Страница 2 от 3

Re: Мнение за КИТ

Публикувано: 19 окт 2013г. 10:27
от val4o89
Ускорение и максимална скорост - колкото повече, толкова по-добре (при всички случаи под 11-12сек 0-100 за да има някаква динамика).
За мотор мога да отделя около 3000 лв, за контролер, зарядно и другите чаркуляци ми е трудно да направя сметка, надявам се да стигнат още толкова.
С батериите не смятам да правя компромис и ще се насоча към уинстън или поне LiFeYpo4 да са. Много ми се иска да направя 20, което е голяма цифра (около 11 000лв) и толкова пари нямам, но няма да бързам.
Автомобилът ще е пежо 106 първа серия с възможно най-малко системи.
Чета в нета навсякъде, но не мога да намеря мотор с такива параметри (30-40кВ номинални) различен от костов или нетгайн.

Re: Мнение за КИТ

Публикувано: 19 окт 2013г. 10:43
от SuriCat
30-40кв до 3000 лв. много трудно......

Има едни италиански дето за 25кв цената е почти 1900евра, но за пежака този мотор ще му е идеален.

Другото е, че за още 3000лв. също няма да ти стигнат за контролер, зарядно и тнт. Да не забравиш и БМС-а за батерииките. 1.5кв зарядно е над 500лв. хубави кабели, контактори и бушони поне още 300-400 мин. Контролер до към 2000 и не остана за БМС. Също така трябва да си направиш сметка и за 12-те волта как ще ги поддържаш!

Но ако наистина сложиш 20квч и 25кв мотор на тоя пежо ще имаш добър пробег....

Re: Мнение за КИТ

Публикувано: 19 окт 2013г. 15:20
от deleted user 1
Евтин вариант за мотор има. Проблемът е в батериите. За да изкараш 40 киловата от 20 киловатчасови батерии това си е 2Ц което за уинстънските батерии не е препоръчително. Хубавото е, че пежото е леко и ако сложиш тоя мотор дето ми е в главата ще правиш 100 под 8 секунди. 200 ампера не е хубава стойност за 100 амперчасови батерии. А за да изкараш мощност, си трябва ток.
Перфектната концепция е мотор от тойота приус заедно с инвертора. Във втора версия има разни хубави допълнителни части, които могат да се ползват за направата на бързо зарядно - кеф ти монофазно, кеф ти трифазно и мощност 15-20 киловата (на зарядното). Но засега това са само планове. Единственото подкарано е 1-во поколение мотор без много екстри. Можеш да разгледаш темата на елтранс в ДИЮ форума.

Re: Мнение за КИТ

Публикувано: 20 окт 2013г. 12:19
от val4o89
Парите, които ще отделя съм ги написал доста грубо, не съм правил конкретна сметка, защото все още не съм се ориентирал към основните компоненти. Колега Pif, приус моторът ли ти е в главата или друг? А за тока на разряд - на уинстъните им дават 0,5Ц оптимално, което е 50А при 100Ah, което значи че ми трябват 400Ah за да съм в зелената зона, така ли :shock: ? И колега SuriCat, кажи кои са тия италианки да ги разгледам.

П.С. Да не би да говориш за 25kW, 96v ето този? - http://shop.electro-vehicles.eu/shop/de ... =1100,1101

Re: Мнение за КИТ

Публикувано: 20 окт 2013г. 21:32
от SuriCat
Да, виждам че си се ориентирал вече. Точно този мотор вече е тестван и се знае как се държи ;)

На пежото ще му е добре, или някой друг с подобни характеристики.
Токът за заряд ако ти е 0,5С или 50А значи, че зарядното ти трябва да е над 5,5kW. Сравнително малко контакти могат да издържат такъв товар, още по-малко ако си с удължител над 5м. Нормално 2-3кв зарядни вършат работа. Ще зареждаш за 4 часа вместо за 2. Но и животът на батериите ще е по-добър.

Re: Мнение за КИТ

Публикувано: 21 окт 2013г. 11:39
от deleted user 1
Ако тези 40 киловата са ти постоянна мощност за продължително време, това означава скорост около 150 км/час. На теб тези мощности ще ти трябват само при голямо ускорение. За нормално каране не ти трябва толкова ток. Ако вземеш 20 киловатчаса батерии и ги разреждаш при 1Ц, нещата ще са горе-долу балансирани. Уинстънските дават и 2ц и 3ц, но при такива натоварвания животът им пада драстично. Все пак това са батерии за слънчеви електроцентрали, а не за електромобили. Имам преки наблюдения за голямо разбалансиране на клетки, които периодично се натоварват до 1.5Ц. Част от клетките губят доста от капацитета си, а друга част го запазват. В резултат капацитетът на целия пакет пада до капацитета на най-слабата батерия. БМС-ът предпазва останалите, но само толкова. Като цяло най-добре е да се търси малко по-скъпа алтернатива. Било то лаптопски батерии като на Тесла или призматични клетки на А123. Китайските призматични клетки са менте. Те са като уинстънските с 0.3Ц ток, което губи смисъла от ползването им.

Що се отнася до моторите - да, моторът от приуса имам предвид. Мощен, компактен, лек, има си диференциал и от нула до максимална скорост си на една предавка. Нямаш смяна на предавки. Половината кош отпред ти остава за батерии. Ако решиш, много лесно може да направиш и плъг-ин хибрид от цялата работа. Остава ти един 16/30 киловатов генератор (1/2 поколение приус), за който можеш да си закачиш малко дизелово агрегатче и да имаш алтернатива за дълъг път. Това още не сме го правили, но го планираме за бъдеще.

Всичко е въпрос на това от какво имаш нужда. Дали ти трябва само градска кола, или такава която да става и за дълъг път, или само да си ходиш до работа и обратно, или да разкарваш стока по магазините и да си по 12 часа на ден в нея. Или пък нещо по-състезателно. Всеки мотор, който сложиш на колата ще ти върши работа. В единия случай ще върви по-добре, в другия по-зле, в единия случай ще ти харчи повече ток за по-малко път, в другия случай ще имаш повече екстри и връщане на ток в акумулатора като спираш. Всичко е въпрос на бюджет и решения. Кефът също е от основните предимства на електричката. Имаш само газ и спирачка. Без съединител, без скорости (в някои случаи)
Бюджета го разбрахме. Колата каква е - също. Кажи какво ти трябва като пробег, предимно градско или предимно на дълъг път?

Re: Мнение за КИТ

Публикувано: 21 окт 2013г. 20:14
от val4o89
Честно казано и в момента с дизела излизам мноооого рядко извън София, дори не купувам годишна винетка, защото ми е по-изгодно със седмична, тоест 2-3 пъти в годината. В града си карам само ел колелото, но зимата... няма как. Забелязал съм, че с ел велосипеда минавам по не повече от 40км на ден. Тъй, че за ел мобил биха ми свършили работа едни 70-80км на ден, но все пак и резерв трябва да остане, така че поне за 100км ще трябва да имам запас. Ако го смятаме по златната усреднена формула 200Wh/km прави точно 20kWh. А това, което го казваш за уинстън... замислих се, защо във всички магазини за EV материали в раздел батерии са уинстън и подобните му? Никъде няма хедуей, които се водят също за електромобили. Реално само във велосипеди май се използват. И то е ясно защо, за 800Wh батерийка ти струва 1000 + лева.
А за контакт, издържащ на 5 киловатово зарядно - вкъщи не е проблем да си пуснеш кабели и за 10 киловатово. Реално ако разчиташ, като отидеш на гости да заредиш мобила, ще трябва да го вкараш в кухнята при усиления :lol: . Честно казано бързото зарядно не е приоритет, да не кажа, че трябва много, ама много да бързам за да го използвам.
Ще споделите ли горе-долу с какви батерии какви километри минавате (и моторите разбира се)?

Re: Мнение за КИТ

Публикувано: 23 окт 2013г. 15:08
от deleted user 1
Задачката ти е трудна от гледна точка на батерии. Трябват ти елементи, на които им гарантират 2ц и още по-добре 3ц. За да имаш ускорение си трябва голям ток. Ако караш спокойно без много резки тръгвания, със скорост до 60-70 км/час и използваш регенеративно спиране, спокойно можеш да свалиш до 100 ватчаса/км. Реалното на практика при нормално каране е 150. Ако ускоряваш всеки път като състезател и изцеждаш колата до дупка не 200, а до 2000 можеш да стигнеш. Реално от гледна точка на пробег 15 киловатчаса ти стигат. Дори е по-добре да вземеш по-малък капацитет, но по-добри батерии. Иначе ще се получи като едни други хора, дето само се чудят защо им се скапват клетките. Батериите, които се ползват масово, са с разряден ток 0.3 до 0.5Ц, което е неприложимо за електромобил. Реално в истинските електромобили и хибриди се ползват 10Ц и 20Ц батерии. На теб и 3Ц ти върши прекрасна работа. Ако можеш да си направиш пакет от цилиндричните батерии за електровелосипеди те мисля, че имат специфицирано доста по-високо претоварване.
За двигател по-евтин и ефективен от този на тойотата няма. Голяма мощност, огромен въртящ момент, потопен в масло, възможност за водно охлаждане, няма смяна на скорости, лек, компактен, половината кош отпред ти остава свободен, има вградена паркинг спирачка, която блокира диференциала. И най-важното – проектиран точно с тази цел. В Щатите са без пари. За 200-300 долара взимаш мотора с инвертора и ти трябва само контролер. Тука в БГ са скъпи първо защото приусите са малко и второ защото сервизите ги пазят за закъсали тойотаджии. В Англия има евтини и може би е разумно да се вкарат от там.
Като цяло най-лошия избор е ДЦ мотор. Ще върви, но много загуби, никаква или минимална регенерация. По-добрият вариант е асинхронен електромотор. Там е хубаво да избягваш китайските и е препоръчително да вземеш мотор, проектиран за задвижване на някакво превозно средство, а не такъв проектиран за въртене на някаква машина или вентилатор. Новата мода е пренавиване на индустриални мотори и представянето им за тракшън мотори. Така правят италианците. Пак става, но имат огромни загуби в ротора, породени от спецификата на пусковите режими при работа на постоянна мрежова честота. Най-добрият вариант е 3-фазни с постоянни магнити и има доста добри мотори, произведени в Щатите, но за мотор/контролер искат към 8000 долара за малкия и 11000 за големия. На теб малкият ти е повече от достатъчен. Там избягването на китайските китове е повече от задължително.
Хората от форума си накупиха азурски мотори, които са без пари и стават за лека количка без много претенции за ускорение, но на вносителите им се досвидяха пари и отказаха проекта за контролер, така че в момента има такива мотори налични, но няма контролер който да ги управлява. Моторите са на доста по-високо напрежение от наличните на пазара контролери в приемливия ценови клас.
Като цяло ти препоръчвам варианта с мотор от Тойота и по-малко, но хубави батерии. След няколко месеца може и евтино БМС решение да има на пазара.

Re: Мнение за КИТ

Публикувано: 23 окт 2013г. 16:26
от stealthhack
Pif написа:Хората от форума си накупиха азурски мотори, които са без пари и стават за лека количка без много претенции за ускорение, но на вносителите им се досвидяха пари и отказаха проекта за контролер, така че в момента има такива мотори налични, но няма контролер който да ги управлява. Моторите са на доста по-високо напрежение от наличните на пазара контролери в приемливия ценови клас.
Като цяло ти препоръчвам варианта с мотор от Тойота и по-малко, но хубави батерии. След няколко месеца може и евтино БМС решение да има на пазара.
Това, че контролерите, които се предлагат на пазара не са за високо напрежение, не е проблем!
Чист пример е същите азурски мотори, управлявани от Curtis 1238 или дори 1239 с доста прилична тяга, се виждат в доста конверсии на коли и мотори в нета, да не говорим че се продават и 6KW (1h nominal) контролери за около 1000 лв. в българско. Чрез който колата пак ще се движи задоволително в градска среда!
Друг пример: отворете сайта на http://www.hpevs.com и вижте графиките на мотор-контролерните комплекти, продавани от тях.

Re: Мнение за КИТ

Публикувано: 24 окт 2013г. 15:49
от val4o89
Тази цена дали не е малко ниска за истински а123? 4бр 20ah 3.3v за 72$. На мен ми трябват 192 бр за да направя 211V 60ah 12,6kWh батерия, което е 3456$, което е 4900 лева. Доставката ще е още толкова сигурно.... ако въобще доставят до тук - http://www.ebay.com/itm/4pcs-A123-20ah- ... 61&vxp=mtr