Вакуум помпа за спирачките

Силова и допълнителна електроника в електромобила
Потребителски аватар
SuriCat
Мнения: 626
Регистриран: 23 авг 2011г. 11:18
Местоположение: София

Вакуум помпа за спирачките

Мнение от SuriCat » 30 сеп 2011г. 12:24

Здравейте,

Вероятно вече знаете, че като махнете ДВГ трябва да сложите нещо друго да ви прави вакуум на спирачките.

Аз съм се ориентирал към такъв от централно заключване. Разбира се, ще трябва да се сложи и малко електроника да го управлява, за да има добри параметри на вакуума. Да подържа постоянно ниво и да се включва само когато падне нивото на вакуума.

Случайно някой да си е правил този ескперимент вече? Дали ще може да вдигне достатъчно вакуум, за да има добри спирачки?
Потребителски аватар
infernus
Мнения: 200
Регистриран: 08 авг 2011г. 21:29

Re: Вакуум помпа за спирачките

Мнение от infernus » 30 сеп 2011г. 13:41

Еми аз някога правех друго нещо, слагах помпа без усилвател, педала малко по-твърд, но спирачки пак имаше. Ако е наред системата, не е по-зле, отколкото една която има серво, но е занемарена.
Също така имаш и усилвател на волана. И там има същото решение, с рейка без усилвател, както са повечето по-стари автомобили и нямат никакви грижи, просто воланът има повече обороти. Но не се занимаваш в хидравлични помпи, течове и т.н. Аз най-вероятно колата която търся най-малкото ще е без усилвател на волана.
Само за климатика се слага един такъв на ток, ако много държиш да имаш климатик. Мисля, че някъде из нета гледах един пич как е сложил точно пред едната предна гума компресор, който бачка на ток, адски много приличаше на такъв от хладилник :)
Потребителски аватар
SuriCat
Мнения: 626
Регистриран: 23 авг 2011г. 11:18
Местоположение: София

Re: Вакуум помпа за спирачките

Мнение от SuriCat » 30 сеп 2011г. 13:56

Ако колата си е имала серва и т.н., трябва пак да си има. Иначе може да се окаже проблем при регистрацията.

Пък си е по-хубаво да си има всичко.
todor_raev59
Мнения: 78
Регистриран: 30 апр 2011г. 11:11
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Вакуум помпа за спирачките

Мнение от todor_raev59 » 30 сеп 2011г. 14:56

Здравейте,
логиката на infernus е добра, но да не забравяме, че автомобилът ще носи голям собствен товар и при конструирането на автомобила е отчетено присъствието на сервоусилвателя при спирачния ефект. Не знам колата с ABS ли е. Наистина помпата може да бъде заменена или се удължи рамото на спирачката. По отношение на хидроусилвателя на волана, смятам че е удачно да се търси алтернатива, имайки предвид, че се борим за икономия на всеки ват, като знаете, че 99.999999% автомобилът се движи в права посока. Проблемът относно влошеното управление ще възниква само около паркирането, което не може да се сравни с направените икономии на ел.енергия. Има доста добри решения за свързване на вакуум помпа към постоянно въртящи се части – полуоски, изходящ вал на ел.двигателя – въпрос на конструктивно решение за всики
конкретен донор.
Потребителски аватар
infernus
Мнения: 200
Регистриран: 08 авг 2011г. 21:29

Re: Вакуум помпа за спирачките

Мнение от infernus » 30 сеп 2011г. 15:41

Помня, че при старите дизели, преди 10 години, помпата беше зацепена към разпределителния вал, не знам дали не може да се направи превод към задната част на елктромотора и там да се сложи. А по-добрите спирачки стават с по-големи дискове и повече бутала на спирачните апарати или директното заменяне на барабанни спирачки с дискови.
Потребителски аватар
SuriCat
Мнения: 626
Регистриран: 23 авг 2011г. 11:18
Местоположение: София

Re: Вакуум помпа за спирачките

Мнение от SuriCat » 30 сеп 2011г. 15:52

Ех........ :)

Много технически решения, само че ми се струват прекалено сложни спрямо алтернативата да се надене на вече съществуващия маркуч една вакуум помпа. Пък и цената няма да надмине 100лв.

По този начин се избягват всякакви преправяции по механиката на колата. Иначе аз ще си направя електронно управление на вакуума, та да пести всеки джаул енергия ;)

Единствено трябва да се изтества дали ще се постигне същото ниво на вакуума.

Колкото по-малко се пипа по механиката на колата, толко по-малко проблеми. Иначе колата има и АБС, който за момента нямам идея какво ще го правя. Ако си има собствен ECU, ще е идеално. Остава си непокътнат. Но ако е част от друго ECU, да кажем на ДВГ-то, то ще го изфърля и ще се прави и такова нещо.
Потребителски аватар
infernus
Мнения: 200
Регистриран: 08 авг 2011г. 21:29

Re: Вакуум помпа за спирачките

Мнение от infernus » 30 сеп 2011г. 16:05

Еми аз понеже съм ги правил тези неща и затова не ме бърка и се хвърлям така силно :)
todor_raev59
Мнения: 78
Регистриран: 30 апр 2011г. 11:11
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Вакуум помпа за спирачките

Мнение от todor_raev59 » 30 сеп 2011г. 16:26

Здравей SuriCat,
при по-предно запитване ти бях предложил да направиш няколко снимки на автомобила в зоната около двигателя в присъствието на няколко линийки около него. Смятам, че ще си спестим доста уточняващи въпроси, но смятам при наличието на АБС вмешателството е доста ограничено и трябва да се съобразяваш с него. Направи снимки от различен ъгъл, ще потърсим "корифеи в AUTOCAD" във форума, тъй като има програма, която може да направи 3D по снимки от различен
ъгъл, ще бъде от полза за всички.
Потребителски аватар
turin
Site Admin
Мнения: 645
Регистриран: 20 май 2008г. 17:20
Местоположение: София/Троян
Контакти:

Re: Вакуум помпа за спирачките

Мнение от turin » 30 сеп 2011г. 17:38

Понеже SuriCat спомена, че иска колата да е колкото може по-изпипана – ето това е един от проектите, които са най-пипнати: http://evdrive.com/ То напоследък има много описания в мрежата, но това BMW беше преди време и беше една от най-подробните и както трябва направени конверсии. (Освен тези на Metricmind http://www.metricmind.com/ac_honda/main2.htm и http://www.metricmind.com/audi/main.htm)

Та за вакуум – заслужава си да се види за колко пари може да се вземе готова специална за целта помпа, ето примерно Метрикмайнд продава за около 300 долара парчето. По-скъпичко излиза, но никой не се оплаква в нета от неговите неща. Втори вариант – пак такава или подобна помпа, но втора ръка или през ebay.

Ето този с BMW-то какво е взел, конкретно за помпата – http://evdrive.com/BMW_project/VacumePump.html

Най-добре е, според мен, да си измислиш какво точно искаш и да си направиш електронно управление. Ако няма готово. Ето например за сервото на волана – има готови кит-ове за електрическо усилване, доста от по-новите коли са си с такова, още преди време май точно BMW почнаха да слагат, така че може да се намери сигурно втора ръка цялата такава система за малко парички. С управление на усилването – при ниски скорости по-голямо, при по-високи намалява и воланът става по-твърд, а и не харчи излишно ток.

Конкретно за централното заключване – хм... абе централното не е ли със соленоиди?!? Нещо не ми се връзва да има вакуум-помпи, винаги съм мислел, че са си магнити... Може да бъркам (а може и да зависи от марката) – аз на моята кола съм й разчаствал (и научил съответно) засега двигател и окачване, по централното съвсем малко съм пипал, та може да не знам... Но и да не са соленоиди, да са помпи – те едва ли са направени да работят постоянно (или дори продължително) – да не се опекат на втория месец...?

Моят съвет – готови системи втора ръка. Или специални за конверсия, или от модели коли, които имат ел.серво (поне за волана съм сигурен, че има такива). И вече ако не излиза добре като пари, тогава да се търси вариант за правене "от нулата" сам. ;)
Потребителски аватар
SuriCat
Мнения: 626
Регистриран: 23 авг 2011г. 11:18
Местоположение: София

Re: Вакуум помпа за спирачките

Мнение от SuriCat » 30 сеп 2011г. 22:23

BMW добре изглежда, пък и параметрите му не са лоши.

Колкото до сервото на волана, едва ли има нещо което да пасне идеално вместо сегашното. Според мен все ще има нещо различно дето ще иска много преправяне и тенекиджииски истории. Както и самото управление и датчиците, най-вероятно имат взимане-даване с останалата част от ел-системата на колата и ако се трансплантират, едва ли ще работят добре. Все пак кормилната уредба е важна част и там компромиси не трябва да се правят.

Относно централното, има системи с ел-моторчета и червячна предавка, има и такива с вакуум.
Вече купих 2 помпи на добра цена.

След подробна "дисекция" на едната се установи, че това може да работи с часове без да изгори. Двигателят му е доста здрав.
Нормално това ще работи, само като се натисне спирачка и нивото на вакуума падне. За целта има датчик на налягане, който измерва нивото в сервоусилвателя с висока прецизност. Вече са закупени и такива датчици.
Към помпата ще има микроконтролер, който ще следи и регулира нивото на вакуума в сервоусилвателя.

Ако сервото е здраво, си поддържа вакуума с часове, без да е необходимо да работи помпа. Понякога, като оставя колата вечер и на сутринта преди да запаля, двигателят още си има вакуум за 1-2 натискания на спирачката.
Отговори