Да си поговорим за суперкондензаторите

Акумулатори, кондензатори – новини, цени, технологии
altero1
Строител на електромобилната реформа
Мнения: 106
Регистриран: 02 фев 2013г. 01:43
Местоположение: София

Да си поговорим за суперкондензаторите

Мнение от altero1 » 12 фев 2013г. 17:40

Това е тема за пополяризирането на този вид енергосъхраняващи устройства. В нея е желателно да бъдат обсъждани предимствата и недостатъците на този вид устройства и различните типове и технологии на производство им.Нека тук бъдат обсъждани теоритични и практични решения за подобряване на коефициента на полезно действие на разглежданите видове суперкондензатори. Желая ви приятно дискутиране по темата.

Със започването на тази тема целя да събера екип от хора, интересуващи се от разработката на българска технология за изработване на мощни суперкондензаторни батерии, предназначени за задвижването на малки градски електромобили. Всеки, който е привлечен от предизвикателството да участва в решаването на тази логическа задача в областа на физиката и химията е добре дошъл.

Георги Шиндаров
Потребителски аватар
dzwer
Мнения: 24
Регистриран: 05 мар 2012г. 18:45
Местоположение: София
Контакти:

Re: Да си поговорим за суперкондензаторите

Мнение от dzwer » 12 мар 2013г. 16:47

http://bg.farnell.com/cooper-bussmann/x ... dp/2148520
400 фарада на 2,7 волта за 54 евро единична цена без ДДС, като със сигурност могат да се намерят и за под 100-на лева с ДДС.
Мислиш ли че ще можеш да паднеш под тази цена?
Не съм нито физик, нито химик, просто си разсъждавам...

Ето в иБей например, има с тоя капацитет за по 30$ с безплатна доставка... Колко са истински е друг въпрос :lol:
http://www.ebay.com/itm/1PCS-400F-2-7V- ... 51a06cd0b9
Nothing moves you like a hydropneumatic Citroen...
Samsung Galaxy SIII - designed for humans, inspired by nature...
Потребителски аватар
SuriCat
Мнения: 629
Регистриран: 23 авг 2011г. 11:18
Местоположение: София

Re: Да си поговорим за суперкондензаторите

Мнение от SuriCat » 12 мар 2013г. 17:04

Едно уточнение. Аз доколкото разбрах, човекът не прави кондензатор, а химична батерия като обикновените.
Физичните принципи и параметри са коренно различни.

До колкото се отнася до метода за съхранение на енергия в кондензатор за дълъг период от време (повече от 10 секунди), досега не съм срещал такъв кондензатор, дори и с малък капацитет. В повечето случаи саморазрядът е значителен.
altero1
Строител на електромобилната реформа
Мнения: 106
Регистриран: 02 фев 2013г. 01:43
Местоположение: София

Re: Да си поговорим за суперкондензаторите

Мнение от altero1 » 12 мар 2013г. 21:22

Тъй като някой прояви интерес към тази тема и разработките ми в тази област, смятам тя да премине под свободен технологичен лиценз http://electriclub.com/cafe/topic-t224-10.html#p2021. Моля читателите на тази тема да се запознаят със съдържанието на лиценза.

Проект "Въглеродна кутия"

Технологичната разработка е започната днес 12.03.2013 от мен Георги Стоянов Шиндаров с ЕГН - 7508146646 и е част от проекта "Свободен Технологичен Портал". Прилагам лиценза, под който се осъществява и декларирам, че съм съгласен с него.

http://electriclub.com/cafe/topic-t224-10.html#p2021

Проектът "Въглеродна кутия" е проект за създаване на технология за производство на мощни въглерод-електролитни батерии, дефинирани като класически тип суперконденазаторни клетки. Под класически тип се има в предвид - (свръхпорест въглероден катод - електролит- свръхпорест въглероден анод). В този проект ще ви запозная с моите достижения в тази област и ще се радвам да споделяте ваши идеи впечатления и решения на проблеми, възникнали в процеса на разработка на тази технология, като по този начин ще станете съавтори в нея.
altero1
Строител на електромобилната реформа
Мнения: 106
Регистриран: 02 фев 2013г. 01:43
Местоположение: София

Re: Да си поговорим за суперкондензаторите

Мнение от altero1 » 12 мар 2013г. 23:02

А сега малко история. Моят проект за създаване на акумулаторна батерия започна доста по-отдавна, преди 6-7 години. Тогава имах малка велотриколка, събираща се хоризонтално в асансьор, на която реших да сложа двигател от стартер и два 55Ач оловно-кисели акумулатора. Първият пробег беше 18 км, вторият 15, третия 13, затова реших да не унищожавам повече акумулаторите и спрях опитите с тях. След известно време попаднах на статия в интернет за устройството и историята на суперкондензаторите и реших, че точно това би трябвало да са батериите за превозните средства, които смятам да произвеждам. Първоначалните ми опити бяха с таблетки с активен въглен и разтвор на боракс, но те можеха да накарат само светодиод да свети няколко часа. След това открих, че въглен, получен от горяща бамбукова клечка за шишче, рязко охладена в студена вода получава много добра електропроводимост. След време успях да си купя калиева основа и с получения от нея разтвор и две парчета закален въглен от бамбукови клечки вече можех да задвижа електромоторче от детска играчка за няколко секунди. По-нататък продължих с опитите и зопочнах да изгарям малки парчета от фазер, а след това и от МДФ плоскости. После открих начин да ги овъглявам без част от тях да става на пепел, като ги увивах в алуминиево фолио преди да започна да ги овъглявам, по този начин се получава пиролизен ефект. Нагряваният с газова горелка обект трябва да придобие и постои при жълта температура поне около минута, за да има добра електропроводимост. Така получените парчета въглен вече имат добра пореста структура, добра електропроводимост и сравнително ниско съпротивление, но все още получаваха неправилна форма и напуквания заради термичните огъвания. Затова започнах да овъглявам парчета МДФ с размери 5 на 5, а после и 10 на 10 см., обвити в алуминиево фолио с отвор в единия край между две котлонни плочи. След покачване на температурата в пакета между двете плочи започва пиролиза и отделяне на леки въглеводородни съединения, които започват да излизат от отвора на алуминиевия пакет под формата на дим, затова е задължително този дим да бъде изгарян с помоща на газова горелка в процеса на отделянето му, за да не получите натравяния и в най лошия случай смърт, особенно ако работите в не добре проветрявани помещения. При парче МДФ с размери 10 на 10 на 1.6 см. процесът на първоначална пиролиза протича за около 10-15 минути, като от към средата нататък започва много бурно отделяне на взпламенимия газ и е възможно от налягането алуминиевият пакет да се разкъса и отровният пушек да започва да излиза от различни страни, тогава и тези испускания трябва да бъдат запалвани и поддържани запалени до приключване на бурното отделяне на въглеводороди. След като пламъците утихнат, процесът на пиролиза трябва да продължи още около час, тоест въгленът трябва да бъде печен на температура около 900 градуса. За целта увивам котлоните и плочката между тях с алуминиево фолио, с което постигам ефект на пещ. След час печене котлоните се изключват и системата се оставя да изстине до стайна температура. Внимание! Не правете това на котлони, които са за готвене, високите температури ги изкривяват още на първия или втория опит. Просто използвайте експериментални котлони.

За да получите права електропроводима плочка от овъглен МДФ е необходимо върху горния котлон да има някакава тежест, която да не позволява огъванията на овъгляващата се плочка. Тоест пиролизният процес трябва да бъде извършван в термична преса. Чрез контролиране на тежеста на пресоване при овъгляване може да бъде контролирана и крайната дебелина и плътност на въглеродния електрод, съответно и камерните размери на порите в него.

Прототипи, направени с електроди от този материал могат да съхранят около 5 в/ч на кг с електролит от калиева основа (тествано е от мен чрез експериментални сравнения между оловно-кисела клетка 35 в/ч на кг и суперкондензаторна клетка със съотносими размери и изминат пробег на електрическо влакче). Като това е само начален стадий на разработката. Имам първоначални опити с рафинирана целулозна хартия (кърпички за нос), които ще дадат със сигурност покачване на енергийната плътност поне до 10 в/ч на кг при същата технология.

Целулозата и калиевата основа са лесно достъпни и сравнително евтини суровини, което предполага изключително ниска цена на крайния продукт – въглерод-електролитна акумулаторна батерия за многократна употреба.

Енергията, отделяна при пиролизата може да бъде използвана за производство на електричество или част от газовете да се дестилират до течно пиролизно масло, освен това отделяният въглероден двуокис при изгарането се рециклира от дърветата, от които се прави целулозата. Според мен проектът е доста екологичен и си струва да се инвестира в него. Няма използване на редки метали, нито токсични ефекти за околната среда.

Ако някой е заинтересован от участие в проекта, нека ми пише на лични съобщения или тук.
Търся спонсори и сътрудници. Имената на спонсорите ще бъдат изписани в началото и в края на проекта.
Потребителски аватар
fantom4e
Мнения: 27
Регистриран: 25 фев 2010г. 12:24
Местоположение: София

Re: Да си поговорим за суперкондензаторите

Мнение от fantom4e » 13 мар 2013г. 10:27

Кажи да ти дам въглен, сажди и др. въглеродни алотропии, не да се мъчиш с тази пиролиза.
altero1
Строител на електромобилната реформа
Мнения: 106
Регистриран: 02 фев 2013г. 01:43
Местоположение: София

Re: Да си поговорим за суперкондензаторите

Мнение от altero1 » 13 мар 2013г. 10:54

Айде пак почнахте с тъпотиите си. Откъде ще ми дадеш монолитен електропроводим свръхпорест въглен с определени размери, нали пак чрез пиролиза трябва да го получиш? Моля горният пост да бъде изтрит, не е адекватен на темата.
Потребителски аватар
turin
Site Admin
Мнения: 645
Регистриран: 20 май 2008г. 17:20
Местоположение: София/Троян
Контакти:

Re: Да си поговорим за суперкондензаторите

Мнение от turin » 13 мар 2013г. 14:41

Форумът е за обсъждане, разговори – трие се при необходимост само. А и fantom4e може наистина да има достъп до някакви въглени за производствени цели – не си сигурен, докато не обсъдите.
Потребителски аватар
SuriCat
Мнения: 629
Регистриран: 23 авг 2011г. 11:18
Местоположение: София

Re: Да си поговорим за суперкондензаторите

Мнение от SuriCat » 13 мар 2013г. 16:26

altero1,
Идеите ти не са от общоприетите и стандартни технологични решения, затова винаги бъди готов за скептични коментари и не се сърди за щяло и не щяло. Ако някой коментар не ти хареса, просто го подминаваш. Не е нужно да се дъвка всичко казано.
Потребителски аватар
fantom4e
Мнения: 27
Регистриран: 25 фев 2010г. 12:24
Местоположение: София

Re: Да си поговорим за суперкондензаторите

Мнение от fantom4e » 13 мар 2013г. 17:33

altero1 написа:Айде пак почнахте с тъпотиите си. Откъде ще ми дадеш монолитен електропроводим свръхпорест въглен с определени размери, нали пак чрез пиролиза трябва да го получиш? Моля горният пост да бъде изтрит, не е адекватен на темата.
Tъпотията няма да я коментирам.
Ще ти дам от шкафа с химикалите, като кажеш с каква пористост и размери искаш.
По ми е лесно да купя отколкото да правя (в конкретният случай), а и 1кг сажди ще ги получиш след година, без да навлизам в подробности за "качествената достоверност"....
А ако размерът е по-особен мога и на фреза да го пусна, :arrow: имам едни графитови пръчки, които ще ги правя на ладии, ама туй е ОТ.
Отговори