Страница 1 от 2

Силови Кабели

Публикувано: 14 сеп 2011г. 22:29
от SuriCat
Предлагам малко да пообогатим форума с технически теми.
Според мен ще е хубаво тук да пуснем разни теми, касаещи реализацията на една конверсия.

Например можем да започнем със силовите кабели (понеже в момента аз съм на тази тема), тези от батерията до контролора и мотора.
Нека всеки който има някаква достоверна информация да сподели. Цена, марка/модел, параметри, доставчик .. и т.н.т.

Ако одобрите идеята, в бъдеще ще пуснем и други подобни теми.

Re: Силови Кабели

Публикувано: 10 мар 2012г. 00:04
от naskov
Необходими ли са чак марки и модели?
Просто трябва да са максимално къси и с подходящо сечение.

Re: Силови Кабели

Публикувано: 10 мар 2012г. 10:23
от infernus
Определено си трябва такава тема, но всичко е специфично според конверсията зависи на колко волта ще работи, колкото по-голям е волтажът, толкова по-тънки кабели се използват. И тука идва въпроса който и мене ме мъчи – кой вид кабел СВТ или ШВПС трябва да се използва и защо? И как се изчислява квадратурата на кабела според напрежението?

Re: Силови Кабели

Публикувано: 10 мар 2012г. 11:47
от naskov
Според мен СВТ е по-добре от ШВПС.
За сечението мога да предложа 1 моя формула – минимум 1мм2 за 1кВ товар при напрежения около или над 200V.
Като цяло обаче трябва да се избира минимално възможната дължина на кабелите, защото при параметрите на EV те увеличават загубите и намаляват КПД-то на системата, дори и за 2 метра повече дължина.
Затова все повече ще виждаме и серийни електроавтомобили, чиито батерии не са в багажника а под купето или до двигателя.

Re: Силови Кабели

Публикувано: 10 мар 2012г. 13:32
от stealthhack
Помисли за кабели от електрожен, вършат идеална работа! ;)

Re: Силови Кабели

Публикувано: 10 мар 2012г. 15:46
от infernus
Нали се сещате, че не всички конверсии са с 200 волтово напрежение! При по-ниско напрежение трябват кабели с по-голямо сечение, за да се намали съпротивлението и загубите.

Re: Силови Кабели

Публикувано: 03 юни 2012г. 14:18
от Stefanov
Нека и аз да се отбележа в тази тема.
Проводниците се оразмеряват: Работното напрежение на автомобила касае пробивното напрежение на изолацията на проводника. Средният ток, който се очаква да консумира, касае сечението/дължината. В тази връзка ще споделя с вас една таблица, която ще се постарая да я намеря тази седмица, на която са дадени съпротивление ка проводник с определено сечение за 100м дължина. Методиката за изчисление е: след като имаме съпротивението за 100м, определяме го и за 1м много лесно. Да речем, че на 16мм проводник с дължина 1 метър R=1mohm, и през него протича ток I=100A, тогава загубите от съпротивление ще са P=I^2xR => P=100A^2x0,001 = 10W. След това има загуби от скин ефект, които са пропорционални на честотата на PWM-а, но там е малко по-сложно за определяне, но за тези честоти с които работим в колите (до 20kHz) не оказват голямо значение за загубите.

Re: Силови Кабели

Публикувано: 15 юли 2012г. 12:04
от Stefanov
Мисля, че това ще свърши работа
http://www.epanorama.net/documents/wiri ... tance.html

Re: Силови Кабели

Публикувано: 04 дек 2012г. 17:25
от val4o89
СВТ кабелът е подходящ само за открита сградна инсталация. Той е твърд и неподходящ, с по-лоши параметри на изолация и проводимост. За електромобил е по-подходящо да се използват меки многожични проводници.

Re: Силови Кабели

Публикувано: 12 дек 2012г. 00:45
от infernus
val4o89 написа:СВТ кабелът е подходящ само за открита сградна инсталация. Той е твърд и неподходящ, с по-лоши параметри на изолация и проводимост. За електромобил е по-подходящо да се използват меки многожични проводници.
Говориш за ШВПС както му викахме навремето, ами ако искаш да е алуминиев?