Страница 1 от 2

Отопление на електромобила

Публикувано: 11 фев 2013г. 13:52
от s54
Не знам дали точно тук е мястото, но ми се стори най-удачно. Ако не е така моля да се премести и се извинявам.

Не видях цяла тема по въпроса – тук-там се споменава, но накуп няма нищо.
Та реших да се поровя по въпроса с отоплението, което като гледам си е болно място и на серийните и то нови електромобили

1. Печка нафтова или бензинова – Цените за нови клонят към астрономически – към 2к лева
Тоя вариант мисля ще даде добро отопление и ще щади батериите, но пък се бяга от електрическата концепция. Мен лично много не ме кефи нещо да пуши от някъде.

Съществува и вариант втора ръка, където цената ще е по-приемлива, има и бензинови и дизелови за по 200-300 лева. Повечето са водни обаче. За конверсия е ОК, тъй като може да се върже направо към съществуващото парно, но за мен например сигурно няма да е много оферта, тъй като ще се наложат много доработки.

Ето един линк с различните модели:

http://rheamp.bg/avtonomni-otopliteli.php

2. Електрически вариант – Тук ще е добре ако някой каже какво ползва – цени, марки, монтаж и т.н.
Много не успях да открия аз
Намерих това
http://rheamp.bg/magazin/Електрически_отоплители.html

http://www.kolko.bg/bg/waeco-warmup-kom ... /p/1417340

на 220 волта, стори ми се интересно, тъй като е направено за кола и е доста компактно. Цената му е соленичка като за вентилаторна печка, но пък може да се ползва, докато се зарежда колата на 220 волта направо

3. Други варианти някой ако е намерил, ползвал и имплементирал (казано на чист български :D )?

Re: Отопление на електромобила

Публикувано: 11 фев 2013г. 15:22
от SuriCat
За 220в си вземаш една вентилаторна печка за 15лв и си готов. Така и така ще можеш да я ползваш само докато си на контакта.

За нафтовите печки има и въздушни такива, дето не ти е необходимо водна риза, но по-трудно се намира.

Иначе колегата със CityEl може да сподели опит с компактни газови отоплители, които не е необходимо да преправяш каквото и да е по колата. А и са защитени доста добре от пожар.

Re: Отопление на електромобила

Публикувано: 11 фев 2013г. 15:32
от s54
SuriCat написа:За нафтовите печки има и въздушни такива, дето не ти е необходимо водна риза, но по-трудно се намира.
Да де, нови има без проблем на ония цени, :shock: но секънд хенд трудно се намира, защото повечето оригинално вграждани са направени да подгряват двигателя

Ти как си се приготвил да го решаваш при теб?

Re: Отопление на електромобила

Публикувано: 11 фев 2013г. 18:52
от SuriCat
Със сигурност ще си ползвам водната система. Детайли още не съм мислил....

Re: Отопление на електромобила

Публикувано: 11 фев 2013г. 19:23
от teodor.ivanov
Какви преработки мислиш, че ще ти трябват ако ползваш нафтов нагревател за вода?
По принцип използването на оригиналната система за обдухване е най-добрият вариант, първо защото в повечето случаи въздуховодите са на правилното място и второ защото в Технотест например искат обдухване на предното стъкло.
Аз имам един, само че бензинов готвен за А2ката, но още не сме го слагали, иначе си направихме наш електрически сух нагревател.
В Микрата монтирахме 2кВ електрически нагревател, който топли вода – работи като приказка, обаче е около 1300лв

Re: Отопление на електромобила

Публикувано: 11 фев 2013г. 20:14
от todor_raev59
Здравейте,
в зависимост от гледна точка на безопасността на движението във външните огледала за обратно виждане са вградени отоплителни реотани, а на задните стъкла на леките коли също. На някои от електрическите коли от последните модели се слагат реотани и на предните стъкла, което смятам че започва да се налага като решение. Един от електрическите модели на шведската фирма VOLVO е с отоплителна печка, работеща на спирт. Има доста рационални решения и ми е интересно каква е причината за задължително обдухване на предното стъкло като изискване на Технотест.

Re: Отопление на електромобила

Публикувано: 11 фев 2013г. 20:54
от teodor.ivanov
Може би е добре да се направи разделение – отопление за комфорт и отопление за сигурност. Ако говорим за комфорт, то наистина идеите са много и доста разнообразни. В Нисан Лийф например се залага и на отопляеми седалки и забележете волан.
По малките градове такситата се топлят с туристически газови печки докато са по стоянките нощем, така че може да се направи и за електромобил.
Ако говорим за сигурност, то трябва да се мисли за отопляване на огледала и стъкла.
И тъй като повечето от нас правят или искат да правят конверсии, значи трябва да се съобразяваме с характеристиките на автомобилите донори. Отопление на задно стъкло мисля има в абсолютно всеки автомобил по пътищата.
Отопление на страничните огледала не е задължително, но ако има серийно отопление, това е само в плюс.
Що се отнася до отоплението на предното стъкло – дори и да не се съобразяваме с нормативните актове съм сигурен, че на много от нас ни се е случвало да се запоти при движение или пък да трябва да се размрази сутрин. При условие, че има налично оригинално обдухване на предното стъкло, което е проектирано да обдухва първо най-важните точки, а в последствие и цялата площ на стъклото, не виждам разумна причина да не се използва. Ако някой вижда проблем, нека сподели.
За мен проблема се решава лесно – към оригиналното парно се свързва нагревател на охладителна течност, как точно ще се нагрява с ток, дизел, нафта, спирт си е чисто ваш избор.
Както казах, има вариант и да се вгради сух нагревател в системата, но лично аз не съм особено голям привърженик.

Re: Отопление на електромобила

Публикувано: 11 фев 2013г. 22:33
от todor_raev59
Да разбирам те, но всичко се свежда до степенувано и ефективно разходване на наличната енергия, като на първо място е безопасността. Големината на пробега може да е и чрез лишаване от някакъв комфорт – въпрос на избор.

Re: Отопление на електромобила

Публикувано: 11 фев 2013г. 23:09
от SuriCat
За предното съъкло може да се сложи "сух" нагревател с по-малка мощност за да осигури безопасността.
За комфорт вече може да се сложи допълнителна система на бензин/нафта/гас и тнт.... за да генерира по-голяма мощност без да хаби ток...

Re: Отопление на електромобила

Публикувано: 12 фев 2013г. 09:44
от s54
teodor.ivanov написа:Какви преработки мислиш, че ще ти трябват ако ползваш нафтов нагревател за вода?
Ако е за мен въпросът - доста :D
моя грешка, че не споменах, че става въпрос за Аиксам
нямам водно парно, а само сух нагревател, който нещо прави, но в голям студ най-вероятно
няма да прави нищо, а ще дърпа доста от батерията