Страница 1 от 1

Технологичен пробив ще понижи цената на Li-ion батерии

Публикувано: 28 фев 2012г. 10:12
от roa
Калифорнийската компания Envia Systems обяви, че е постигнала "сериозен пробив" в технологията за производство на литиево-йонни батерии, който се очаква да повиши значително капацитета и да понижи цената им, съобщава New York Times.


http://www.dnevnik.bg/zelen/2012/02/27/ ... cenata_na/

Re: Технологичен пробив ще понижи цената на Li-ion батерии

Публикувано: 28 фев 2012г. 10:27
от turin
Още по темата:

http://www.electric-vehiclenews.com/201 ... ecord.html
http://green.autoblog.com/2012/02/27/gm ... batteries/

Дано наистина се появят такива батерии. Често е имало шум за нищо, но май е крайно време наистина някоя от тия новини да се окаже истинска.

Re: Технологичен пробив ще понижи цената на Li-ion батерии

Публикувано: 28 фев 2012г. 17:37
от turin

Re: Технологичен пробив ще понижи цената на Li-ion батерии

Публикувано: 28 фев 2012г. 18:42
от fantom4e
Вчера и аз го прочетох, само че тука: http://www.greencarcongress.com/2012/02 ... .html#more
общо взето казват че до 2-5 години цената ще е 180$ за kWh, което пак са към 4к$ за една прилична батерия за кола (~20kWh).
Технологичен пробив, сериозен и т.н. са журналистически изцепки, много им се дразня на съсловието :x

Поздрави!

Re: Технологичен пробив ще понижи цената на Li-ion батерии

Публикувано: 03 мар 2012г. 15:23
от Stefanov
Ако това случайно се случи (то ще се случи, въпросът е кога) и доларът падне... ще видят бял свят доста проекти, та дори и готовите коли ще поевтинеят.

Re: Технологичен пробив ще понижи цената на Li-ion батерии

Публикувано: 05 мар 2012г. 10:56
от roa
Stefanov написа:Ако това случайно се случи (то ще се случи, въпросът е кога) и доларът падне... ще видят бял свят доста проекти, та дори и готовите коли ще поевтинеят.
А според мен няма нищо случайно.


Renault-bg.com написа:Ето един интересен материал за автомобилните батерии.
Цитат
In 1994, Stan Ovshinsky, the inventor of the NiMH battery and principal of Energy Conversion Devices with the late Dr. Iris Ovshinsky, sold control of the NiMH batteries to a jont venture, GM Ovonic, between GM and his company, with the goal of manufacturing patented NiMH batteries for EVs. Ostensibly, GM was supposed to go into production, and thus, it seemed, perhaps, natural to allow them control of the battery they would, supposedly, be using. In the event, Honda and Toyota used NiMH 4 years prior to GM's final release of a NiMH version of the EV1.

But passing control of the batteries to GM proved a fatal mistake for the future of EVs.

GM announced on Oct. 10, 2000 the sale of the worldwide patent rights for the NiMH batteries to Texaco. Six days later, on Oct. 16, 2000, even before the sale was consumated, Texaco announced its merger into Chevron, the successor to Standard Oil of California. The sale of the batteries was finally concluded on July 17, 2001, long after Texaco had become one with Chevron.

Chevron/Texaco received "...GM's 60 percent stake in [NiMH] batteries, and a 20 percent stake in ECD itself...", giving Chevron effective control of NiMH.

On Mar. 6, 2002, just months after inheriting control of NiMH batteries, Chevron's subsidiary filed suit against Toyota, Panasonic, their PEVE joint venture, Sanyo et al.

On December 12, 2001, Chevron's affiliates filed an arbitration demand...with the International Chamber of Commerce...In December 2002, an arbitration agreement...on Nov. 4-19, 2003, the hearing was held, and concluded on Jan. 21, 2004.

On July 7, 2004, the settlement agreement ended in complete defeat for Toyota, Matsushita and their joint venture, PEVE. NiMH was only mentioned for "hybrids", those which cannot plug in, and Cobasys, Chevron's unit, became distributor of PEVE batteries, received $20 million licensing fee, in addition to $10 million paid to Energy Conversion Devices.

"Cobasys will also receive royalties through December 31, 2013 on certain NiMH batteries sold by [Toyota] in North America."

Chevron oil, the successor to Standard Oil of California, thus worked with GM to eliminate the batteries needed for plug-in EVs, similar to how America's small urban commuter railroads were bought up by the same surprising buyers. The railroads were dismantled, the right-of-way lost to the public domain, just as the NiMH batteries are now unavailable to run EVs or plug-in hybrids that can replace our oil addiction and address global warming concerns.

Until we move to plug-in cars and electric trains, any talk of dealing with climate change, decreasing oil use, or getting free of our oil addiction anemia, is a sham.

Chevron's subsidiary sued Toyota, Panasonic and other battery makers, forcing a settlement agreement and $30,000,000 payment from Toyota to Chevron's subsidiary.
Most importantly, Toyota's NiMh EV-95 production line was closed down, and
No more EV-95 batteries are available for any purchaser at any price.
Toyota closed down their production line, and the batteries which power the RAV4-EV or the 1999 EV1 are no longer available. Chevron's patent rights don't expire until 2014.

Източник - цитат от Renaul-bg.com

Правата на Шеврон върху патента за NiMh изтича 2014 - изглежда, каквото ще се случва, ще се случи след тази дата!

Re: Технологичен пробив ще понижи цената на Li-ion батерии

Публикувано: 05 мар 2012г. 17:29
от infernus
Защо имам чувството че LiIon и LiFePoE са по добри то NiMh батерии, или се бъкам? Никел Металхидридните нямаха ли проблем с "отпечатъка" от зарежданията?

Re: Технологичен пробив ще понижи цената на Li-ion батерии

Публикувано: 06 мар 2012г. 11:46
от fantom4e
Mетал-хидридните аку-та както и някои други системи страдат от "ефекта на памет", саморазряда също не им е малък, при литиевите е пренебрежимо малък. Единствено цената им е добра.
А това с шеврон и патента ми звучи несериозно.

Re: Технологичен пробив ще понижи цената на Li-ion батерии

Публикувано: 18 ное 2013г. 15:08
от LinuxUser16
Относно шеврон и патента :
Да, никелметалхидридните батерии са 2 пъти по тежки за единица енергия и 1.5 пъти по обемни. Но и разликата в цената е 6 :!: пъти. Така че все пак този патент спира развитието на електрическите коли. http://en.wikipedia.org/wiki/Patent_enc ... _batteries
Във връзка с това е следващата новина, мисля че шеврон и Овоник държаха правата за технологията на (NiMH) батерии 50:50 :?:
ISELIN, NJ, 14 февруари 2012 г. - BASF обяви, че е придобил Ovonic Battery Company. http://www.basf.com/group/corporate/us/ ... a/P-12-037
Базирана в Рочестър Хилс , Мичиган-Ovonic е световен лидер в никел-металхидридните ( NiMH) батерии, включително производството на катодни активни материали (CAMs) за този тип батерии. Ovonic е изобретателят на технологията NiMH , която се използва и до днес , и има патент портфолио от 97 американски и международни патенти и патентни заявки в тази област. Всички големи производители на NiMH батерии в момента работят по лиценз на Ovonic .