Citroen BX хибрид
Публикувано: 31 мар 2012г. 10:13
Идеята която ми се върти в главата за дизелов хибрид:
Citroen BX 91'-94' набор с тегло 1 тон и челно въздушно съпротивление 0,23 по спомен – колата изглежда ръбата, но е по-аеродинамична от много съвременни автомобили
Малък дизелов двигател с обем 1,2-1,5 литра, който да дава поне 35-40 киловата при 1200-1500 оборота – номиналният въртящ момент на дизелите тръгва някъде там.
Съответно 30-35 киловата генератор и 25-30 киловата ел.двигател, втора употреба като за начало.
Електрониката ще гледам сам да я проектирам и сглобя. Няма да има рекуперативно спиране и зареждане, за максимално опростяване.
Евентуално ще има и климатик
Батерии ще има колкото да поемат пиково натоварване при потегляне и ускоряване, т.е. най-обикновени стартерни акумулатори ще свършат работа.
Батериите ще са в багажника, всичко останало отпред в коша.
Като разход го виждам около и под 3 литра нафта на 100км, а лятото на отработено олио и биодизел.
Цена на проекта около и под 5000лв. с включена цената на колата.
Според вас постижимо ли е?
Колата ще е за извънградско предимно, но сигурно ще си я карам и градско, докато си направя електрическа за града
Равносметката за кола на метан излиза пак толкова – комби или миниван за 3000-3500лв. с нов метанов инжекцион за 2000лв. и разход извънградско под и около 10лв./100км при сегашните цени на метана...
Citroen BX 91'-94' набор с тегло 1 тон и челно въздушно съпротивление 0,23 по спомен – колата изглежда ръбата, но е по-аеродинамична от много съвременни автомобили
Малък дизелов двигател с обем 1,2-1,5 литра, който да дава поне 35-40 киловата при 1200-1500 оборота – номиналният въртящ момент на дизелите тръгва някъде там.
Съответно 30-35 киловата генератор и 25-30 киловата ел.двигател, втора употреба като за начало.
Електрониката ще гледам сам да я проектирам и сглобя. Няма да има рекуперативно спиране и зареждане, за максимално опростяване.
Евентуално ще има и климатик
Батерии ще има колкото да поемат пиково натоварване при потегляне и ускоряване, т.е. най-обикновени стартерни акумулатори ще свършат работа.
Батериите ще са в багажника, всичко останало отпред в коша.
Като разход го виждам около и под 3 литра нафта на 100км, а лятото на отработено олио и биодизел.
Цена на проекта около и под 5000лв. с включена цената на колата.
Според вас постижимо ли е?
Колата ще е за извънградско предимно, но сигурно ще си я карам и градско, докато си направя електрическа за града
Равносметката за кола на метан излиза пак толкова – комби или миниван за 3000-3500лв. с нов метанов инжекцион за 2000лв. и разход извънградско под и около 10лв./100км при сегашните цени на метана...