Страница 3 от 4

Re: BLDC мотор с двоен магнитен кръг (алфа разработка)

Публикувано: 02 юли 2013г. 23:27
от turin
altero1, не можеш да нареждаш на хората какво да четат и какво – не. Води си темата, отговаряй на въпросите, развивай дискусия по въпроса, но избягвай поучителен тон. Този форум е на всички тук и всички теми в него са на всички – публични дискусии, а не частни партита. Всеки има право да пише и да те пита по темата – щом не е обидно и щом е по темата, значи имате за какво да говорите.

Иначе е очевидно, че ако има смисъл от въпросната разработка, то има два начина да се докаже – теоретично или опитно. За теория и изчисления явно все не става, затова ти предлагам да заложиш на втория вариант – направи прототип и изпробвай проекта си експериментално. Или бачка, или не. Или харчи, или пести. Американска наука ;)

Аз смятам, че по-лесно ще е с пресмятане, то затова е измислено, за да пести труд, който може да се окаже излишен. Но както прецениш.

Re: BLDC мотор с двоен магнитен кръг (алфа разработка)

Публикувано: 03 юли 2013г. 16:37
от altero1
В момента започвам да правя умален прототип с диаметър 12 см с контролер от флопидисково устройство, когато стане готов ще съобщя резултатите.

Re: BLDC мотор с двоен магнитен кръг (алфа разработка)

Публикувано: 04 юли 2013г. 08:56
от s54
да не забравиш да го захраниш с батерии от бамбукови шишчета за по-голямо КПД :mrgreen:

Re: BLDC мотор с двоен магнитен кръг (алфа разработка)

Публикувано: 04 юли 2013г. 14:43
от turin
Успех с прототипа! И най-важното – не забравяй да документираш всичко. Текст, снимки, видео – всичко, което може после да качиш и да покажеш, че наистина работи (или не). Същността на експеримента е документирането на всичко, защото целта е повторимост на резултатите.

Дръж ни в течение и наистина ако можеш да качваш в темата снимки или видео, ще е най-ценно аз разработката ти, според мен.

Re: BLDC мотор с двоен магнитен кръг (алфа разработка)

Публикувано: 15 сеп 2013г. 16:42
от infernus
Това за което говорил ЛинуксЛузера17 е вярно, припадна ми такова колело японско на Панасоник така наречените "Педелек" (моля без неправилни тълкувания). Колелото е точно с такъв мотор, не може да тръгне само и не върти само, и само подпомага. Като при новите модели може и да избираш колко да ти помага, и моторът се намира на педалите на колелото, и от там извратеното название "Педелек".

Re: BLDC мотор с двоен магнитен кръг (алфа разработка)

Публикувано: 29 ное 2013г. 03:32
от даката
Към автора на темата: не е добра идея да пишеш егн-то си просто във форум, какъвто и да било. Иначе, ако успее разработката, евала!!

Re: BLDC мотор с двоен магнитен кръг (алфа разработка)

Публикувано: 28 дек 2013г. 04:27
от radosi
Странно, от малкото знания, които натрупах през последните месеци за BLDC научих следното. Моторите с постоянен магнит имат определено Kv и константен въртящ момент. Те постигат коефициенти на полезно действие до 95% като останалите 5 процента отиват в лагеруване, шум и въздушно съпротивление. Тези параметри обаче се постигат при определени обороти на съответно определено натоварване. Откъдето следва, че недостатъкът на тези мотори е, че се нуждаят от предавателна кутия, за да станат толкова хубави колкото ни се иска... фактите показват това с Шеви Волд където ПМ моторът е закачен преди кутията. Този проблем се решава с поставянето на индукционен ротор вместо магнит, така вече нямаме константите описани по-горе, но имаме повече консумация. Но за сметка на тази консумация нямаме нужда от кутия (която генерира загуби) и при изключване на тока от мотора се получава идеален маховик, тъй като сатурациите в металите спират и има само въздушно взаимодействие между ротора и статора. (Хората са го измислили – за високооборотните двигатели поставят газ с ниска плътност, който да не се пречка). Тесла именно е с такъв двигател и има само редукция 1:7 към колелата.
КПД-то на този двигател е доста добро в много голям диапазон от обороти – нищо чудно че са избрали него при липса на ДВГ което няма начин да не си иска скоростна кутия :) Е да, освен ако не е стил i3 на BMW, тогава двг-то се ползва само заради по-добрата плътност на енергията ДВГ + генератор + гориво спрямо литиеви батерии.

С тези 2 реда постоянни магнити най вече тези при ротора ще се затормозят сатурациите на метала, от което ще има много изходяща топлинна енергия – ТОВА означава ниско КПД.
Постоянното взаимодействие между магнитите ще създава ужасен "когинг в двигателя" който ще иска ток, за да се преодолява.
Поставянето на 2-ри ред магнити не решава проблема на иначе идеалния 95% кпд класически BLDC, което определено означава по-ниско кпд в целия диапазон :)

Ще се радвам много, ако някой изкаже мнение къде греша и защо.

P.S. Според мен бъдещето е на суперпроводимите материали, които биха могли да доведат кпд-то на BLDC двигателя до ~100%, така че да стискаме палци в някоя лаборатория да си полеят материала с кафе или лимонада без да искат и да открият нужното съединение... понеже като гледам иначе нямат особени шансове :) или поне нищо интересно от 86 година насам. Иначе казано под 250'C по Келвин сигурно ще имаме доста добри параметри и при класическите BLDC-ta ;)

Re: BLDC мотор с двоен магнитен кръг (алфа разработка)

Публикувано: 28 дек 2013г. 17:26
от val4o89
Проблемът не е в КПД-то на двигателите, има достатъчно добри, за да не се занимаваме с глупости. Проблемът е в КПД- то на човеците :) Пример: днес съм изял една баничка, а не изкарал за нито една :)

Re: BLDC мотор с двоен магнитен кръг (алфа разработка)

Публикувано: 29 дек 2013г. 20:01
от todor_raev59
:mrgreen:
val4o89 написа:Проблемът не е в КПД-то на двигателите, има достатъчно добри, за да не се занимаваме с глупости. Проблемът е в КПД- то на човеците :) Пример: днес съм изял една баничка, а не изкарал за нито една :)

Re: BLDC мотор с двоен магнитен кръг (алфа разработка)

Публикувано: 07 яну 2014г. 12:32
от infernus
radosi написа:Странно, от малкото знания, които натрупах през последните месеци за BLDC научих следното. Моторите с постоянен магнит имат определено Kv и константен въртящ момент. Те постигат коефициенти на полезно действие до 95% като останалите 5 процента отиват в лагеруване, шум и въздушно съпротивление. Тези параметри обаче се постигат при определени обороти на съответно определено натоварване. Откъдето следва, че недостатъкът на тези мотори е, че се нуждаят от предавателна кутия, за да станат толкова хубави колкото ни се иска... фактите показват това с Шеви Волд където ПМ моторът е закачен преди кутията. Този проблем се решава с поставянето на индукционен ротор вместо магнит, така вече нямаме константите описани по-горе, но имаме повече консумация. Но за сметка на тази консумация нямаме нужда от кутия (която генерира загуби) и при изключване на тока от мотора се получава идеален маховик, тъй като сатурациите в металите спират и има само въздушно взаимодействие между ротора и статора. (Хората са го измислили – за високооборотните двигатели поставят газ с ниска плътност, който да не се пречка). Тесла именно е с такъв двигател и има само редукция 1:7 към колелата.
КПД-то на този двигател е доста добро в много голям диапазон от обороти – нищо чудно че са избрали него при липса на ДВГ което няма начин да не си иска скоростна кутия :) Е да, освен ако не е стил i3 на BMW, тогава двг-то се ползва само заради по-добрата плътност на енергията ДВГ + генератор + гориво спрямо литиеви батерии.

С тези 2 реда постоянни магнити най вече тези при ротора ще се затормозят сатурациите на метала, от което ще има много изходяща топлинна енергия – ТОВА означава ниско КПД.
Постоянното взаимодействие между магнитите ще създава ужасен "когинг в двигателя" който ще иска ток, за да се преодолява.
Поставянето на 2-ри ред магнити не решава проблема на иначе идеалния 95% кпд класически BLDC, което определено означава по-ниско кпд в целия диапазон :)

Ще се радвам много, ако някой изкаже мнение къде греша и защо.

P.S. Според мен бъдещето е на суперпроводимите материали, които биха могли да доведат кпд-то на BLDC двигателя до ~100%, така че да стискаме палци в някоя лаборатория да си полеят материала с кафе или лимонада без да искат и да открият нужното съединение... понеже като гледам иначе нямат особени шансове :) или поне нищо интересно от 86 година насам. Иначе казано под 250'C по Келвин сигурно ще имаме доста добри параметри и при класическите BLDC-ta ;)
Евала за обяснението, чук е.

Проблемът не е в КПД-то на моторите или баничките ;) а в енергийната плътност на батериите, която е с пъти по-малка от на течните горива. Така че батерии, батерии и пак батерии.