ето и батерии

Акумулатори, кондензатори – новини, цени, технологии
iwosof
Мнения: 11
Регистриран: 02 авг 2009г. 11:35

ето и батерии

Мнение от iwosof » 02 авг 2009г. 13:18

Потребителски аватар
eltransbg
Мнения: 215
Регистриран: 23 мар 2009г. 15:37
Контакти:

Re: ето и батерии

Мнение от eltransbg » 07 авг 2009г. 00:37

Може би най оптималния вариант е следния 30 броя от 90 а/ч - излизат около 4000$, като към тях върви и BMS (Система за Управление на Батериите) която е други 1000$....

Трябва да се сложи и транспорта, митото и ДДС-то.... Общо взето доста парички, но ако долара падне под левче - тва вече ще си е чиста далаверка 8-)

Има и друг вариант - наскоро излезе новината че заводи за производство на литиеви батерии ще се строят в Португалия и Англия. Така че е въпрос на време тези цени да паднат
disisi
Мнения: 2
Регистриран: 29 ное 2009г. 14:25

Re: ето и батерии

Мнение от disisi » 29 ное 2009г. 18:38

Още батерии www.elhitbg.com
Потребителски аватар
eltransbg
Мнения: 215
Регистриран: 23 мар 2009г. 15:37
Контакти:

Re: ето и батерии

Мнение от eltransbg » 30 яну 2010г. 19:58

disisi, тяговите оловни батерии не са алтернатива за вграждане в електромобили... Имат доста недостатъци, като това че са тежки, че имат ограничен брой на заряд/разряд, а и не на последно място - има вече алтернатива.

Литиевите батерии може да са доста по скъпи, но за момента няма такива масово производство, които да се доближават до характеристиките им.

Цената им е малко под 1000$ за киловат, т.е. ако за 100 км се нуждаеш от 12-15 кВ, ще трябва да се снабдиш и с такъв капацитет батерии.

За суперкондензаторите не се знае все още много нито има масово производство.

След Китай (Sky-energy, Thunder-sky) и Корея (Kokam batteries) и Европа ще може скоро да се похвали с производствени мощности на батерии за електрички.

Очаква се през пролетта да стартира производството завод във Финландия:

http://www.k2battery.com/index.html

Статия за проекта:

http://www.theautochannel.com/news/2009 ... 60887.html
Потребителски аватар
fantom4e
Мнения: 27
Регистриран: 25 фев 2010г. 12:24
Местоположение: София

Re: ето и батерии

Мнение от fantom4e » 25 фев 2010г. 12:26

здравейте,

според мен единствен начин за намаляване на цената на батерия/пробег е използването на допълнително алтернативно захранване, напр. фотоволтаичен модул. :)
bankiasolar
Мнения: 3
Регистриран: 21 апр 2010г. 09:06

Re: ето и батерии

Мнение от bankiasolar » 21 апр 2010г. 09:34

Здравейте,

за оловните батерии сте прави, че са доста тежки, обемни и с ограничен капацитет, но за момента мисля, че са най-приложими за електромобилите, за да може да се постигне максимален пробег и ниска цена. Проблемът и при тях е, че зависят от цената на оловото на световния пазар, която в никакъв случай няма да пада занапред. Със сигурност бъдещето на електромобилите е свързано с литиево-йонните или никел-кадмиевите батерии.

Акумулатори хубави се правят и от доста европейски фирми. Ние работим с една такава : SUNLIGHT http://www.sunlight.gr/x_pr_range.asp?g ... 676&lid=10

Те имат доста голяма гама от батерии. Странното е, че батериите ги произвеждат в Гърция а цената им е по-малка от тази на монбат и искра!

Понеже в моята работа се занимаваме и с батерии и фотоволтаични панели, според мен технологията на фотоволтаиците не е достигнала нивото си да може да бъде вграждана и добре използвана в електромобилите. Това е поради ниското им КПД - 6 - 18%. Това означава, че на покрива на един автомобил може да бъде поставен панел с размери до 5,6 кв.м. това е равно на около 800 вата. Тези панели при сегашните цени би струвал около 1300 - 1400 евро. Панелите дневно ще може да зареждат не повече от 2000 - 2500 вата, а даже и по-малко, защото са поставени на хоризонтална повърхност, а за да са най-ефективени трябва да са под ъгъл около 30 - 34 градуса спрямо слънцето. Друг проблем ще е засенчването им в града, от сгради, дървета и т.н. а един панел като се засенчи една от клектките му, се намалява тока в целия панел. При акумулатори с капацитет от над 12 000, 15 000 вата за да изминат 50 - 60 километра мисля че панелът ще добави не-повече от 7, 8 километра и то при от зареждане цял ден.
Kreslyo
Мнения: 1
Регистриран: 18 дек 2010г. 14:15

Re: ето и батерии

Мнение от Kreslyo » 18 дек 2010г. 14:30

bankiasolar написа:Акумулатори хубави се правят и от доста европейски фирми. Ние работим с една такава : SUNLIGHT http://www.sunlight.gr/x_pr_range.asp?g ... 676&lid=10

Те имат доста голяма гама от батерии. Странното е, че батериите ги произвеждат в Гърция а цената им е по-малка от тази на монбат и искра!
Никак не е странно. SUNLIGHT са произведени в Гърция (Ксанти) толкова, колкото ние сме ескимоси. В Гърция само им лепят етикетите. В UPS сектора са пропищели от лошото им качество и не щат да ги чуят. Китайски са.
Единствените качествени оловни акумулатори, европейско производство са Sonnenschine - Германия. Те са гелови, но не знам дали имат включени в гамата си акумулатори, подходящи за ел. автомобил. Други качествени батерии, с представителства в България, и подходящи за нашите нужди са американско производство: Power Battery и Power Sonic.
И не са много по-скъпи от SUNLIGHT.
Друга бира са вече китайските LiFePo4 батерии...

Излизат на българския пазар на 2,5 – 3 USD за 1Ah. Тенденцията е цената да спада. Преди 1 година беше 3,5- 4 USD за 1Ah.
Смята се така:
- една клетка от 100Ah/3.2V х 2,5 (100 х 2,5)= 250 USD.
- цялата батерия 100Ah/120V (38 бр. клетки)= 38 х 250= 9500 USD.
DOMIC
Мнения: 25
Регистриран: 28 мар 2012г. 09:25

Re: ето и батерии

Мнение от DOMIC » 10 апр 2012г. 19:00

EXIDE MAXXIMA

• Капсулована батерия VRLA (от англ. Valve Regulated Lead Acid, т.е оловна батерия без обслужване, с клапан за регулиране на налягането - затворена технология за рекомбинация на газовете), с електролит, абсорбиран в специален сепаратор - без изтичане на киселина, напълно херметизирана, дори при повреждане на кутията
• изключително голям стартов ток при студено стартиране
• незабавно и бързо презареждане
• изключителна устойчивост на сътресения и вибрации
• ниско ниво на саморазреждане
• добре понася дълбоко разреждане и последващо презареждане, възможност за използване и като статичен и тягов източник на енергия
• напълно необслужваема
• дори след спукване може да стартира двигателя
• по-дълъг живот в сравнение със стандартните батерии

РАЗНООБРАЗНО ПРИЛОЖЕНИЕ

Стартиране - Спортни автомобили, автомобили на спасителните и противопожарните служби, дизелови двигатели.
Дълбоко разреждане - Спортни и развлекателни лодки, колесни, инвалидни и др. колички с ел. захранване, машини за почистване.
Тежкотоварни (Heavy Duty) - Камиони и товарни автомобили, трактори, селскостопански и строителни машини.
Армия - Танкове, патрулнo и оборудване за наблюдение
Двойна бордовата мрежа (36/12V) - Stop & Go (стоп и старт) системи, усилватели
Хибридни автомобили

УСТРОЙСТВО НА БАТЕРИЯТА

1. Революционна технология на решетките
Exide Maxxima® се характеризира със защитен европейски дизайн на решетките.
Когато тези трайни, устойчиви на корозия решетки се съчетаят с революционната конструкция на клетките в Exide Maxxima®, се получава ненадмината комбинация, с отлично качество и дълъг и безавариен живот.

2. Патентовани стъклени сепаратори
Пропускащите киселина сепаратори, изградени на база стъклени влакна, са сърцето на рекомбинантната технология Exide Maxxima®.
Стъклените сепаратори позволяват рекомбинация като ограничават стратификацията на киселината.
Рекомбинацията позволява много по-бързо презареждане на Exide Maxxima®, отколкото при конвенционалните батерии.

3. Дизайн с три клеми
Exide Maxxima® се характеризира с набор от три вида полюсни клеми. Два вида са на капака и един е отстрани на батерията.
Този дизайн с три клеми позволява лесен монтаж на батерията в повечето превозни средства.
Клемите са устойчиви на корозия, така че не е необходимо да бъдат почиствани.

4. Сгъваема дръжка
Exide Maxxima® има удобна сгъваема дръжка, която улеснява бързото и лесно инсталиране на батерията в повечето превозни средства.

5. Цилиндричен дизайн “отделна клетка”
Шест-цилиндровият, модерен дизайн на клетките на Exide Maxxima® позволява изпускане на газ в случай на прекомерно зареждане на батерията без да се нарушава затворената технология Exide Maxxima®.
Освен това батерията не съдържа никакъв свободно течащ електролит, който би могъл да се излее от клетките. Електролитът е абсорбиран в специален сепаратор.

6-7. Свързване на клетките “през преградата” и супер устойчиви мостове
Революционните, заварени спойки и устойчивите мостове между клетките предоставят несравнима проводимост и устойчивост на вибрации. По този начин отличната устойчивост осигурява по-дълъг и безавариен живот на батерията.

СПЕЦИФИЧНА ЕНЕРГИЯ
Уникалният дизайн на ролковидните клетки има много ниско вътрешно съпротивление, което се дължи на:
• Много тънките оловно-калаени решетки
• Пълното покритие със слой паста от двете страни на решетките
• Много тънкият сепаратор на базата на микровлакна
• Устойчивите и трайни мостове
• ТТР методът за заваряване на връзките между клетките
• Здравите конични полюсни клеми
В резултат от това, батерята Exide Maxxima® е най-силната зареждаема система, осигуряваща енергия за най-широк кръг от приложения в новоразвиващите (полухибридни) превозни средства

ПОСТИЖЕНИЯ ПРИ СТАРТИРАНЕТО
Голямата активна повърхност на решетките в ролковидните клетки дава възможност за стартиране в много тежки и неблагоприятни условия.
Винаги, дори и в най-тежките за зареждане условия, и в големи студове, стартирането на двигателя е гарантирано.
Различните стандарти за размер на батериите, предоставят подходяща гама продукти за всички видове приложения.

ВЪЗМОЖНОСТ ЗА ЗАРЕЖДАНЕ
• Пълното разреждане на стандартна батерия, образува бариера - слой, между решетката и активното вещество - пастата
• Резултатът от това е, че зареждането на батерията при ниски температури става трудно или почти невъзможно
• Ниското вътрешно съпротивление на батерия Exide Maxxima®, дори при нулево състояние на заряда, дава възможност за лесно и гладко презареждане
• Способността да издържа на високо напрежение при зареждане (Повече от 100A) позволява пълно презареждане за по-малко от час
• В превозното средство, дълбоко разредените батерии бързо се възстановяват, след като двигателят се стартира с помощта на стартерни кабели

САМОРАЗРЕЖДАНЕ
• Голямата чистота на различните материали, използвани при производството е ключова за ниският саморазряд.
• При стандартните батерии се използват елементи на сплави, които постепенно се отлагат по пастата на минусовата плоча и предизвикват отделяне на водород. В резултат на това, електролитът се разлага и зарядът пада.
• Цилиндричните клетки са изработени от олово с голяма чистота, сепаратори от стъклени влакна и силно реактивна химически сярна киселина.
• Напълно заредените батерии могат да се съхраняват на склад повече от една година без да е необходимо презареждане преди да се монтират в превозното средство.

ПРИ ВИСОКИ ТЕМПЕРАТУРИ
• Поради рекомбинацията на газовете по време на електролизата, загубата на вода в батерията е много малка
• Много добрата устойчивост на корозия на оловно-калаената сплав, намалява корозията между зърната материал, която се среща в отлети калциеви или антимонови решетки
• При големите промени в условията, настъпващи по време на пълно разреждане и презареждане, голямата гъстота на навитите ролки в клетките, задържа активното вещество върху решетките.

НАДЕЖНОСТ И СИГУРНОСТ
Освен добрите циклични свойства и животност при високи температури, механичната здравина на батерията покрива трудни и натоварващи вибрационни тестове. При всички случаи, дори и ако кутията на батерията се повреди, електролитът няма да изтече, а батерията ще може да стартира двигателя

ЖИВОТНОСТ ПРИ ДЪЛБОК ЦИКЪЛ
• Животността на батерията при дълбок цикъл много зависи от степента на порьозност на активното вещество и неговото притискане
• Под налягане, ролковите клетки с порестото вещество имат много по-добър цикличен живот от стандартните SLI (стартовите) батерии
• Модифицираният сепаратор (с полимерни влакна и силициев двуокис) осъществява по-голям натиск върху ролковата плоча
• MAXXIMA Deep Cycle (с по-малко поресто вещество) има максимална циклична животност в условия на пълно разреждане.

ПРЕДИМСТВА
По-дълъг период на експлоатация - благодарение на защитеният процес на производство на решетките и отличната им устойчивост на корозия. Много по-дълъг период на съхранение, отколкото при стандартните батерии
По-голяма сигурност - напълно херметизирана; при обикновени условия не произвежда газове; електролитът няма да изтече, дори ако кутията е спукана, разбита или пробита;
Дълга животност - гъсто навитите решетки осигуряват отлична изтдръжливост и устойчивост на вибрации. Технологията за рекомбинация на газовете предотвратява изпаряването на водата и осигурява отлична животност при високи температури.
Лесно приложение и монтаж - уникален дизайн с три вида клеми- две двойки на капака и един комплект плоски клеми отстрани на батерията, за лесен и бърз монтаж във всяко превозно средство. Отличен избор за класически автомобили, джипове, “оф-роуд”, лодки, селскостопански и строителни машини
Отлично разреждане и презареждане - слабото вътрешно съпротивление осигурява отлично стартиране и бързо презареждане дори след пълно разреждане на батерията
Изключителна издръжливост при съхранение и гаранционен срок - благодарение на чистите материали, слабото саморазреждане и отличните експлоатационни свойства.

ЗАРЕЖДАНЕ
1. Зареждане с постоянно напрежение (особено за еднократно дълбоко разредена батерия)
Напрежение 14,6V; Ток: макс. 20% от номиналния капацитет; Време за зареждане: 8-18 часа, или докато токът достигне поне 2% от номиналния капацитет
2. Според характеристиките IU или IU1U2 (постоянен ток/постоянно напрежение) - подходящо предимно за често, циклично, дълбоко разреждана батерия
• Стъпка 1: макс. ток 20% от номиналния капацитет; Напрежение 14,4V
• Стъпка 2: поддържане на напрежение 14,4V, докато токът достигне поне 2% от номиналния капацитет
• Стъпка 3: поддържане на тока на 2% от номиналния капацитет за 2 часа
• Прекъснете зареждането, ако температурата на акумулатора достигне 50ºС
3. Текущо зареждане (най-вече за приложение при източници на резервно захранване и UPS)
Напрежение 13,8V (2.30V на клетка); Ток: макс. 20% от номиналния капацитет
4. Бързо зареждане (само в случай на спешно съживяване на батерията)
макс. ток 30% от номиналния капацитет; Време за зареждане: максимално 1 час; Ограничение: неподходящо за дълбоко разредени батерии - за тях следвайте указание 1.
5. Поддържащо зареждане - подходящо за поддържане на батерии, които се съхраняват дълго време
Ток: макс. 2% от номиналния капацитет; Напрежение при включване на зареждането 13,08V; Напрежение при изключване на зареждането 14,4V
Компенсация на температурата - препоръчаното напрежение за зареждане е подходящо за температурен диапазон от 20°С - 25°С. При средни температури под този диапазон, максималната стойност на напрежението трябва да се повиши с 0,3V за всеки 10ºC до максимум от 14,8V. При средни температури над този диапазон, максималната стойност на напрежението трябва да се понижи с 0,3V за всеки 10ºC до минимум 13,9V.

MAXX-900DC
Капацитет 50Ah / 12V / L+
Стартов ток (EN): 900А
Батерията е тип Ca/Ca.
Батерията е фабрично заредена.
Размер 260 x 173 x 206 мм.
Тегло 18.00 кг.
Цена 349.00 лв.
totosmoto
Мнения: 49
Регистриран: 11 дек 2011г. 22:31

Re: ето и батерии

Мнение от totosmoto » 11 апр 2012г. 22:57

Това звучи добре. А колко точно цикъла заряд-разряд им е животът, защото пише, че са по-добри от стандартните и с по-дълъг живот, но не пише точно какъв им е животът?
DOMIC
Мнения: 25
Регистриран: 28 мар 2012г. 09:25

Re: ето и батерии

Мнение от DOMIC » 12 апр 2012г. 11:23

Имаше и графики, но не можах да ги кача. Около 7000 цикъла при 40С, 3500 при 75С, ако се използва на 10% – 10 000 цикъла. Това го дават за мах. Според мен е много подходяща за регенеративна енергия. Поема 100А през първите 10мин. заряд при 14,4V/25С. Устойчивост на вибрации – 10 пъти повече от стандартен акумулатор.
Отговори