Страница 3 от 3

Re: Избор на двигател!

Публикувано: 17 яну 2013г. 09:57
от eltransbg
teodor.ivanov написа:И аз да се включа с едно предложение:
1300Евро 22кВ AС трифазен
1100Евро за контролер на 96V :idea:
Много добро предложение!
Има ли го вече да се използва в някой проект?
Как стои въпросът със сертификатите – предполагам ги има всичките, нали?

Re: Избор на двигател!

Публикувано: 17 яну 2013г. 14:00
от teodor.ivanov
Всичко си има.
За проект – все още не.
От цената произлиза и една разлика с моторите, които използваме по принцип – на А2-ката има 25кВ/130Нм, а този е 22кВ/90Нм. За малко купе ще е идеален.

Re: Избор на двигател!

Публикувано: 02 апр 2013г. 19:48
от dj_marti79
Аз съм за DC мотор. При същата мощност е малко по-лек. Предлагам когато педалът за ускорение е до долу, да натиска бутон, който чрез мощен контактор да шунтира вход-изход на контролера. Така вече няма загуби. А и можеш да се прибереш инцидентно с изгорял контролер. Това не може да се реализира при AC мотор! Ускорението трае от няколко секунди до няколко минути, а през останалото време се движите с максимална скорост и без загуби в контролера. DC моторът търпи неколкократно кратковременно претоварване и въртящият момент е почти обратнопропорционален на оборотите.
Все пак който има по-големи възможности, да си го направи с АС мотор!?

Re: Избор на двигател!

Публикувано: 02 апр 2013г. 22:25
от SuriCat
Да, вярно е това за ДЦ-то, че може да шунтираш контролера, но да караш винаги на макс си е яко прецаквация на батерията. Това е готино за гонки или други такива дето ти трябва МАКС. В градско ще е много интересно да се прибереш по този начин до вкъщи :)

Без да се регулира мощността, батерията ще ти осигури малко пробег. А и регенерация няма да има :(

Вярно, че е малко по-скъпо АЦ-то зарад контролера, но бих го препоръчал.

Колкото до килограмите, има и леки АЦ-та.... въпрос на качество и цена. И да не забравяме за лиспа на четки, следователно липса на шум и загуби, армортизация и тнт....

Re: Избор на двигател!

Публикувано: 03 апр 2013г. 10:51
от bLdC
Не виждам каква полза може да има от това.
По-голямата част от загубите се получават при самото превключване на транзисторите в контролера.
Когато си на пълна газ и транзисторите са постоянно отворени загубите са нищожни. При опитите, които съм правил с мощни MOSFET, в момента, в който транзисторите останат постоянно отпушени температурата им спада бързо, въпреки по-големия ток, който минава през тях!
После, мощен контактор, който е в състояние да прекъсва голям ток на индуктивен товар и да не се скапва бързо може да струва повече от DC мотора!
Излязохме много от темата. Ако трябва, да се направи нова тема.

Re: Избор на двигател!

Публикувано: 07 апр 2013г. 21:32
от varvarin
Аз подкрепям идеята за постояннотоков четков електродвигател, когато става въпрос за любителско изпълнение. Управлението е по-елементарно и регенеративното спиране се осъществява по-лесно. Не мога да открия обаче проект, в който управлението да се осъществява през статорната намотка единствено. Някой знае ли каква е причината това да не се прави или не съм догледал?

Re: Избор на двигател!

Публикувано: 07 апр 2013г. 22:10
от todor_raev59
Еми всички говорим за безчетков.

Re: Избор на двигател!

Публикувано: 15 сеп 2013г. 16:36
от infernus
Ако толкова е зор за нещо любителско, слагай DC-to един реостат вместо контролер и си в бизнеса. Само дето няма да е грам ефективно.

Re: Избор на двигател!

Публикувано: 06 ное 2013г. 14:05
от SuriCat
Малко видео материал на тема AC - мотори:

http://www.youtube.com/watch?v=sFWpzzh8l00