За първи път на рали ДАКАР машина с електрическо задвижване

Формула Е, ралита и състезания
С.Николов
Мнения: 242
Регистриран: 28 яну 2010г. 14:37
Местоположение: Варна

За първи път на рали ДАКАР машина с електрическо задвижване

Мнение от С.Николов » 03 яну 2012г. 11:05

Отварям тази тема за да следим в първите две седмици на тази година
първият отбор осмелил се да се появи на трасето на прословутото рали "ДАКАР"
с автомобил с електрическо задвижване.

Отборът е от Латвия.
Имат опит в предишни рали надпревари, включително ДАКАР. В тазгодишното състезание отборът участва с два автомобила. Със стартов номер 370 – машината с електрическо задвижване OSCar eO с екипаж пилот Марис Саункас и навигатор Андрис Дамбис
http://www.dakar.com/dakar/2012/us/rider/370.html
Със стартов номер 467 – автомобилът който явно ще го играе поддръжка OSCar O3 с екипаж пилот Антон Григоров и навигатор Аинарс Принцис
http://www.dakar.com/dakar/2012/us/rider/467.html

В начинанието си отборът от Латвия е подкрепен и от самата държава – не маловажна подробност :)

Можете да прочетете повече и да следите тяхното представяне на сайта на рали ДАКАР
http://dakar.com

Малко информация за самата машина.
за шаси е избрана OSCar O3 с която имат опит в предишни надпревари
Монтирани са два електродвигателя.
Батериите са Winston Battery, които се явяват генерален спонсор :)
Тъй като пробегът с батерии има своите физически ограничения, по изчисления на екипа 150 километра в трудните условия на ралито или 300 километра при по леките етапи, на борда има електро-генератор, който се задвижва от бензинов двигател Nissan, съответно с 200 литров резервоар.
Малка интересна подробност, която се е обсъждала и на нашия форум
фирмата Donerre-Amortisseur, която е известна с изработката на амортисьори за състезателни автомобили участва в проекта с амортисьори, от които се извлича електрическа енергия :)

Това е сайта http://oscareo.lv/ на отбора, където можете да прочетете повече.
Отборът е ако може да се каже в пълен състав съответно камиони, един ДАФ, два Мерцедеса и един Нисан.

Благодаря на infernus, че пусна в темата за новините това интересно събитие.
С.Николов
Мнения: 242
Регистриран: 28 яну 2010г. 14:37
Местоположение: Варна

Re: За първи път на рали ДАКАР машина с електрическо задвижв

Мнение от С.Николов » 03 яну 2012г. 13:44

Кратка информация от изминалите два етапа.

Първият етап от състезанието е 763 километра пробег, от които 57 километра специалният етап за време с една междинна контрола. Може да се каже, че етапът е на морското равнище, най-високата точка на близо 50 метра надморска височина. Етапът се проведе при благоприятни метеорологични условия – слънчево около 15 градуса целзий.

на началото на скоростната отсечка електричката на старта тръгна от 154та позиция
на междинната контрола 127ма за време 000:25:17 на 00:10:49 от първия
на края на скоростната отсечка 123та за време 001:13:46 на 00:41:34 от първия.

Вторият етап от състезанието е 487 километра пробег, от които 290 километра специалният етап за време с четири междинни контроли. Етапът за време е силно планински започва малко над 800 метра надморска височина и завършва на около 1500 метра надморска височина. Най-високата точка е на малко над 2000 метра надморска височина.

На началото на скоростната отсечка електричката на старта тръгна от 121ва позиция
на първа междинна контрола 132ра за време 001:45:41 на 00:57:14 от първия.
на втора междинна контрола 128ма за време 002:13:06 на 01:12:44 от първия.
на трета междинна контрола 129та за време 003:39:58 на 02:05:12 от първия.
на четвъртата междинна контрола 127ма за време 004:47:49 на 02:42:39 от първия.
на края на отсечката на 121ва позиция за време 008:26:32 на 05:39:14 от първия

последното си го обяснявам с информацията, че автомобилите на екипа са решили заедно да преминат финалната част която е с дюни. http://twitter.com/#!/kdambis/status/154068245840801792

Не маловажна подробност, която съм пропуснал.
Екипът е регистрирал за състезанието и камион DAF със стартов номер 574, който ще се състезава наравно в категорията камиони, но основната му задача ще е да оказва помощ на екипа на самото трасе.
http://www.dakar.com/dakar/2012/us/rider/574.html
С.Николов
Мнения: 242
Регистриран: 28 яну 2010г. 14:37
Местоположение: Варна

Re: За първи път на рали ДАКАР машина с електрическо задвижв

Мнение от С.Николов » 04 яну 2012г. 11:39

Етап 3
291 пробег + 208 километра отсечка за време
три междинни контроли
старт при 1800 метра надморска височина финал на 1000 метра надморска височина
най висока точка в етапа малко над 3000 метра надморска височина
това е етапът за автомобилитe и камионите, за мотоциклетите и атветата трасето е по-различно и е с дължина 270 километра и има доста повече изкачвания и спускания.
Ние се насочваме към участието на електричката със стартов номер 370
от старта са тръгнали от позиция 117 в 13:43:30 местно време
на първа контрола заемат 114то място за време 000:56:47 на 00:25:22 от първия
на втора контрола заемат 116то място за време 002:31:34 на 01:06:59 от първия
на трета контрола заемат 114то място за време 003:16:06 на 01:23:38 от първия
на финала на етапа заемат 113то място за време 004:20:33 на 01:53:42 от първия

И още нещо интересно. Латвийците може да са първите с електричка на Дакар, но не са единствените, които са се подготвяли за това предизвикателство
ето това електрическо бъги
http://www.green.autoblog.com/2011/05/0 ... y-w-video/
и неговият отбор също са се подготвяли за Дакар, но за съжаление не ги виждаме в списъка с участниците.
Бъгито вече е имало участие на рали. :)
С.Николов
Мнения: 242
Регистриран: 28 яну 2010г. 14:37
Местоположение: Варна

Re: За първи път на рали ДАКАР машина с електрическо задвижв

Мнение от С.Николов » 05 яну 2012г. 13:09

Етап 4
424 километра пробег + 326 километра отсечка за време
шест междинни контроли
старт при 1000 метра надморска височина финал на 1600 метра надморска височина
Да отбележа от старта до втора междинна контрола е само изкачване
в рамките на около 100 километра от 1000 до 3400 метра надморска височина !!!
Елекричката тръгва в началото на отсечката 114та в 12:51:00
на първа контрола заемат 122ро място за време 000:46:36 на 00:20:25 от първия
на втора контрола заемат 112то място за време 002:04:55 на 00:53:47 от първия
на трета контрола заемат 113то място за време 002:42:52 на 01:11:30 от първия
на четвърта контрола заемат 109 то място за време 004:02:15 на 01:46:37 от първия
на пета контрола заемат 108мо място за време 005:11:16 на 02:20:23 от първия
на шеста контрола заемат 98мо място за време 006:13:46 на 02:46:45 от първия
на финала на етапа заемат 86то място за време 006:58:35 на 03:09:02 от първия.

http://www.youtube.com/watch?v=m_qRYnZ6 ... r_embedded
:)
С.Николов
Мнения: 242
Регистриран: 28 яну 2010г. 14:37
Местоположение: Варна

Re: За първи път на рали ДАКАР машина с електрическо задвижв

Мнение от С.Николов » 06 яну 2012г. 10:17

Етап 5
за мотоциклетите и атеветата 151 километра пробег + 265 километра отсечка за време
за автомобилите и камионите 246 километра пробег + 177 километра отсечка за време
за автомобилите 5 междинни контроли
половината и повече от отсечката за време трасето е пясъчно
Елекричката тръгва в началото на отсечката 84та в 11:15:00
на първа контрола заемат 65то място за време 001:09:30 на 00:37:17 от първия
на втора контрола заемат 64то място за време 001:15:33 на 00:39:38 от първия
на трета контрола заемат 76то място за време 002:44:50 на 01:30:22 от първия
на четвърта контрола заемат 69то място за време 003:35:16 на 01:49:29 от първия
на пета контрола заемат 67мо място за време 003:55:14 на 01:51:16 от първия
на финала на етапа заемат 66то място за време 004:05:18 на 01:54:27 от първия.
Може да отбележим, че втория автомобил на отбора е с почти със същите времена
тоест плътно подръжка.
http://www.dakar.com/PHOTOS/DAK/2012/500/40-b.jpg
Потребителски аватар
turin
Site Admin
Мнения: 645
Регистриран: 20 май 2008г. 17:20
Местоположение: София/Троян
Контакти:

Re: За първи път на рали ДАКАР машина с електрическо задвижв

Мнение от turin » 06 яну 2012г. 14:11

Много интересно!
Чудя се дали напредват, защото изпреварват, или защото други коли с времето отпадат. Ти следиш, кажи ако знаеш.
teodor.ivanov
Мнения: 116
Регистриран: 21 окт 2011г. 00:39
Местоположение: Исперих
Контакти:

Re: За първи път на рали ДАКАР машина с електрическо задвижв

Мнение от teodor.ivanov » 06 яну 2012г. 16:17

Аз като гледах клиповете не се движеха кой знае колко бързо, а при висока надморска височина ДВГ-то губи доста мощност и мисля,че точно това е причината да дърпат напред.
Потребителски аватар
SuriCat
Мнения: 629
Регистриран: 23 авг 2011г. 11:18
Местоположение: София

Re: За първи път на рали ДАКАР машина с електрическо задвижв

Мнение от SuriCat » 06 яну 2012г. 16:34

Е то ДВГ с турбо все му е тая за надморското равнище....
С.Николов
Мнения: 242
Регистриран: 28 яну 2010г. 14:37
Местоположение: Варна

Re: За първи път на рали ДАКАР машина с електрическо задвижв

Мнение от С.Николов » 07 яну 2012г. 19:29

Етап 6
394 километра пробег и 247 километра отсечка за време
в този етап състезателите трябва да пресекат границата между Аржентина и Чили.
контролно-пропусквателният пункт се намира в Андите
на височина близо 4700 метра над морското равнище
отсечката за време е на територията на Чили, но за да достигнат до нея при преминаването на 394те километра до там реално състезателите ще трябва да направят изкачване от 1500 до 4700 метра надморска височина
стартът е на 2300 метра надморска височина, финалът – на 800 метра надморска височина с изкачвания и спускания, най-високата точка достига 3000 метра височина
финалната част от етапа около една трета преминава през пустинята Атакама
Това е може би най тежкият етап от състезанието.
И сега изненада – поради лоши метеорологични условия дъжд и сняг по трасето през планинската част на Чили, чилийските власти са затворили контролно-пропусквателния пункт.
Като той ще бъде отворен само за състезателите в ралито.
В южното полукълбо може да е лято, но високо в планината не знаеш кога сняг ще те забръска.
Организаторите отмениха скоростния етап и с цел сигурността на състезателите
преходът от Фиамала в Аржентина до Копиапо в Чили ще се извърши в конвой, без да се преминава през трасето на скоростната отсечка, а по главния път.

Ето данни по време на прехода
Изпратено то механика на латвийския отбор
GPS fix Lat: S 27 33' 27'' Long: W 68 8' 42''
Time: 14:52:00 UTC Date: 06-01-2012 Altitude: 3371 m
Velocity: 90 km/h Accuracy Horiz: + ...
GPS fix Lat: S 26 53' 6'' Long: W 68 20' 31''
Time: 16:32:09 UTC Date: 06-01-2012 Altitude: 4645 m
Velocity: 56 km/h Accuracy Horiz: + ...

Като гледам тази снимка
http://www.flickr.com/photos/driveeo/66 ... hotostream
мога да предположа, че някъде по пътя задният капак е дал фира.
teodor.ivanov
Мнения: 116
Регистриран: 21 окт 2011г. 00:39
Местоположение: Исперих
Контакти:

Re: За първи път на рали ДАКАР машина с електрическо задвижв

Мнение от teodor.ivanov » 07 яну 2012г. 20:00

може и за по-добро вентилиране. Или пък да свалят от теглото :lol:
Отговори