Страница 1 от 1

Теглото?

Публикувано: 27 мар 2009г. 16:48
от bdoych
Някой дали има информация във вид на таблица или линк с теглото на различни модели автомобили?

Интересува ме от автомобилите малък клас, като: клио, поло, фиеста, трабант, корса и т.н. кой са наи - леките

Re: Теглото?

Публикувано: 27 мар 2009г. 20:31
от turin
http://www.carfolio.com/

Този сайт знаеш ли го? Няма ги всички модели, но има доста. Не знам дали върши работа, но поне за груби преценки може да е полезен. Има удобна форма за търсене, включително и по тегло.

Re: Теглото?

Публикувано: 27 мар 2009г. 20:44
от turin
Renault Clio — около 850 кг. http://www.carfolio.com/specifications/ ... dimensions

Volkswagen Polo — много различно, от около 680 до около 1200 кг.

Ford Fiesta — около тон http://www.carfolio.com/specifications/ ... dimensions

Opel Corsa — пак различно, между 800 и 1000 кг. http://www.carfolio.com/specifications/ ... dimensions

Trabant — между 615 и 700 кг. http://www.carfolio.com/specifications/models/?man=6865

Доста зависи от годината и конкретния модел.

Всъщност объркал съм се — сайтът е бая подробен, има огромен брой модели. Не за всички има пълни данни. Например коефициент на челно съпротивление (също много важно за конверсия) е въведен на малка част от тях. Но другите данни, по-достъпните, са въведени за огромен брой коли. ;)

Re: Теглото?

Публикувано: 27 мар 2009г. 20:45
от bdoych
Благодаря, супер е сайта, разгледах го и действително има информацията която търся!

Re: Теглото?

Публикувано: 27 мар 2009г. 21:07
от bdoych
Аз още не съм на ясно със всичко, ама така съм се запалил на тази тема че се чудя как още не съм махнал двигателя на мойта:)

Имам Ескорт комби, който ми се струва доста тежък (май около 1200 кг беше) и за това искам да направя справка за по леки варианти.

Мисля, че полото и клиото (по старите купета - 1992-1993 год) са добри като тегло, но ще проверя и останалите данни.

Гледам, че в www.mobile.de може да се намерят такива коли за по 100-200 евро.

Re: Теглото?

Публикувано: 27 мар 2009г. 21:18
от turin
И аз съм мислил много също. Имай предвид, че теглото не е единственото важно нещо. Трябва колата да е със здраво окачване, да не е изгнила ламарината. Не те интересува здравината на това в конкретния модел, което ще изхвърляш. Добре е и да е по-аеродинамична, все пак...

Но, както казват навсякъде из блогове и сайтове на правили вече конверсия, най-важното е колата да е налична ;) Тоест ако имаш някаква кола, може и да не е аеродинамична, може и да я е захапала малко ръждата и т.н. Нали я имаш вече ;)

Но не знам дали да ти кажа да се "мяташ" на Ескорта, ако ти е единствена кола. Не се знае как ще стане конверсията, не се знае и колко добра ще е, не се знае колко време ще ти отнеме. А и после колко време ще мине, докато се уреди регистрацията, особено в БГ...

Но ако имаш втора кола, която можеш да разчастиш за тая идея, не е важно да е идеалната като кола-донор. Важното е да я имаш. Или да намериш специално за целта някоя евтина. Може би е добра идея колата-донор да е от някой от най-разпространените модели у нас, за да се намират по-лесно железарии за ремонт евентуално. Но и това крие рискове — ако е сравнително по-новичка, 10-15 годишна и от вървежните марки и модели, тогава пък може някой да я задигне за резервни части... И тогава кофти за вложените сили и пари в електрическата част... Та това май е малко нож с две остриета — ако е много стара, може да се разпадне, ако е по-нова, може да посегне някой... А застрахователите не застраховат електромобили у нас, май...

Аз само разсъждавам, разбира се, това не са съвети и няма как да са — още не съм почнал и аз с моята идея да конвертирам кола ;)

Re: Теглото?

Публикувано: 27 мар 2009г. 21:45
от bdoych
Да имаш право, но така съм се запалил по това че ако имах средствата веднага щях да започна независимо дали е идеалната кола:)

Действително ако успее човек да направи ел.кола и както ниама кой да я застрахова в БГ, за една нощ ще се прости с акумулаторите (най-малко).

Проучвам и в Полша как стои този въпрос тъй като съм тук в момента и намерих доста информация и дори един не много лек Буик който е преправен и дори си тегли ремарке с акумулатори:))

Тук ги регистрират като "забележителност" и си ги карат без проблеми.

Re: Теглото?

Публикувано: 14 май 2010г. 22:52
от sitroenzx
здравей bdoych, както вече сигурно си прочел, аз преработих zx. аеродинамиката не е важна, заради скоростта на движение. аз съм от софия и тук средната скорост е 40km., така че има по-важни неща. например много е важно да не са блокирали спирачките, гумите да са по-тънки и добре напомпани и др. направил съм един fiat brava и едно punto. пунтото е много добро решение на доста въпроси. ще поддържаме връзка.

Re: Теглото?

Публикувано: 01 мар 2011г. 15:36
от kamen
Здравей sitroenzx, можеш ли да кажеш приблизително какъв ти излезе бюджетът за конверсията на ситроена и какви параметри (скорост, пробег, ...) постигна с него. Аз имам един стар ZX, който ми се иска да конвертирам по някое време, ако не се разпадне дотогава.

Re: Теглото?

Публикувано: 07 апр 2012г. 11:51
от DOMIC
Данни за форд фиеста от 1987г.: тегло-875кг., техн. допустима макс. маса - 1225кг., натоварване първа ос-770кг., втора ос -730кг., двигател дизелов 1600см^3 (не знам колко тежи), гуми 135/70R13.
Имам една такава, някой ако се интересува за конверсия: продавам я за 700лв. – техн. изправна, редовни документи, платен данък.