакт и не е нужно да се търси зарядна станция.
- Контакти има повече и по-начесто отколкото бензиностанции, досега никой не ми е отказвал да ми даде ток. В бензиностанциите дори май са длъжни да ти дадат ток, ако нямат зарядна станция (а те нямат). В бензиностанцията до нас и 30 дни в месеца да си оставям колата нощем да се зарежда, пак няма да ми откажат (хем и ще ми я пазят).
- Пробегът за 100км струва около 2 лева, и то при условие, че си зареждаш колата вкъщи, а не в службата или където и да било.
- Хората им слагат слънчеви панели по покривите (струват под 300лв) и така увеличават без зареждане пробега с няколко километра и то всеки ден.
- Поддръжката на колите клони към нула - няма масла, ремъци, филтри, няма стартери и антифриз, няма кардани, скоростни кутии. Дори и накладки почти не се сменят, защото се спира предимно с регенерирането и съвсем малко се ползват спирачките. Най-вече няма двигател с вътрешно горене - което прави някакси колата странна без типичното омасляване при нормалните коли.
- Движи се напълно безшумно и без вибрации - което е невероятно комфортно за водача и пътниците.
- Почти нямат ходова част, която да се поддържа - има само амортесьори, спирачна система, кормилната система и метална рамка на самото купе. Няма носачи, шарнирни болтове и т.н.
- Колите не гният, защото са изцяло от пластмаса или по-точно някакъв композитен материал, ама не знам какъв.
- По-евтина гражданска отговорност, отстъпка от данъка ако се регистрират на фирма (това не съм го направил още и не съм сигурен как става), не се плаща екотакса, мито (от ЕС са колите), ДДС или там други глупости. Пренебрежимо и смешно нисък пътен данък, клонящ към нула :-)
- Не плащат синя (а скоро и зелена) зона, защото са освободени от нея и е безплатно паркирането - така забравяте за скоби и паяци, а и колите са малки и се паркира в центъра без проблеми.
- Пестят природата заради липсата на вредни газове.

Недостатъци:

- Нисък пробег - с нови оловни батерии около 80км, със стари около 50км, с нови литиеви (но са скъпи) около 120-130км.
- Колите не стават за междуградско каране - стават само за градско и околоградско каране.
- Много са маломощни и развиват скорост само 70км/час, което все пак става за градско де, ама си малее малко.
- Струват ми се опасни, защото са пластмасови и нямат здравина - ако мине някой тир през теб, направо на джапанка ще те направи. Нямат AIRBAG.
- Когато се зареждат се чака и ако зареждането не е предвидено е някак си куцо, макар че единият модел се пълни за малко над два часа. По принцип могат зарядните в колите да се сменят с по-мощни и така да се намали времето за заряд, но тогава ще падат бушоните по бензиностанциите поради голямата консумация :-)
- На няколко години (и то не много) се налага смяна на батериите ако не са литиеви - там годините са повечко, но пак идва време все някога за смяна. Батериите са скъпо нещо, оловни струват около 2000лв, литиеви около 5000-7000лв, в зависимост от капацитета на пакета. Старите се връщат за скрап - така сумата леко спада.

Реално такъв автомобил се изплаща от икономията за гориво за около 2-3 години, в зависимост от изминаваното разстояние на ден примерно.

Та след всичко написано дотук, какво е вашето мнение? Аз лично смятам, че това са превозните средства на бъдещето и ще виждаме все повече подобни коли по улиците на градовете.
swrt
Мнения: 3
Регистриран: 06 сеп 2012г. 08:39

Re: Имам 3 електромобила :-)

Мнение от swrt » 07 сеп 2012г. 09:37

Къде може да се видят в София?
Потребителски аватар
turin
Site Admin
Мнения: 644
Регистриран: 20 май 2008г. 17:20
Местоположение: София/Троян
Контакти:

Re: Имам 3 електромобила :-)

Мнение от turin » 07 сеп 2012г. 12:14

jopeto, звучи интересно – какви са по-точно колите? Понеже първо реших, че са конвертирани, защото казваш за технотест и пререгистрация. Но всъщност май казваш за готови градски електромобили (NEV) с купе от стъклопласт или подобно. Казваш, че нямат и носачи – интересно ми е какво е окачването, какъв вид.

Кажи къде в София да се видят – в София имаме периодична среща за разговори и кафе/бира, та може като попривърши отпускарсикя сезон, да се съберем да разгледаме и разкажеш. ;)

П.П.: Преместих темата в "Електромобили", защото не е за проект за конверсия или констриуране.
teodor.ivanov
Мнения: 116
Регистриран: 21 окт 2011г. 00:39
Местоположение: Исперих
Контакти:

Re: Имам 3 електромобила :-)

Мнение от teodor.ivanov » 07 сеп 2012г. 14:48

jopeto, и на мен ми е интересно какви са колите. Хубаво е, че лека полека броят на електромобилите в България расте.

Едно уточнение смея да направя, всъщност може би е малко въпрос – кои са тези безплатни зарядни станции, които са сложени от държавата? На нашите зареждането е безплатно, но държавата няма никакво участие в тях, та ти кои визираш?

И една любопитна новина относно безплатната синя зона – след много приказки наистина вече е реалност и за нас в А1 Еко е радост, че стикер с номер 001 за паркиране на електромобил в синя зона е залепен на направения от нас Нисан Микра.

Поздрави
Т
pastirane
Мнения: 3
Регистриран: 07 сеп 2012г. 22:03

Re: Имам 3 електромобила :-)

Мнение от pastirane » 07 сеп 2012г. 22:13

Дай да ги видим тез коли?
Само не разбрах каква им е цената? Къде са произведени и т.н.
jopeto
Мнения: 18
Регистриран: 07 сеп 2012г. 02:01

Re: Имам 3 електромобила :-)

Мнение от jopeto » 08 сеп 2012г. 00:41

Момчета, изкефихте ме, а аз мислех, че форумът е некакъв умрял – за щастие греша!!

Не знам кое по-напред да отговоря, но ето:

1. "Къде може да се видят в София?" – в Баношора, който дойде е добре дошъл да ги пробва, да замери консумацията при зареждане и т.н. тел. ми е: 0879164738 (служ.)
2. "Но всъщност май казваш за готови градски електромобили" – да готови са – фабрични!
3. "с купе от стъклопласт или подобно" – да пластмасови са, но не знам какъв е точно материалът – ходих при хората, дето правят брони и ми казаха, че няма проблем – ако някой те блъсне – ще го оправим без грижа.
4. "в София имаме периодична среща за разговори и кафе/бира" – с нетърпение чакам някой да ме покани – ще дойда с удоволствие – даже с някоя от колите да та я видите на живо!
5. "Преместих темата в "Електромобили", защото не е за проект за конверсия или констриуране" – еваларка – щом си решил – явно така е редно :-)
6. "Едно уточнение смея да направя, всъщност може би е малко въпрос – кои са тези безплатни зарядни станции, които са сложени от държавата? На нашите зареждането е безплатно, но държавата няма никакво участие в тях, та ти кои визираш?" – визирам, че най-близко до мен зарядна станция има безплатна на ХЕИ на ул.Враня – безплатно. Аз обаче не се интересувам от зарядни станции, защото се зареждам с нормални контакти, а не със специфични!! – нали ме разбра?
jopeto
Мнения: 18
Регистриран: 07 сеп 2012г. 02:01

Re: Имам 3 електромобила :-)

Мнение от jopeto » 08 сеп 2012г. 00:56

7. "И една любопитна новина относно безплатната синя зона – след много приказки наистина вече е реалност и за нас в А1 Еко е радост, че стикер с номер 001 за паркиране на електромобил в синя зона е залепен на направения от нас Нисан Микра." – леллелелеелелелелелеллелееллееллеле, колко се чудех кой е взел номер едно!!!! Аз реших, че е некой тарикат, аз притежавам номер 3,4,5 хахахахаха. Точно си виках, че кой кара ел. коли реално, а то някой ми взе номера 1 и 2. ИСКАМ ДА ВИДЯ СТИКЕРА С НОМЕР 0000001 – той има наистина реална нумизматична стойност!!!!!! А кой взе номер 2 – да казва бързо :-)
8. "Дай да ги видим тез коли?" – Ела и ги виж – с удоволсвие ще се срещнем и повозим :-)

ЕВАЛАРКА МОМЧЕТА ИЗКЕФИХТЕ МЕ :-)

ПС: чакам си следващите три коли да пристиганат до месец, ще кажа за отзиви.

Като казах отзиви, се сетих да Ви споделя проблемите:
Вече успя да ми изгори веднъж главният предпазител на мотора – 350А – 20лв. смених го и но проблемос.
Изгоря ми в движение изневиделица контролерът на мотора на една от колите – на ремонт е и ми казаха, че не се ремонтират – поръчах си нов от ибей.
Това е поддръжката на три коли за 2-3 месеца като цена и общо 100 лв за ток – средно една изминава по 33 км на ден!
Хайде живи и здрави:-)

Тези коли ускоряват еднакво както от 0 до 1 км/час, така и от 30 до 31 км/час!!!
Поздрави и не ме мразете, че Ви наспамих така форума.
pvatanasov
Мнения: 33
Регистриран: 31 юли 2012г. 12:21

Re: Имам 3 електромобила :-)

Мнение от pvatanasov » 08 сеп 2012г. 08:10

така и не каза от къде са и на каква цена. дай някакъв сайт ...
Потребителски аватар
turin
Site Admin
Мнения: 644
Регистриран: 20 май 2008г. 17:20
Местоположение: София/Троян
Контакти:

Re: Имам 3 електромобила :-)

Мнение от turin » 08 сеп 2012г. 11:57

Като каза Банишора се сетих, че преди време (може би 10-15 години) в квартала там имаше едни, дето правеха коли. Не се сещам улицата, а и така не отидох да ги видя, само баща ми казваше – трябва да е било някъде около Козлодуй, Калитин, някъде там. Та на тази улица стоели 5-6 коли, всяка в различна степен на завършеност. Нещо като конвейер на улицата. Купетата от стъклопласт, а рама и окачване май от части от други коли и заварени и т.н. Бях много впечатлен, но така и не минах да видя, а после бизнесът е спрял. Като те прочетох и се зачудих дали няма нещо общо...

За срещата в София – имаме специална тема и сега през лятото поне двама-трима човека се виждаме. Не съм обновявал датата на срещата в темата, понеже стана регулярна – всяка втора неделя. Сега е "зает" сезон и няма други, но из града има доста ентусиасти и преди сме се събирали повечко. Може би е време с идването на есента да възобновим. Едно от местата за среща ти е близо – в Св.Троица едно заведение.
jopeto
Мнения: 18
Регистриран: 07 сеп 2012г. 02:01

Re: Имам 3 електромобила :-)

Мнение от jopeto » 09 сеп 2012г. 18:38

Еми то днес е втората неделя в месеца - не ми казвай само, че сте се събрали на срещата в Света Троица днес и Аз съм я изпуснал?

Знам за колите които са правели навремето – намират се на ул. "св.св.Кирил и Методий" – нямам нищо общо с тях – Аз съм просто един ползвател на колите и не се занимавам (не работя) с това.

Иначе повече инфо за колите:

Първо си купих една Рева G-Wiz. Регистрирах я като автомобил и си се движи, но се оказа мъничка за мен и реших да си купя други, малко по-големи коли. Та така сега искам да я продам Ревата – тя е четириместна, макар и малка, регистрирана и въобще всичко си е наред с нея. Мисля да и търся около 8000 лева. 2006г. е колата.
После си купих един аиксан да ги пробвам те как са като коли – дали ще ми паснат на изискванията и очакванията. Оказаха се добър за мен избор, макар че първият беше двуместен – има по-голям багажник от ревата, а за мен това е важно. Така реших тези коли да са изборът ми. Така си купих още един, този път четириместен. В последствие запалих и един приятел и той си купи един. В последствие разбрах, че ще са ми нужни още такива безплатно возещи коли, и покупките продължават с тази марка. Струват по около 12000 лв, 2008г. са – т.е. на 4 години, а за нас българите това са си почти нови коли! Имат много екстри като парно, подгрявка на задно стъкло, парктроник, ел.стъкла, централно, аларма, музика и т.н. – въобще това са си едни нормално коли, само дето са по-малки и много по-леки.
Сега мисля да сменя за тест батериите на някоя от колите с литиеви – на която пробегът е най-малък.
Занимавам се с радиоуправляеми хеликоптери като хоби и там ползваме само литиеви батерии, та съм доста наясно. Пробегът очаквам да стане около 120-140 км с едно зареждане.
Та това засега, ако има някой някакви въпроси – да пита.
Поздрави!
Отговори