Страница 1 от 3

Променливотоков двигател

Публикувано: 17 авг 2011г. 22:25
от infernus
Здравейте,
Някой знае ли точно какъв двигател са използвали http://mazeto.net/index.php?topic=5628.0 доколкото разбирам е променливо-токов асинхронен двигател? Някой може ли да каже как става управлението на този мотор, доколкото разбирам е с доста по-добро КПД от обикновените постоянно токови.
Поздрави Лоси.

Re: Променливотоков двигател

Публикувано: 18 авг 2011г. 19:57
от Stefanov
Управлението на асинхронен двигател е по сложно отколкото на ПТД. Изменението на оборотите зависи от хлъзгането. Управлява се с една дума честотно. Относно КПД-то е малко спорна работата при положение, че моторите на Костов са с 93-95% КПД, а асинхронните около 90%. Другото което е смятам, че доста по-трудно ще се намери AC мотор с подходящо работно напрежение.

Re: Променливотоков двигател

Публикувано: 18 авг 2011г. 21:19
от infernus
Ясно, аз си живеех в розовия облак, че е по-добър този мотор. А може ли малко инфо за SepEx моторите на Костов и най-вече мощността, която са дали там пикова мощност ли е? Интересно ми е за рекуперацията на енергия при тези мотори най-много, нещо което при бензинов автомобил няма как да се случи – да ти върне нещо в резервоара :idea: ;)

Re: Променливотоков двигател

Публикувано: 18 авг 2011г. 23:13
от stealthhack
От моторите на Костов намерих един 9kW, който е по спецификация 89% eff. всички останали са 85-86%. При SepEx моторите има недостатък, ограничени са откъм волтаж спрямо Series моторите, но имат регенерация.

Re: Променливотоков двигател

Публикувано: 18 авг 2011г. 23:18
от infernus
stealthhack написа:От моторите на Костов намерих един 9kW, който е по спецификация 89% eff. всички останали са 85-86%. При SepEx моторите има недостатък, ограничени са откъм волтаж спрямо Series моторите, но имат регенерация.
Мерси за информацията, а какво ще рече че са ограничени откъм волтаж?
Моля не ме отстрелвайте с камъни за неуместните въпроси.

Поздрави,
Лоси

Re: Променливотоков двигател

Публикувано: 18 авг 2011г. 23:52
от stealthhack
infernus написа:
stealthhack написа:От моторите на Костов намерих един 9kW, който е по спецификация 89% eff. всички останали са 85-86%. При SepEx моторите има недостатък, ограничени са откъм волтаж спрямо Series моторите, но имат регенерация.
Мерси за информацията, а какво ще рече че са ограничени откъм волтаж?
Моля не ме отстрелвайте с камъни за неуместните въпроси.

Поздрави,
Лоси
Извинявай, подведох те малко, в сайта на Kostov има модели от Series серията мотори до 340V (двоен) а от SepEx до 168V заради което написах горното изречение, но имат конструктивна разлика вътре 2-та вида електродвигатели, заради която SepEx-а може да регенерира част от енергията (допълнителни намотки при SepEx), а Series - не.
Лично според мен SepEx-ите са с мааалко по-високо КПД от Series, но това си е лично мнение на база видяни номинални амперажи в характеристиките на моторите! :)

Re: Променливотоков двигател

Публикувано: 18 авг 2011г. 23:55
от infernus
А тези киловати там, които са дадени като мощност, пикови ли са ?

Re: Променливотоков двигател

Публикувано: 19 авг 2011г. 00:03
от stealthhack
Дадено е номинална мощност при дадените волтове и амперажи, хубавото е че моторите може да се претоварват 2-но за няколко минути или 5-но за няколко секунди без да им става нищо! :twisted:
Единствено акумулаторите са границата за момента.

Re: Променливотоков двигател

Публикувано: 19 авг 2011г. 00:08
от infernus
stealthhack написа:Дадено е номинална мощност при дадените волтове и амперажи, хубавото е че моторите може да се претоварват 2-но за няколко минути или 5-но за няколко секунди без да им става нищо! :twisted:
Единствено акумулаторите са границата за момента.
Точно това ме притесняваше, защото си мислех, че ще са маломощни с тези по 20+ kW :roll: Сега ако и разбера какви са недостатъците на SepEx, защото гледам, че Пламен не е използвал в неговата кола такъв....
Мерси за инфото пич, може да седнем някой ден на по бира да полафим явно имам доста неща да уча.

Поздрави,
Люси

Re: Променливотоков двигател

Публикувано: 19 авг 2011г. 00:14
от stealthhack
Само за справка в бачкането всеки ден се возя в електроплатформа с 3.6kW мотор и диференциал (няма скорости, моторът е на диференциала) и да ти кажа добре върви като за 5к.с. мощност, а тежи 1360кг. и максимална скорост от 20км/ч.(моторът е 1400rpm при по-бърз по висок TOP speed), та недей да мислиш че ти трябват 100kW мотор, има скорости и диференциал за тая работа! ;)