Страница 1 от 2

Контролер самоделка

Публикувано: 02 апр 2013г. 18:47
от dj_marti79
Здравейте.
Дано не дублирам някоя тема, но исках да попитам какво е мнението ви за самоделна направа на PWM контролер? Ние сме започнали тук един проект и ако има още специалисти по електроника, да помагат.

Re: Контролер самоделка

Публикувано: 02 апр 2013г. 20:23
от altero1
Ако искате, пуснете разработката под свободен технологичен лиценз
http://electriclub.com/motors/bldc-t235.html

Re: Контролер самоделка

Публикувано: 02 апр 2013г. 22:28
от SuriCat
За АЦ или ДЦ мотор ще е контролерът.

По принцип няма лошо в самоделка на контролера, стига да е направен добре. Аз съм си направил АЦ контролер, та що да не може. Обаче АЦ-то е по-сложно за правене от ДЦ-то и си иска повечко труд.

Re: Контролер самоделка

Публикувано: 22 апр 2013г. 20:51
от dj_marti79
DC-DC
Ето малко снимки.
Става много бавно.
Пък да видим какво ще излезе.

Re: Контролер самоделка

Публикувано: 22 апр 2013г. 23:33
от SuriCat
Готин радиатор :) И доста транзистори :)
Обаче ми се струва тънък като материал. Не знам колко вата си сметнал да отделя?

Ако не ти е проблем да споделиш какви транзистори слагаш и колко на брой?

Обаче този вакумен диод на схемата каква работа ще върши не мога да се сетя :mrgreen: :D

Re: Контролер самоделка

Публикувано: 26 апр 2013г. 14:23
от dzwer
Дай схемата за да я мъдрим. И съответните параметри.
Иначе самоделки има колкото искаш:
http://electronica.mk/all_articles/Elec ... _600A.html
http://www.masinaelectrica.com/dc-motor ... 3khz-freq/
http://www.instructables.com/id/Homemad ... lectric-C/

Re: Контролер самоделка

Публикувано: 21 дек 2013г. 23:32
от dj_marti79
http://www.vbox7.com/play:b7eb0c041f
Ето, най-сетне го пуснах в действие.
Все пак това е крачка напред.
Петте минути, през които го засилвах и намалявах не се усети никаква топлина в транзисторите.
Напрежение на електродвигателя 22,6V, от акумулаторите 23,1V, пусков ток 160А (ограничен), празен ход 30А
Корпусът ти се струва тънък, но не, шината е дебела. 48 MOSFET-a и 48 Бързи диода.

Re: Контролер самоделка

Публикувано: 22 дек 2013г. 11:56
от stealthhack
dj_marti79 написа:http://www.vbox7.com/play:b7eb0c041f
Ето, най-сетне го пуснах в действие.
Все пак това е крачка напред.
Петте минути, през които го засилвах и намалявах не се усети никаква топлина в транзисторите.
Напрежение на електродвигателя 22,6V, от акумулаторите 23,1V, пусков ток 160А (ограничен), празен ход 30А
Моторът не е ли от хидравлична помпа на електрокар (6,5kW 2800rpm 75V)?
Ако е такъв ще ти кажа, че му липсва принудително охлаждане и в следствие на това не очаквай мощността написана на табелката за постоянна! ;)
Иначе добра работа си свършил с контролера, върши перфектна работа, поздравления! 8-)

Re: Контролер самоделка

Публикувано: 23 дек 2013г. 22:04
от dj_marti79
От хидравлична помпа на електрокар е. За съжаление е само 4kW и не знам как ще се движи. Някъде гледах Daewoo Matiz електромобил и моторът му беше 4kW. Явно става, въпреки че беше с 4 врати. По предварителни изчисления няма да вдига повече от 50-60km/h. Но все пак целта е пестене, а не драг! Другият недостатък е, че е на 24V. Топлината от мотора възнамерявам да я впрегна (чрез подходящо организирани въздухопроводи) за отопление на предното стъкло, тъкмо и моторът ще се охлажда.
Как ще мина на преглед все още не знам!

Re: Контролер самоделка

Публикувано: 24 дек 2013г. 04:19
от stealthhack
dj_marti79 написа:От хидравлична помпа на електрокар е. За съжаление е само 4kW и не знам как ще се движи. Някъде гледах Daewoo Matiz електромобил и моторът му беше 4kW. Явно става, въпреки че беше с 4 врати. По предварителни изчисления няма да вдига повече от 50-60km/h. Но все пак целта е пестене, а не драг! Другият недостатък е, че е на 24V. Топлината от мотора възнамерявам да я впрегна (чрез подходящо организирани въздухопроводи) за отопление на предното стъкло, тъкмо и моторът ще се охлажда.
Как ще мина на преглед все още не знам!
Да, има автомобилчета с 4Kw двигатели, движат се и за градско са приемливи, но на наклон с 4kW мощност очаквай нещо от сорта на 20-30км/ч. зависи от наклона и теглото на автомобила!
Погледни на табелката на електромотора има щамповано Режим на работа:, което ще ти подскаже колко дълго може да ползваш мощността от двигателчето преди да загрее.
Другото което се сещам, ще ти трябват кабели минимум от електрожен, та даже и по-дебели, при електрожена може да си заваряваш с 160А не е проблем, там кабелите леко се загряват но са си дългички. Тук ще имаш претоварване за 10сек. при ускорение, но и кабелите цели да са максимално къси (контролерът максимално близо до мотора за минимални загуби).
Весели празници и успех с начинанието!