Re: Оловни батерии
Публикувано: 12 мар 2013г. 10:14
Така е, но нещата са свързани – градски автомобил значи освен за кратки разстояния и кола, която е малка. Ако се ползва от семейство пък не може да се жертва задната седалка. И за багаж и покупки трябва място... Кратък преход – добре, но трябва да може да ускорява достатъчно добре, за да не задръства кръстовищата. В повечето наши градове пък има баири и нанадолнища, макар и често не много стръмни. В центровете (и в паркингите на търговските центрове) понякога се обикаля дълго, докато се паркира.
Така че всичко е навързано – добре, по-евтини оловни, но пък колко по-евтини и заслужава ли си реално? Трябва да направим сметка. Ако е кола, която ще може да се ползва само понякога, само донякъде и човек няма да може да е сигурен в нея, че ще го прибере до вкъщи – не е добър вариант според мен.
Та ако има някаква "златна среда" за оловните батерии за градска кола – нека я намерим, да направим сметка.
Да кажем кола 800-1000кг. Да сложим цена поне 1500лв за горе-долу запазен донор. Пробег 40км е достатъчно и за София – това е от единия край до другия и обратно. Скорост – на първо време 50-60км/ч максимална. Със задна седалка – значи батерии в двигателния отсек, при резервоара и малко в багажника. Да кажем, че с махане на двигател и всички карантии може да се смъкнат едни 150кг (много оптимистично, но да кажем) – значи теглото на донора става 650-850кг.
Нататък? Давайте – тегло, цени на части, параметри.
Така че всичко е навързано – добре, по-евтини оловни, но пък колко по-евтини и заслужава ли си реално? Трябва да направим сметка. Ако е кола, която ще може да се ползва само понякога, само донякъде и човек няма да може да е сигурен в нея, че ще го прибере до вкъщи – не е добър вариант според мен.
Та ако има някаква "златна среда" за оловните батерии за градска кола – нека я намерим, да направим сметка.
Да кажем кола 800-1000кг. Да сложим цена поне 1500лв за горе-долу запазен донор. Пробег 40км е достатъчно и за София – това е от единия край до другия и обратно. Скорост – на първо време 50-60км/ч максимална. Със задна седалка – значи батерии в двигателния отсек, при резервоара и малко в багажника. Да кажем, че с махане на двигател и всички карантии може да се смъкнат едни 150кг (много оптимистично, но да кажем) – значи теглото на донора става 650-850кг.
Нататък? Давайте – тегло, цени на части, параметри.