реших да проверя от какви елементи ми е батерията за скутера

Акумулатори, кондензатори – новини, цени, технологии
dane78
Мнения: 55
Регистриран: 24 сеп 2012г. 18:14

реших да проверя от какви елементи ми е батерията за скутера

Мнение от dane78 » 04 мар 2014г. 14:20

Здравейте, преди 2 години по това време си купих от ebay Lifepo4 батерия с bms и зарядно за нея за електрическия ми скутер 800ватов на 36 волта. Първата година съм му направил към 200 заряда, с които минавах средно по 30 км.Тествал съм го веднъж докрай, почти мина 35 км и затова реших на всеки 30 да го зареждам. Втората година падна пробегът с 5 км и започнах да го зареждам на всеки 25 км - пак около 200 заряда за сезона. Сега в топлите зимни дни реших да го изкарам малко и се оказа че мощността му е паднала още на пакета. Не съм замервал колко минава сега, но индикаторът за силата на батерията, зеленият, който е от 3 диода червен, жълт и зелен започва да изгасва като подам газ, което преди се е случвало само след като съм минал поне 70% от пробега.
Та реших да видя какво са ми сложили като батерии в пакета.
Ето малко снимки:
04032014643.jpg
това е батерията
04032014643.jpg (679.35 KиБ) Видяна 3285 пъти
04032014645.jpg
04032014645.jpg (558.1 KиБ) Видяна 3285 пъти
04032014646.jpg
04032014646.jpg (654.6 KиБ) Видяна 3285 пъти
04032014650.jpg
04032014650.jpg (422.89 KиБ) Видяна 3285 пъти
04032014649.jpg
04032014649.jpg (466.91 KиБ) Видяна 3285 пъти
Ще помоля админа да ги намали, че уж от телефона ги пращам, пък пак излизат големи.
То по номера, който се вижда на последната излиза, че са призматични клетки на завода А123
По техните характеристики би трябвало да изкарват до 2000 цикъла на заряд преди да паднат на 80%,
а като гледам моите са паднали на 50-60% сигурно за едни максимум 500 заряда.
Замерих волтажа на всяка клетка при зареден пакет, всички са по 3.3 волта точно.
Някой има ли идея какъв може да е проблемът, да не би БМС да не работи, но тогава предполагам че всяка клетка щеше да е с различен волтаж.
Също така идея как да следя батерията, по-точно кога и колко се натоварва, да не би да се претоварва от електрониката на скутера да смуче с повече от 3 С ток и затова да се скапват толкова бързо.
alabin
Мнения: 23
Регистриран: 07 дек 2010г. 14:46

Re: реших да проверя от какви елементи ми е батерията за ску

Мнение от alabin » 08 мар 2014г. 00:13

Проверете колко е стандартният ток на разряд и сравнете с Вашия при експлоатация. Колкото повече е над стандартния, толкова повече е износването (намаляването на моторесурса) на батерията. Засега не е известна точна формула за изчисляване на това. Освен това не по-малко е вредно и източването на клетките под минималното допустимо напрежение. Същото важи и за презареждането. И накрая добре е БМСа да може да следи всеки пакет от батерията.
dane78
Мнения: 55
Регистриран: 24 сеп 2012г. 18:14

Re: реших да проверя от какви елементи ми е батерията за ску

Мнение от dane78 » 08 мар 2014г. 10:37

Доколкото се вижда, БМС е вързан с всяка клетка поотделно. Но как да проверя дали работи правилно. Мисля, че елтранс би могъл да ми даде някоя идея за това как да се провери и дали да монтирам амперметър или нещо друго, с което да следя колко ток дърпа всъщност двигателят.
Потребителски аватар
SuriCat
Мнения: 626
Регистриран: 23 авг 2011г. 11:18
Местоположение: София

Re: реших да проверя от какви елементи ми е батерията за ску

Мнение от SuriCat » 09 мар 2014г. 19:57

След като си го отворил, най-лесното е да направиш измерване на всяка клетка дали са еднакви напреженията
Това е хубаво да го направиш, когато е заредена на макс, тоест когато ти изключи зарядното или там както ги зареждаш. Съответно измерване и когато батерията е на 0% според БМС или какъвто е индикаторът.
dane78
Мнения: 55
Регистриран: 24 сеп 2012г. 18:14

Re: реших да проверя от какви елементи ми е батерията за ску

Мнение от dane78 » 28 май 2014г. 09:18

Здравейте, след нужните замервания направени от човек, който разбира от такива неща, а не като мен неук :) се оказа, че едната клетка е дала фира и трябва да се смени. Има и още 2 клетки, които са с по-нисък волтаж и вероятно са тръгнали да се скапват и те. Та въпросът ми е, някой в БГ предлага ли такива клетки, да си купя една че да си ползвам скутера, или да си поръчвам от ибей и да си чакам, докато дойдат сума време :(
Поздрави :)
Потребителски аватар
cityel
Мнения: 94
Регистриран: 18 окт 2011г. 14:36
Местоположение: София
Контакти:

Re: реших да проверя от какви елементи ми е батерията за ску

Мнение от cityel » 26 дек 2014г. 08:47

Ако искаш ме потърси на лично - има начин да караш с години без да ти падне пробегът изобщо. И не е чак толкова скъпо, а пробегът ще ти е доста повече, също така.
Тези клетки с такава загуба на капацитета си и да не беше казал, щях да те питам да не би да си ги купил от Ибей.. :D
Там е така: "Моней фор нъфинг, траш фор фрее!" Караш година-две и край, не се занимавай да търсиш елемент за смяна.
Като окапе една круша на есен се досещаш, че и другите няма да останат на дървото за зимата. Тази е просто първата.
Отговори