Батерии за електромобили – новини от интернет

Акумулатори, кондензатори – новини, цени, технологии
Потребителски аватар
LinuxUser16
Мнения: 32
Регистриран: 09 яну 2011г. 14:53
Местоположение: Milky Way,Earth

Батерии за електромобили – новини от интернет

Мнение от LinuxUser16 » 11 мар 2014г. 15:44

Нова технология за батерията в електромобилите:
http://vbox7.com/play:889637f050
deleted user 1
Мнения: 43
Регистриран: 21 авг 2012г. 15:11

Re: Батерии за електромобили – новини от интернет

Мнение от deleted user 1 » 11 мар 2014г. 18:59

С тази разлика, че технологията се ползва за балансиране на тока на мрежата, а не за електромобили. Енергийната плътност на електролита е около 20 вата/килограм, а на самите клетки е още по-малка. КПД-то също е много ниско. Тези технологии се ползват с огромни - няколко десетки или стотици тонни резервоари, които събират енергията от фотоволтаиците и я отдават вечерта, когато има нужда. Първоначално са построени в Щатите в отдалечени населени места, до които има ограничени мощности от далекопроводите. Така през нощта, когато хората не консумират, електролитът се зарежда, а през деня, когато работят предприятията или вечер, когато хората готвят, токът се използва.
Технологията е много стара. Има десетки такива изградени акумулаторни подстанции.
Потребителски аватар
LinuxUser16
Мнения: 32
Регистриран: 09 яну 2011г. 14:53
Местоположение: Milky Way,Earth

Re: Батерии за електромобили – новини от интернет

Мнение от LinuxUser16 » 11 мар 2014г. 21:02

Наистина, доскоро VRB батериите бяха смятани за непригодни за електромобили поради относително лошото съотношение на енергия към обем, и сложността на системата в сравнение със стандартните акумулатори. Ванадий редокс батериите обаче имат потенциала да решат две основни пречки за широкото приемане на електрическите превозни средства: прекомерно дългото време за зареждане, и краткотрайния живот на батериите. Фирмата REDT е разработила интересен патент за зареждана с електролит система Electric Vehicle (EVRS), използваща ванадий Redox Flow Technology. С такава система, електрическите превозни средства, задвижвани от батерията на REDT може да бъдат презаредени незабавно чрез източване на отработения електролит и едновременна замяна със зареден електролит.

В този случаи, превозните средства, задвижвани от ванадий редокс батерии ще предлагат две важни предимства в сравнение с превозни средства, задвижвани от литиево-йонни батерии:

* Те може да се презареждат бързо, което ги прави по-практични за ситуации, при които превозните средства са в употреба в продължение на до 18 часа на ден.

* Те имат по-ниски експлоатационни разходи на километър
deleted user 1
Мнения: 43
Регистриран: 21 авг 2012г. 15:11

Re: Батерии за електромобили – новини от интернет

Мнение от deleted user 1 » 12 мар 2014г. 00:37

Това, че някой е написал 5 рекламни материала и е решил да вземе малко пари от балъци за разработка не значи, че технологията става. Има поне 100 подобни технологии, които са непригодни.
Как ти звучи няколкостотин литра отровен химикал да се разлее при катастрофа? А и теоретичната енергийна плътност е далеч под тази на литиево-йонните батерии. Технологията по смяна на батерии е в пъти по-обещаваща от сменяемия електролит.
Много по-практична технология е хибридна кола на втечнен газ. Там недостатъкът е, че не става за северните страни. Работи само при температури над 15-20 градуса целзий. КПД-то е съизмеримо с водородна клетка и електролизатор за получаване на водород, с тази разлика, че е в пъти по-безопасно.
Потребителски аватар
SuriCat
Мнения: 629
Регистриран: 23 авг 2011г. 11:18
Местоположение: София

Re: Батерии за електромобили – новини от интернет

Мнение от SuriCat » 12 мар 2014г. 08:50

Е*ати... с тия работни температури от над 20 градуса стават само за екватора :lol:

То даже и в Гърция пада под 20 :D
Отговори