Въпрос за Костов моторите

Електродвигатели – новини, цени, предимства и проблеми
didopd
Мнения: 4
Регистриран: 15 дек 2010г. 17:26

Въпрос за Костов моторите

Мнение от didopd » 15 дек 2010г. 17:51

Здравейте! От доста време (около година) обмислям един проект за конверсия на автомобил в електромобил и съм решил да ползвам Костов електромотор. Но има нещо, което ме интересува за тези мотори и затова им пратих запитване, но така и не получих отговор. Та въпроса ми е следния: Техните мотори могат да се ползват и като генератори, но ме интересува, при едно и също натоварване електричеството, което ще генерират същото ли е както и когато са консуматори, т.е. Пример: Мотора K9" е 144V, 23.9кВ при 5700об./мин., когато този мотор се завърти от външен фактор до 5700об./мин., електричеството, което ще образува същото ли ще бъде (144V, 23.9кВ)? Надявам се, че въпроса ми не е от най-тъпите? ;) Изключително много се нуждая от тази информация понеже това, което обмислям да направя би ми осигурило доста голям преход, тъй като често ми се налага да изминавам преходи от около 1200-1300км., и разходите за гориво са доста. Ще кажете, че такъв преход е невъзможен само с електромотор и едно зареждане?! При изчисленията, които съм направил е напълно възможно това, стига да се използват някои фактори, но това, което ме спира за момента да го осъществя е финансовата страна на нещата, а тя е около 20 000лв. :cry:
Потребителски аватар
turin
Site Admin
Мнения: 645
Регистриран: 20 май 2008г. 17:20
Местоположение: София/Троян
Контакти:

Re: Въпрос за Костов моторите

Мнение от turin » 16 дек 2010г. 15:20

За точните спецификации на мотора трябва да кажат от Костов. Или може би пише някъде на сайта? Ще поровя и ако намеря документ, ще пусна линк. Ако не намираш информация по официалните канали, може би тук би могъл да каже Plamenator, който доколкото знам е свързан с фирмата.

Иначе, предполагам че ефективността на мотора в двата режима е съпоставима. Може би не чак еднаква, но достатъчно подобна.

Не знам обаче дали това би ти помогнало да достигнеш 1200-1300 километра пробег. Защото зарядното спиране възстановява много малка част от енергията и особено когато говорим за такива огромни преходи, там по-важно е доброто използване на енергията за придвижване. Изобщо не толкова използването на възстановената от зарядно спиране.

Разбира се, всичко зависи от конкретния маршрут – ако например тези 1200км са с много спускания, тогава е съвсем възможно да се постигне. Но пък на връщане ще са изкачвания...

Звучи като сложен проект, но определено е амбициозен! Не искам да те разубеждавам – успех, дерзай и споделяй във форума, пък с каквото можем ще помагаме. Макар и да сме малко на брой засега тук, ставаме все повече (по този повод – добре дошъл!)

Ако говориш за някакъв вид хибрид (например паралелен, на незадвижваните от ДВГ колела), тогава проектът може да стане. Аз обмислям подобно нещо (двигатели на задните колела, near-wheel, два мотора с къси полуоски, на кола с предно предаване), но съм все още на фаза проучване.

С всичко това не искам да те разубеждавам или да те "навивам" за по-различен проект, пак казвам! Мен достатъчно ме "разубеждават" на други места и в други форуми, за да знам колко ценно е човек да има ентусиазма за такива проекти и да успява да си го запазва :)
didopd
Мнения: 4
Регистриран: 15 дек 2010г. 17:26

Re: Въпрос за Костов моторите

Мнение от didopd » 16 дек 2010г. 17:20

Аз също смятам, че тези данни могат да ми ги дадат само от Костов, но не искам да ставам досаден и да им пращам всекидневно едни и същи въпроси :)! По принцип много бих искал да споделя малко повече за това, което обмислям, но проблема е че не искам да издавам все още принципа на зареждане понеже се явява нов вид концепция, а "акулите" са много ;). Все пак бих искал да споделя някои свои мисли, без да конкретизирам.

Защо се насочих към електромобил?! Отговорът е финансовата криза и това, че се намирам в чужбина. Просто факта, че трябва да заделяш пари от хляб, за да зареждаш бензин или нафта само и само да ходиш на работа, а когато се строши някоя от хилядите части по двигателя трябва направо да си гладуваш, което не ми се понрави никак и именно това ме накара да се ориентирам към търсенето на алтернатива. Проучих много видове хибриди и изцяло електрически проекти. Хибридите не са лоши, но не ме удовлетворяват като вариант понеже все още имат ДВГ. Електрическите коли са по-добър вариант, но проблема им е прехода с едно зареждане и ограничените цикли на батериите. Та зададох си въпроса: Колко ще ми струва замяната на батериите, когато батериите изчерпят броя цикли на заряд и разряд? С една проста сметка получаваме, че нещата не са толкова обнадеждаващи предвид цената за конверсията и по-късно сумата която трябва да се отделя на куп за закупуване на нови батерии. При ползването на литиево-йонни батерии сметките са по-добри заради по-големия брой цикли, които предлагат, но и цената на тези батерии е по-висока, което разбирате, че не е много лесно да се заделя такава сума особенно по-българските стандарти. Та започнах да обмислям по какъв начин бих могъл да намаля разряда на батериите като в същото това време увелича разстоянието за преход. По мои сметки мога да намаля разхода на електричество до 1-2 кВ на 100 км. при скорост в диапазона 100-130 км./ч. (повече ток ще черпи при скорост под 100 км./ч. и по-малко над 100) и по този начин КПД-то ще се увеличи до 90-95%, което е достатъчно да се изминават големи рзстояния от изцяло електрически автомобил. Предполагам ще се намерят хора, които да кажат, че толкова умни хора и инженери се опитват само и само да увеличат пробега до 400-500 км., а този говори за над 1000 км. Да така е, но ако се направи автомобил напално автономен и независим правителствата няма от къде да печелят понеже досега са печелили от гориво, след това ще печелят от продажбата на електричество. Който е гледал филма "Кой уби електрическата кола", ще разбере за какво говоря.

Едно последно нещо, което искам да споделя! Все повече ме радва факта, че се увеличават хората, които се интересуват от алтернативи, но искам да дам един съвет. Недейте да се влияете от думите на хората, които се занимават в тази област, че е невъзмоно дадено начинание, напротив възможно е, но трябва да знаеш какво точно искаш и да измислиш начин да го постигнеш като се вземат и се използват всички фактори, с които разполагате. Всичко, което написах е доста общо и не влизам в по-големи подробности поради ред причини. Надявам се да бъда разбран. ;)
Реалист
Мнения: 2
Регистриран: 02 яну 2011г. 00:03

Re: Въпрос за Костов моторите

Мнение от Реалист » 02 яну 2011г. 00:59

Моето мнение е, че в момента е по-евтино да се движиш с двигател с вътрешно горене, отколкото с такъв с електричество. Не звучи много приятно, но трябва нещата да се виждат такива, каквито са. Основна причина е цената на един цикъл заряд/разряд на батерията. За да се убедите, разделете цената на батерията на броя гарантирани цикли заряд/разряд. Към тази цена добавете и цената на електричеството за заряд, амортизацията на автомобила... Е, ако се придвижим с 1-2 киловатчаса на 100км, тогава нещата може би са

Та питам: как би могло да се придвижи човек на 100км с разход от 1-2кВч/киловатчаса/. Една средна лека кола /с бензинов двигател/ изразходва няколко десетки киловатчаса за 100км. Може би превозното средство трябва да е много по-леко от лека кола. Но простата сметка показва че и така не се получава - колкото е по-малко, толкова КПД е по-нисък. А КПД не е толкова добър колкото ни се иска.

Колкото до използването на двигател като генератор, там нещата са също не много розови. Когато работи като мотор, тогава обикновено му се подава да речем с 20% повече мощност, отколкото се получава на вала му като полезна механична. Когато същияг се ползва като генератор, тогава на вала му трябва да се подаде пак с толкова /и дори повече/ проценти повече механична мощност, за да се получи същата електрическа. Ако тези 20% може да са много по-малки, тогава разликата ще е по-малка, но на практика те са и много повече от 20. Едно време се рекламираха електрокари с рекуперация /връщане на част от изразходваната електроенергия обратно в акумулатора/. Та рекламата беше за удължаване на пробега с до 20%. Което разбира се е някакъв максимум. На практика вероятно е било 10-15%.

Колега didopd, бихте ли изяснил идеята си за да може евентуално да се доразвие и да стане приложима?
Потребителски аватар
Plamenator
Мнения: 4
Регистриран: 09 мар 2010г. 14:24
Контакти:

Re: Въпрос за Костов моторите

Мнение от Plamenator » 07 яну 2011г. 19:01

Спомням си мейла с въпроса, ама като си знам знанията за регенерацията и като си представих въпросите, които ще последват и ме домързя :oops:
По въпроса имам само някои теоретични постановки.
По принцип не е достатъчно само да завъртиш ротора с 5700 оборота.
Ротора трябва да се върти в магнитно поле, което се генерира от статора.
Т.е. трябва да го завъртиш с 5700 оборота, като в същото време статора трябва да генерира точно определено магнитно поле, което да отговаря на 144 волта/205 ампера.
Как се определя силата на това магнитно поле не знам.
Обикновено се прави на мотори с независимо възбуждане.
При серийните е почти невъзможно на практика - поне никой не предлага контролер, който да го може.
Проблемът е, че за да генерираш магнитно поле в статора, трябва да прекараш ампери през него, а той е последователно вързан с ротора. Роторът добавя към тези ампери генерираните, което засилва статорното поле, което генерира още ампери и за секунди се стига над 1000 ампера, при което вече сте с около 1000$ назад :D
Регенерацията при повечето терени ще добави 5-10% пробег.
Шансът с едно зареждане при нормална кола да изминете над 1000км с батериите на разположение сега е колкото шансът да сте следващия Бил Гейтс или Марк Цукенберг (или както там му беше името). Въпреки това силно се надявам да ме опровергаете...
didopd
Мнения: 4
Регистриран: 15 дек 2010г. 17:26

Re: Въпрос за Костов моторите

Мнение от didopd » 28 яну 2011г. 13:35

Първо, извинявам се за забавения отговор, но нямах възможност да пиша по-рано.
Към Пламенатор - Сравнението с Бил Гейтс и Марк Цукенберг не е много основателно поради факта, че те са известни, богати и успели благодарение на тяхното плагиатство, а истинските идеи за това, което са създали е на други хора, те просто са имали знанията и възможността да доразвият тези идеи от свое име. ;) Пак ще отбележа, че се въздържам от цялостно разкриване на идеята ми, но съм в процес на набавяне на необходимите материали. До няколко месеца ще се върна в БГ за постоянно и смятам да се заема по-сериозно с този проект понеже ще разполагам и с необходимите финансови средства за тази цел. А по отношение на това как ще произвеждам електричеството?! Мога да кажа само, че в движение имаме налице един много важен фактор, който бихме могли да използваме. Това беше от мен! :)
peterallex
Мнения: 1
Регистриран: 27 фев 2011г. 05:05

Re: Въпрос за Костов моторите

Мнение от peterallex » 27 фев 2011г. 06:00

didopd написа: По отношение на това как ще произвеждам електричеството?! Мога да кажа само, че в движение имаме налице един много важен фактор, който бихме могли да използваме. Това беше от мен! :)
Didopd, ти си направо велик! Накара ме да се позамисля малко и да се досетя кой точно "фактор" имаш предвид! Естествено, че няма да го споделям нито тук, нито никъде другаде и с никой друг, освен лично с теб и то на 4-ри очи. Не знам дали не влизам в ролята на медиум-телепато-плагиат, но тази нощ спах само 4 часа и се събудих в 02ч. от сън как си конверсирам VW-то в електромобил. Интересното е това, че твоята идея (за фактора!!!) на мен ми ми беше влезнала в главата още като дете (преди почти 50 години), когато бях решил да създавам Перпетуум Мобиле!!! Идеята е супер, и съм силно уверен, че е изпълнима, особено що се отнася до увеличаване на пробега, като бих добавил, че ако това, което имаме двамата с теб предвид като идея, всъщност прави пробега "почти неограничен". ЧЕТИ ВНИМАТЕЛНО КАВИЧКИТЕ! Е, единствения проблем са акумулаторите, и по-точно способността им да почерпят толкова ел.енергия за единица време, колкото са способни да отдадат. А що се отнася до електродвигателите на "Костов и сие" - мисля, че те не са най-удачния избор. Още повече, че ти търсиш от тях ефекта на ГЕНЕРИРАНЕ НА ТОК. Не! Достатъчен е само един ел.двигател. "Другото" се прави "по друг НАЧИН". По разбираеми от всички причини, и аз спирам с разсъжденията дотук!
Didopd, пиши ми ако желаеш на личен имейл peterallex0@gmail.com - ще се видим като се прибереш в България и "каквото сабя покаже"... (паралелът между "сабя" - "бръснач" и "остър ум - като бръснач" е налице!
Привет на всички светли умове, копнеещи да видят и направят Земята ни едно по-прекрасно и безопасно място за живот!
Потребителски аватар
turin
Site Admin
Мнения: 645
Регистриран: 20 май 2008г. 17:20
Местоположение: София/Троян
Контакти:

Re: Въпрос за Костов моторите

Мнение от turin » 27 фев 2011г. 15:54

Аз не искам да попарвам ничий ентусиазъм, но по време на движение има много фактори и нито един от тях не може да се използва за "почти неограничен" пробег.

Има две по-забелязващи се неща – усвояване на кинетичната енергия при спиране и използване на въздушния поток, пак при спиране. От двете първото се прави от много години – зарядно спиране се нарича (или още "рекуперация"). А второто е с практическа приложимост, равна на нула (мога да кажа подробно защо, но накратко въртене на турбини от въздуха за създаване на електроенергия – това е в пъти по-неефективно и от зарядното спиране.

Друго, което ми хрумва, е че при движение има някакво взаимодействие с магнитното поле на земята... Но това пък не виждам как може изобщо да се усвои, а и полезната за придвижване енергия ще е отново нищожна.

Пак казвам – не искам да разубеждавам никого. Още повече, че вие не казвате какво точно имате предвид.

Просто ако е нещо от тия изброените – само зарядното спиране върши работа. И то с доста загуби.

Иначе истината е в олекотяване (за преход в града) и аеродинамика (за магистрални скорости) – това са работещите начини. ;)
piron45
Мнения: 1
Регистриран: 15 апр 2011г. 20:13

Re: Въпрос за Костов моторите

Мнение от piron45 » 15 апр 2011г. 21:27

Ха, че тук имало и гении в този форум. Жалко че говорят само с позивни, че да не разберем кой въздух ще хванат и ще го патентоват вероятно. :lol: Представям си как върху колата си монтират един ветрогенератор и колкото по бързо върви колата - толкова повече ток, колкото повече ток - толкова по голяма скорост. Егати перпетум мобилето. Само да го нямаше пустото триене - абе тогава нямаше да имаме нужда от коли. Та, нищо лично момчета. Аз съм нов тука макар и вече преминал петдесетака, но си мисля че най голямото богатство на един форум е споделянето и взаимопомоща. Ако ще говорим с недомлъвки, сакън някой да не ни открадне гениалните идеи, тогава е по добре да си пишем имейли или лични и да не се напъваме с писане по разни теми, дето ги четат още няколко човека присъстващи в този форум. Както и да е, още не съм започнал с конверсията. Още проучвам постиженията на тези преди мен и гледам ако мога да открадна някоя идейка. Но стигна ли до конкретно решение по въпроса, непременно ще го споделя тук.
Хайде със здраве за сега :)
Потребителски аватар
turin
Site Admin
Мнения: 645
Регистриран: 20 май 2008г. 17:20
Местоположение: София/Троян
Контакти:

Re: Въпрос за Костов моторите

Мнение от turin » 15 апр 2011г. 23:34

piron45, не се ядосвай на такива ентусиасти – винаги ще ги има, надяват се хората, какво да се прави. (Казвам го без лошо чувство към любителите на "перпетум мобиле", просто този форум не е за такива магии.)

Съгласен съм с думите ти за споделянето и взаимопомощта. Знам също и че тук има вече доста хора, все със сериозни интереси и намерения за конверсии... Но кризата и липсата на пари май удря всички – то това не е никаква новина, де... Ето аз днес гледах, че първо съм мислел сериозно и подробно в началото на 2008г. Значи вече три години, но нищо конкретно :( Имаме във форума само един-двама, които си карат конверсии.

Дано всичко потръгне на всички ни и имаме какво да споделяме и обсъждаме! Форумът е за това. :) Та добре дошъл и успех в начинанията!
Отговори