Страница 2 от 3

Re: Променливотоков двигател

Публикувано: 19 авг 2011г. 00:50
от infernus
stealthhack написа:Само за справка в бачкането всеки ден се возя в електроплатформа с 3.6kW мотор и диференциал (няма скорости, моторът е на диференциала) и да ти кажа добре върви като за 5к.с. мощност, а тежи 1360кг. и максимална скорост от 20км/ч.(моторът е 1400rpm при по-бърз по висок TOP speed), та недей да мислиш че ти трябват 100kW мотор, има скорости и диференциал за тая работа! ;)
Е това идеално, горе долу и аз си го представях така, но все пак да питам.
Нищо не каза за бирата? :)

Re: Променливотоков двигател

Публикувано: 19 авг 2011г. 07:48
от stealthhack
infernus написа:
stealthhack написа:Само за справка в бачкането всеки ден се возя в електроплатформа с 3.6kW мотор и диференциал (няма скорости, моторът е на диференциала) и да ти кажа добре върви като за 5к.с. мощност, а тежи 1360кг. и максимална скорост от 20км/ч.(моторът е 1400rpm при по-бърз по висок TOP speed), та недей да мислиш че ти трябват 100kW мотор, има скорости и диференциал за тая работа! ;)
Е това идеално, горе долу и аз си го представях така, но все пак да питам.
Нищо не каза за бирата? :)
Бирата при наличен краен резултат, да има какво да се полива! :D

Re: Променливотоков двигател

Публикувано: 25 авг 2011г. 19:47
от infernus
Абе и предварително да се полее лошо няма ;)

Интересува ме колко е животът на един такъв електродвигател също, че с тези нашите дупки, да не роди в миг.

Re: Променливотоков двигател

Публикувано: 25 авг 2011г. 20:05
от stealthhack
infernus написа:Абе и предварително да се полее лошо няма ;)

Интересува ме колко е животът на един такъв електродвигател също, че с тези нашите дупки, да не роди в миг.
Живота не би трябвало да го мислиш, буталните двигатели щом докарват 500-600 000км. а са несравнимо по комплексни откъм конструкция, имат неравномерна работа и скъпа поддръжка. При ел. двигателя имаш 2 латера и четки, моторът се окача пак на тампоните на които е седял двигателя на колата, и си сменяш лагерите на 100 000км. да кажем, четките по-честичко, но говориме за едно 5-10г. ползване (моля се до тогава да оправят пътищата).
Интересно нещо, което четох наскоро:
Ако се движиш с 50км/ч. и моторът изразходва 4kW за да поддържа скоростта то при 100км/ч. моторът ще иска 16кW за да поддържа скоростта, с други думи: скоростта и мощността са пряко свързани, увеличаваш 2-но скоростта но за сметка на 4-но повече енергия, за това се слагат мощни електродвигатели от по 18-20-30kW, друг е въпросът дали си заслужава замяната на скорост за пробег? ;)

Re: Променливотоков двигател

Публикувано: 25 авг 2011г. 20:59
от infernus
Принципно аз се точа на около 200 км пробег, но ако имаш предавки мисля че до 100-110 километра въздушното съпротивление оказва най голямо значение за това колко енергия ще изхарчиш. Също така да не забравяме и теглото, но то влияе най вече за изхабената електроенергия при ускорение. Според мен минимумът, който мога да понеса на максимална скорост е 80 км/ч, а препоръчително 110 км/ч. Затова и се заглеждам на 20kW мотори на Костов. Все пак искам да направя междуградска кола с пробег до 200 км. Проблемът е, че леките коли в повечето случаи нямат добра аеродинамичност.

Re: Променливотоков двигател

Публикувано: 26 авг 2011г. 21:07
от turin
infernus написа:Проблемът е, че леките коли в повечето случаи нямат добра аеродинамичност.
Това е много интересна тема. Но е отделна от електрическата част. Значи правиш си проекта, като все пак гледаш да изебреш донор, който или е достатъчно аеродинамичен, или понася лесно аеродинамични модификации. Има много инфо из мрежата, например в ecomodder.com постоянно пишат за такива проекти.

И след това започваш с фаза 2 – аеродинамика на колата. Може да се направи много по въпроса.

А и щом така и така ще трябва да се минава технотест, значи може да се използва възможността да се узакони и аеро-тунингът. Как беше – с един заек два куршума. ;)

Re: Променливотоков двигател

Публикувано: 26 авг 2011г. 23:13
от stealthhack
turin написа:
infernus написа:Проблемът е, че леките коли в повечето случаи нямат добра аеродинамичност.
Това е много интересна тема. Но е отделна от електрическата част. Значи правиш си проекта, като все пак гледаш да изебреш донор, който или е достатъчно аеродинамичен, или понася лесно аеродинамични модификации. Има много инфо из мрежата, например в ecomodder.com постоянно пишат за такива проекти.

И след това започваш с фаза 2 – аеродинамика на колата. Може да се направи много по въпроса.

А и щом така и така ще трябва да се минава технотест, значи може да се използва възможността да се узакони и аеро-тунингът. Как беше – с един заек два куршума. ;)
До определена скорост аеродинамиката не играе съществена роля, след това взима превес при нуждата на мощност за движение!

Re: Променливотоков двигател

Публикувано: 27 авг 2011г. 11:25
от turin
Точно – той защото се цели към извънградска кола, аеродинамиката ще е от значение. Навън колата трябва да може да се кара с поне 80км/ч, за да не пречи на магистралата (а и на шосетата, и там се кара бързо). При 80км/ч определено аеродинамиката е важна.

Ето примерен списък с подобрения – http://ecomodder.com/forum/fuel-economy ... ons.php#c1 Разбира се, вариациите са много и зависят от конкретната каросерия. С малко повече умуване, чертане и ако човек има достъп до по-голяма изчислителна мощ – проби с CFD-софтуер.

Интересна занимавка е, но все пак за нашите условия (и особено ако човек няма голям гараж с работилница) май е по-важно добре да се избере донор. Аз се заглеждам по Mazda MX-3 – има доста добър силует, доближава се доста до идеалната форма. Старнно все пак защо заводски излиза с доста лош коефициент на съпротивление... Може би завихрянията са отдолу – ако се направи гладка отдолу, може да е подходяща.

Извинявам се за отклонението. Темата е за двигател – аз само се намесих, за да кажа, че аеродинамиката може да не е проблем. Тоест може да се дооправи в последствие, когато вече е готова колата.

Re: Променливотоков двигател

Публикувано: 27 авг 2011г. 11:30
от turin
infernus написа:Интересува ме колко е животът на един такъв електродвигател също, че с тези нашите дупки, да не роди в миг.
Дупките по-скоро са проблем за окачването, не за двигателя. Значи трябва да се търси донор със здраво окачване. Двигателят е изолиран от такива проблеми – ако е монтиран след окачването, разбира се. Ако е монтиран с самото колело – тогава вече дупките са огромен проблем за двигателя. Особено като си ги знаем нашите дупки. Но ако е на мястото на ДВГ, след диф-а или след скоростната кутия – тогава няма проблем.

Re: Променливотоков двигател

Публикувано: 28 авг 2011г. 21:41
от Ognian
infernus написа:Принципно аз се точа на около 200 км пробег, ... .... Затова и се заглеждам на 20kW мотори на Костов. Все пак искам да направя междуградска кола с пробег до 200 км. ...
Еее, админе, тури една инструкция за работа с цитати... 200 км си иска доста батерии - към 300 кг и 14-15 бона за 80 км номинална скорост. Надали ще искаш да караш извън града с 60 номинална, там обаче батериите са около 200 кг и само 10 бона, литиеви разбира се. Ако не те плаши сметката ще се получи добра конверсия.
Асинхронният двигател според мен е по-добър за извънградски условия. Има за него готови честотни управления на сносни цени. Издържат години, няма какво да им се троши, лагерите са най слабото им място, след 10-на хиляди часа се поизносват... поне аз чаках един 2 години да му ги сменям щото работеше на 24 часа в производство... но го оставих работещ и без ремонт. Виж за автомобилните асинхронни нямам статистика.