Въпрос за Pb на REVA G-wiz?

Акумулатори, кондензатори – новини, цени, технологии
val4o89
Мнения: 21
Регистриран: 01 дек 2012г. 00:58

Въпрос за Pb на REVA G-wiz?

Мнение от val4o89 » 05 яну 2016г. 13:47

Здравейте, имам един въпрос, относно оловна батерия за REVA G-wiz. Знам, че оловото не е подходящо за електомобил, но все пак е по-евтинко. В е-байка съм сложил хедуей лифепо4, но в момента се захванах да уча и няма как да работя, така, че литият е непосилен за тоя момент. В момента съм в процес на търсене на колата всъщност, но първата работа е да намеря подходяща батерия. Въпросите ми са:

1: Според вас какви са вариантите за олово за тая количка? Знам, че оригинално е с Trojan 115, но търся нещо по-тънко.

2: Някой знае ли номиналните параметри на РЕВАта, тоест какъв е номиналният ток в движение по равен терен?

3: А максималният при потегляне?

4: Чудя се, не е ли по-добре (по-изгодно) да се използва нетягов акумулатор, но с по-голям капацитет? Задавам този въпрос, тъй като за пример - цената на тягов 100АН е равна на стартерен 190АН?
При положение, че стартерен акумулатор 190АН, номиналният ток на разряд е 0.1С * 48В = 912W, тоест ако номиналната консумация е в рамките на тия 912W няма ли да е подходящ? Ако някой има преки впечатления от олово, нека сподели за що иде реч.

Благодаря предварително. :)
s54
Мнения: 216
Регистриран: 16 ное 2012г. 15:24
Местоположение: София

Re: Въпрос за Pb на REVA G-wiz?

Мнение от s54 » 05 яну 2016г. 17:10

Ти си дал отговора сам - Знам, че оловото не е подходящо за електомобил

По-евтино е на пръв поглед само.
Реално ще си хвърлиш парите на вятъра, което не е никак евтино като се замислиш :roll:
val4o89
Мнения: 21
Регистриран: 01 дек 2012г. 00:58

Re: Въпрос за Pb на REVA G-wiz?

Мнение от val4o89 » 06 яну 2016г. 16:57

Да, в перспектива литият излиза по-евтино, само, че в следващите 2 години няма да имам възможност да работя, просто програмата ми е адски натоварена. Изхождайки от тази гледна точка ми се ще да покарам на олово, преди да мина на литий, не е разумно, ама тва е положението. Та някой дали има мнение по 2-ри и 3-ти въпрос?
rrumpe
Мнения: 161
Регистриран: 23 яну 2013г. 17:10

Re: Въпрос за Pb на REVA G-wiz?

Мнение от rrumpe » 06 яну 2016г. 18:00

Щом си решил оловни, задължително трябва да са тягови. Стартовите няма да ти изкарат и половин година.
val4o89
Мнения: 21
Регистриран: 01 дек 2012г. 00:58

Re: Въпрос за Pb на REVA G-wiz?

Мнение от val4o89 » 06 яну 2016г. 20:00

Лошо, с тягови сметката излиза 2000+лв. То цената им е близка до САLB (2/3 от цената на CALB). Лошо е като се навиеш за нещо и не ти дава мира.
s54
Мнения: 216
Регистриран: 16 ное 2012г. 15:24
Местоположение: София

Re: Въпрос за Pb на REVA G-wiz?

Мнение от s54 » 07 яну 2016г. 12:24

Както и да го въртиш, за да караш електромобил се иска инвестиция и след това идва евтиното ...

Сметката с лития вероятно не ти е много вярна също, защото освен самите клетки ще ти трябват още неща
БМС, зарядно ... тва-онова да се понагласи спрямо новата ситуация :)

Мисълта ми е, че вероятно накрая ще си по-близо до 1/2 отколкото до 2/3 ...

С оловото (ако всичко е наред по колата, която вземеш) ще е по-лесно щото само ще закачиш новите акумулатори ...

Какъв пробег очакваш да ти е нужен от зареждане до зареждане?
Ако не е голям може да помислиш за употребявани акумулатори ако намериш ...
Далеч не е най-доброто решение, но ако ще се кърпи положението е вариант все пак ...

Премисли хубаво дали можеш да влезеш в тоя филм ...
Както си без доходи ако нещо сдаде багажа (случва се все пак) кво ше я правиш тая кола ... да не стане паметник :roll:
val4o89
Мнения: 21
Регистриран: 01 дек 2012г. 00:58

Re: Въпрос за Pb на REVA G-wiz?

Мнение от val4o89 » 07 яну 2016г. 15:42

Ами без доходи е силно казано, не живея на социални помощи, а и те май се оказва, че са за "малцинството", както и да е. Нужният ми пробег е към 50км на заряд. Все пак в София с едни 30км не е много сигурно, че ще успееш да се прибереш. Ще ми се да влезна във филма, хубавото е че една част съм я гледал :) Все пак с е-велосипеда правя същата сметка за зареждане и колко километра мога да мина. Между другото с такава сметка стигнах от София до Своге за 1ч и 45мин (от кв. Борово до там са 65км през Костинброд) с 14Аh разход при 15Аh батерия :D , но това е друга тема. Май така, както се стичат обстоятелствата ще мисля за едни тягови Троянци. Някой от опит да е ползвал такива? Като цикли при правилна експлоатация всесезонно колко би трябвало да изкарат и след 2 години дали ще имат 70 - 65% живот? Питам този въпрос, защото евентуално тогава ще мога да си позволя литий или пък друга по-функционална електричка.

П.С. А за поддръжката, в случай, че нещо сдаде багажа - ми струва ми се, че е доста по-евтина от тази на един комън-рейл (за пример миналия месец хвърлих 140лв + още за труд за демпферна шайба на колянов вал, на всичкото отгоре все едно не съм правил ремонт, пак си тропа, хлопа, пушеци от масло, чъкър-чъкър 5 оборота докато запали.... проблеми още един куп).
Отговори