реших да проверя от какви елементи ми е батерията за скутера
Публикувано: 04 мар 2014г. 14:20
Здравейте, преди 2 години по това време си купих от ebay Lifepo4 батерия с bms и зарядно за нея за електрическия ми скутер 800ватов на 36 волта. Първата година съм му направил към 200 заряда, с които минавах средно по 30 км.Тествал съм го веднъж докрай, почти мина 35 км и затова реших на всеки 30 да го зареждам. Втората година падна пробегът с 5 км и започнах да го зареждам на всеки 25 км - пак около 200 заряда за сезона. Сега в топлите зимни дни реших да го изкарам малко и се оказа че мощността му е паднала още на пакета. Не съм замервал колко минава сега, но индикаторът за силата на батерията, зеленият, който е от 3 диода червен, жълт и зелен започва да изгасва като подам газ, което преди се е случвало само след като съм минал поне 70% от пробега.
Та реших да видя какво са ми сложили като батерии в пакета.
Ето малко снимки: Ще помоля админа да ги намали, че уж от телефона ги пращам, пък пак излизат големи.
То по номера, който се вижда на последната излиза, че са призматични клетки на завода А123
По техните характеристики би трябвало да изкарват до 2000 цикъла на заряд преди да паднат на 80%,
а като гледам моите са паднали на 50-60% сигурно за едни максимум 500 заряда.
Замерих волтажа на всяка клетка при зареден пакет, всички са по 3.3 волта точно.
Някой има ли идея какъв може да е проблемът, да не би БМС да не работи, но тогава предполагам че всяка клетка щеше да е с различен волтаж.
Също така идея как да следя батерията, по-точно кога и колко се натоварва, да не би да се претоварва от електрониката на скутера да смуче с повече от 3 С ток и затова да се скапват толкова бързо.
Та реших да видя какво са ми сложили като батерии в пакета.
Ето малко снимки: Ще помоля админа да ги намали, че уж от телефона ги пращам, пък пак излизат големи.
То по номера, който се вижда на последната излиза, че са призматични клетки на завода А123
По техните характеристики би трябвало да изкарват до 2000 цикъла на заряд преди да паднат на 80%,
а като гледам моите са паднали на 50-60% сигурно за едни максимум 500 заряда.
Замерих волтажа на всяка клетка при зареден пакет, всички са по 3.3 волта точно.
Някой има ли идея какъв може да е проблемът, да не би БМС да не работи, но тогава предполагам че всяка клетка щеше да е с различен волтаж.
Също така идея как да следя батерията, по-точно кога и колко се натоварва, да не би да се претоварва от електрониката на скутера да смуче с повече от 3 С ток и затова да се скапват толкова бързо.