Вакуум помпа за спирачките

Силова и допълнителна електроника в електромобила
Потребителски аватар
turin
Site Admin
Мнения: 645
Регистриран: 20 май 2008г. 17:20
Местоположение: София/Троян
Контакти:

Re: Вакуум помпа за спирачките

Мнение от turin » 01 окт 2011г. 10:35

SuriCat написа:Относно централното, има системи с ел-моторчета и червячна предавка, има и такива с вакуум.
Вече купих 2 помпи на добра цена.

След подробна "дисекция" на едната се установи, че това може да работи с часове без да изгори.
Не съм те разбрал – имаш предвид моторчетата на стъклата? Аз разбрах, че говориш за централното (заключване), не за стъклата, и затова мислех за соленоиди.

Супер, щом са здрави моторчета и работят дълго! И да, вярно – те ще трябват само за "доизпомпване" от време на време. Дано стане, трябва да стане. ;)
Stefanov
Мнения: 103
Регистриран: 20 фев 2011г. 02:56

Re: Вакуум помпа за спирачките

Мнение от Stefanov » 01 окт 2011г. 13:27

Не! И аз съм замислил същия подход като колегата. Аз освен пежото имам и сеат толедо, неговото централно е с вакуум помпа, която стои в багажника. Когато завъртиш ключа да заключиш, тя се включва и прави вакуум, който изтегля механизма за заключване. Всички стари WV-ни са по този начин направени. Но не знам вероятно колегата вече се е запознал колко налягане трябва и дали тази помпа може да стане. А също нека сподели датчиците за вакуум дали са скъпи и кой е параметарът, който е информационен за тях: R, I, U, C? По-нататък схемотехнически предполагам ще е с компаратор с хистерезис?
Потребителски аватар
SuriCat
Мнения: 629
Регистриран: 23 авг 2011г. 11:18
Местоположение: София

Re: Вакуум помпа за спирачките

Мнение от SuriCat » 01 окт 2011г. 20:34

TURIN > помпата е за централно заключване, грешка няма. Както и колегата Стефанов обясни за действието им.

Параметри още нямам :( частите стоят в шкафа, но няма време да стигна до там. Сега взех нов проект да бачкам на частно като допълнително. Все пак трябва от некаде пари за инвестиции....

Датчикът е резистивен мост, а управлението няма да е само с 1-2 компаратора, а с микроконтролер. Ще има и връзка с CAN BUS & BOARD PC (както всички останали неща в колата), за да е интелигентно и да пести ток, а пък да има по-добро действие... ;)
Потребителски аватар
eltransbg
Мнения: 215
Регистриран: 23 мар 2009г. 15:37
Контакти:

Re: Вакуум помпа за спирачките

Мнение от eltransbg » 05 окт 2011г. 21:03

Аз съм с точно такава помпа – от централно заключване!
Един приятел я погледна и преправи малко, така че входът за налягане да служи за датчик за вакуум!
По този начин няма нужда от датчици.
Не съм сложил резервоар – помпата доста бързо прави необходимия вакуум и при продължтелно натискане на спирачките само се чува как се включва за по секунда, колкото да добави нужното количество вакуум.
Решението е и на добра цена – помпата струва около 40лв и доработката още 20-30, така че всичко излиза под 70лв :!:
Успех!
s54
Мнения: 216
Регистриран: 16 ное 2012г. 15:24
Местоположение: София

Re: Вакуум помпа за спирачките

Мнение от s54 » 08 мар 2013г. 13:48

http://www.electricsubaru.com/vacuum.html

не знам дали е по-практично или не от вече дискутирания вариант, но пък е някакво готово решение
Потребителски аватар
infernus
Мнения: 200
Регистриран: 08 авг 2011г. 21:29

Re: Вакуум помпа за спирачките

Мнение от infernus » 13 мар 2013г. 11:14

Само да попитам, най вероятно помпата е на 12 волта прав ток, ще се захранва от обикновения акумулататор на колата, не от този който служи за задвижване. Какво правим, като свърши токът в акумулатора?!?
- имаме система, която гледа колко ток му остава и след това подава заряд на акумулатора.
- конвертор на напрежение от батеррите за задвижване към помпата?
- оставаме без ток и спирачки...

Пламене, я кажи случвало ли ти се е да свъши токът и ако да какво се случва?
Потребителски аватар
SuriCat
Мнения: 629
Регистриран: 23 авг 2011г. 11:18
Местоположение: София

Re: Вакуум помпа за спирачките

Мнение от SuriCat » 13 мар 2013г. 11:32

Към 12в акумулатор си стои постоянно вързано едно по-малко зарядно/инвертор от голямата батерия към 12в.

Все пак има и още много неща на 12в за поддържане (фарове, мигач, стоп, радио ако щеш и тнт... )
dj_marti79
Мнения: 21
Регистриран: 30 мар 2013г. 22:56

Re: Вакуум помпа за спирачките

Мнение от dj_marti79 » 02 апр 2013г. 19:18

Доста от дизелите и инжекционите имат електрическа вакуум помпа, но да не забравяме че Тати едно време караше без серво и без хидравлика. Няма нищо страшно. Подкрепям идеята за удължаване рамото на педала. Изхвърлям помпа, серво, датчик, хидравлика и конструкцията олеква, опростява се, става по-надеждна и се освобождава място за акумулаторите. Що се отнася до управлението, воланът няма да е тегав и без серво. Гумите ще са по-напомпани за удължаване на пробега и за да могат да носят акумулаторите.
Замисляли ли сте се че в един автомобил има 7-8 различни хидравлични и пневматични системи. Бих искал да изхвърля някои от тях!
teodor.ivanov
Мнения: 116
Регистриран: 21 окт 2011г. 00:39
Местоположение: Исперих
Контакти:

Re: Вакуум помпа за спирачките

Мнение от teodor.ivanov » 02 апр 2013г. 22:57

Само трябва да не забравяш че ще има годишни прегледи, а също и Технотест евентуално, ако мислиш да ходиш. С подобни премахвания на системи е много сложна работата. Аз лично не препоръчвам, защото си е опасно, а в технотест не ги интересува ти дали си виждаш колата като по-опростена и олекотена, ами колко опасен си за другите участници в движението.
За волана – не винаги е така. Тати ти е карал (то и аз де) кола, която е изчислена да се кара на мускули – с голям диаметър на геврека и по-различни ъгли и предавателни числа. Ако вземеш нещо по-съвременно и го окастриш, със сигурност ще изпадаш в ситуации с изправяне на коси.
Потребителски аватар
infernus
Мнения: 200
Регистриран: 08 авг 2011г. 21:29

Re: Вакуум помпа за спирачките

Мнение от infernus » 15 сеп 2013г. 14:24

Абе и волан и спирачки трудно може да се преправят, затова за конверсия е по-лесна кола без такива усилватели, не случайно яко се преправя Suzuki Swift, защото няма усилвател на волана. Най-лесно става, ако има същия модел, но без серво което вече е практически невъзможно, или да се взаимства от други марки на концерн-а, които ползват същата платформа, но насила са орязани да нямат усилватели. Но да се направи от кола с усилватели такава без, си е бая зор.
Отговори