Страница 2 от 2

Re: Доставка на батерии, нов модел от Sinopoly

Публикувано: 21 фев 2014г. 17:35
от SuriCat
Ето малко по по-подробно инфо за Winstan-ски батерии.
Другите производители не са много по-далеч от тях

http://www.everspring.net/IM.pdf

Re: Доставка на батерии, нов модел от Sinopoly

Публикувано: 21 фев 2014г. 18:34
от bLdC
При 3С батерията за по-малко от 20мин. ще е изтощена.

Както спомена SuriCat, за по-дълго ползване при 3С, и най-вече през горещите дни на лятото е хубаво да се внимава с температурата.
Ако имаш повтарящи се цикли бърз заряд/разряд може да се получи натрупване на топлина във вътрешността на пакета. Тогава трябва да се мисли и за активно охлаждане.

Опитите ми с 60Ач-вите при 1С разреждане не показаха особено повишаване на температурата. Това беше при около нула градуса С. Имайте в предвид, че с повишаване на температурата способността на тези батерии да отдават ток се подобрява.

Re: Доставка на батерии, нов модел от Sinopoly

Публикувано: 21 фев 2014г. 22:57
от deleted user 1
Тези батерии са произведени по технология която не позволява големи токове. Да, батерията може да ги отдаде но за сметка на живота. Тази батерия не е предвидена за активно охлаждане. При претоварване загряват само електродите. Поради технологията на производство батерията прегвява най-напред от към терминала. Няколкото микроома разлика между горните слоеве и долните слоеве се оказва решаваща при претоварване. И така започва да деградира първо частта която е най-близо до клемите и след това надолу.
Уинстъна се държи добре и при 3.5Ц но за кратко. Разреждал съм я на 1Ц и температурата на електрода се повиши с около 30 градуса за целия период на разряд.
Който иска 10Ц да си вземе батерии за 10Ц. Според мен 1Ц за кратко ще е ОК но 3Ц продължително ще умре бързо-бързо.
Температурата на корпуса и на терминала не е температурата вътре, където слоят контактува с електрода. Там няма как да го измерим. Поне не и без изведен другият край на терминала.

Re: Доставка на батерии, нов модел от Sinopoly

Публикувано: 22 фев 2014г. 02:14
от bLdC
Pif написа:Няколкото микроома разлика между горните слоеве и долните слоеве се оказва решаваща при претоварване.
И как няколко микроома се оказват решаващи? Тук не говорим за хиляди ампери и десетки С натоварване. Ако имаме 10 микроома (което е повече от няколко) при 200А ток, това са 0.4 вата. Каква температурна разлика могат да предизвикат 0.4 вата върху меден или алуминиев електрод?
Може да имаш много повече загуби на контактната повърхност между клемите и шината с която са свързани, особено ако контактът не е добър!
SuriCat написа:Ето малко по по-подробно инфо за Winstan-ски батерии.
Другите производители не са много по-далеч от тях
Все пак тук не става дума за "Winstan-ски батерии".
Нито за сравняване на производители (на конфитюр и на мармалад, примерно).

Аз споделих мои реални наблюдения, които ми показват, че 1C разряд за конкретния модел батерия не е проблем. Става дума за повишаване на температурата с не повече от 10 градуса, и то при работа при стартова температура от около 0 градуса. При по-високи температури вътрешното съпротивление на батерията пада, съответно и топлината, която се отделя в батерията.

Относно живота на батериите. Факторите са много и има сериозни изследвания по въпроса. Ето нещо интересно.
https://www.youtube.com/watch?v=pxP0Cu00sZs

Ако тези изследвания са верни, дори малки разлики в примесите на електролита могат да доведат до сериозна разлика в продължителността на живота на батерията!

Re: Доставка на батерии, нов модел от Sinopoly

Публикувано: 22 фев 2014г. 04:57
от radosi
офтопик - за LiFePO4 можете да прочетете повече тук!
http://ecec.mne.psu.edu/Pubs/2010-Zhang-JPS.pdf - токът, който черпят при теста е точно 3C, така че можете да си направите сметката .. иначе ако се ползват нежно сигурно след 1500 цикъла ще са на ръба на отчаянието :)

Иначе Синополи наистина забелязвам че дават по-добри характеристики от Калб .. но за сметка на това Калб имат по-добра дистрибуторска мрежа в щатите, където се ползват доста повече тези батерии от колкото в Европа. Затова и името им е по-"реномирано" и са по-скъпи ;)

Re: Доставка на батерии, нов модел от Sinopoly

Публикувано: 22 фев 2014г. 08:57
от cityel
И как точно пък Калб са по-скъпи, като цената е същата за Ач?

Re: Доставка на батерии, нов модел от Sinopoly

Публикувано: 23 фев 2014г. 22:50
от SuriCat
Ами опитай да докараш крайната цена да е същата и ще взема 100 броя 100Ач. от CALB :)

Re: Доставка на батерии, нов модел от Sinopoly

Публикувано: 24 фев 2014г. 12:30
от cityel
За 100 броя цената ще е същата. Да не говорим, че е от значение и колко ще живее батерия гърчена с 3Це! Разумният човек си го калкулира и това. За 50 с`тинки разлика ако изкарваш 2 години повече или дори само една няма да е същото (пак говорим за гърчав режим).
Има интернационални сайтове - България не определя практически нищо по отношение на световния пазар и цените. Да сравним там!
Изостанали сме толкова много в следствие на деградиращата заобикаляща среда ("онази" музика, демотивация, завист и алкохолизъм), че нямам думи.
Защо сега зачекваме изобщо тука, та да пълним на човека темата с глупости? :oops:
Има си сайтове, всеки има глава да чете и да изследва. Това, че Алипи от Гранд каньон - сусурлево пуснал нещо у форума у американско какво? Всички знаят, че КАЛБ изкарва по-малко амперчасове за същия капацитет (при 0,3 Це), но повече изкарва като живот при гърчене. Има "ТЮФ" има "ПОНИ" има университетски изследвания, та дори и в Тубата има доста.
Вече съм експериментирал с всички марки - от коя съм доволен? Голяма загадка.. ;)