Много се радвам, че открих този форум!
Виждам, че темата за електрическия автомобил вече се дискутира и в България, това е прекрасно!
Вярвам, че в бъдеще време ще става все по актуална и реалистична, което ще допринесе до необходимите промени в българското законодателство.
Първо да се представя Казвам се Даниел Георгиев. Професията ми е автомонтьор и с голям интерес следя всичко ново относно Електромобилите.
Мисля, че мога да ви бъда много полезен като споделя информацията с която разполагам.
Планирам да предоставя линкове на компании които произвеждат китове за конвертиране на електромобили, както и на фабрично произведени електромобили.
Също ще ви дам информация за Електрическо колело и китове, които ще бъдат достъпни за голяма част от населението. Избягвайки посредниците ще можете да ги закупите директно от производителите. Естествено това е една друга тема която също не е за подминаване, но всичко с времето си.
Дълго съм мислил относно конвертирането на стандартен автомобил в електромобил даже бях на една крачка от реализацията му, но не го направих. Определено идеята изглежда много привлекателна, но е много непрактична поради следните причини:
1. Да предположим, че намерите евтино подходящ автомобил в добро техническо състояние (suzuki swift, vw bug 1960-1988, ford fiesta, smart и други малолитражни) без ръжда и относително добър външен вид 1000лева.
2. Електромоторът с контролера и кабелите за 48 волтова система е $2280 + предполагам $400 за транспорт до България. Тази система ще позволи максимална скорост от 60 км. в час при равен път!
72 волта $2995 + предполагам $400 за транспорт до България. Тази система ще позволи максимална скорост от 70-75 км. в час при равен път!
120 волта $4,645 + предполагам $400 за транспорт до България. Тази система ще позволи максимална скорост от 95-100 км. в час при равен път!
3. Батерии: тук може да се използват комбинации от 6, 8 или 12 волтови батерии. 6,8 волта батерии утежняват много автомобила, но увеличават малко пробега. 12волта са по-компактни и практични. Общото между всички е, че трябва да бъдат така наречените „ дълбоко зарядни” което ги прави коренно различни от познатата ни автомобилна батерия. Този вид батерии е конструиран да отдава бавно и равномерно ток в продължение на много време, докато автомобилната батерия е направена да отдаде голямо количество ток за кратко време!
След това батериите се делят на киселинни или пълни с джел. Първите изискват постоянна поддръжка на електролита, вторите са запечатани и не изискват поддръжка, но са значително по скъпи!
И двата вида имат много сходни характеристики като не трябва да се пропуска факта, че разреждане под 25% ще доведе до така наречената загуба на памет и ще се само разрушат.
Само за пример една 12 волтова батерия струва около $350 Х 6 броя =$2100+ транспорт около $400 или само за батерии $2500++
Не трябва да се забравя и факта, че след 500 зареждания се саморазрушават и губят от силата си. Налага да бъдат подменяни с нови.
От една 12 волтова батерия можем да получим 4.8км до 8км в зависимост от пътната обстановка, терена и тежестта на автомобила. След като умножим това х 4 броя (48 волта конструкция) получаваме 19км до 32км.
За същия вид батерии но при 72волта система 28км. до 48км.
Също трябва да се отбележи факта, че тези батерии трябва да бъдат разположени на безопасно за шофьора и пътниците място в случай на инцидент. Не е допустимо да се променя центъра на тежестта на автомобила.
Съществуват и много други видове батерии, като най-добрите от тях са литево-йонните. Няма да изброявам техните характеристики само ще отбележа, че за 72волта преработка която трябва да измине 60км. ще са необходими $6000-$7000 за батерии + транспорта и скъпото зарядно устройство.
4. Зарядното за киселинните батерии е с цени от $300-$700+ транспорта.
5. Преработките които трябва да претърпи автомобилът са следните:
Премахване на двигателят и резервоара.
Ползва се фланец върху които се закрепва електродвигателя за скоростната кутия.
Изработване на стойки за акумулаторите като се препоръчва да се изработи една или няколко кутии от стиропор и след това да се облече със фиберглас двустранно. В тази кутия се поместват батериите. Преимуществата са, че при минусови температури тази кутия запазва топлината на батериите и не се губи от пробега. Също в случай на инцидент омекотява удара и предпазва батериите от разрушаване и разливане на киселина, а това е много, много важно!
Монтиране на кабели и малко електроника.
След всичко това сте готови да съберете погледите на вашите колеги!
Съединител не ви е необходим 48 волта система се кара предимно на 2 предавка, а 72 волта на 3 предавка. Потегля се от място на същите предавки тоест от 0 до... Ако е необходимо да се превключва само се отнема газта и се преминава на следващата предавка, но това едва ли ще е необходимо.
За климатична инсталация е почти неуместно да се говори, а относно отоплението може да се помисли. Продават се малки електрически нагреватели. При употребата на такива пряко се афектира пробегът на автомобила. Проблемът с отоплението е решим посредством малък пропанов нагревател с 0.5 или 1 литър бутилка от оборудването за къмпинг.
Автомобилите които са оборудвани с хидравлика на волана ще изискват допълнителна електрическа хидравлична помпа . Тези със серво на спирачките ще изискват електрическа вакуумна помпа. Всичките тези помпи също ще афектират пробега.
В заключение за пример София е относително равнина и ако не се лъжа беше 18 км пробег в диагонал (със сигурност сега е повече) един 48 волтов автомобил е способен да я пресече. Ще трябва да изчакате около 8 часа за да презаредите батериите и да се върнете обратно.
Цената за това удоволствие при 48волта система ще е от порядъка на 6000-9000лв. като в това са включени само китът електромотор, фланец (които отговаря само на определени марки и модели), контролер, батерии, зарядно и грубо сметнат транспорт. Не калкулирам митата и ддс, стоиноста на автомобила и вашият труд които също не трябва да се подценява!
Искам да си отговорите сами - Струва ли си?
Знам, че има производство на аналогови части в България, но за качество и ефективност трудно може да се говори. Европейските аналози са качествени и те ще гонят, а даже и надминават споменатите от мен по-горе цени.
Надявам се това да поохлади вашите страсти. Искрено ви препоръчвам следния вариант:
От края на 2010г. и началото на 2011г. няколко компании започват масово серийно производство на електрически автомобили. Те ще са способни да изминават от 60км до 160км с едно зареждане. Всичко това е разработено и изчислявано от инженери, извършени са множество тестове които гарантират БЕЗОПАСТНОСТ. Дизайните са атрактивни и съобразени с потребителите. Новото поколение електрически автомобил скоро ще стане ежедневие, отначало ще е скъп, а с времето ще поевтинее. Стискайте зъби още малко и няма да съжалявате!
Не се занимавайте с преработки по-скоро ако искате да си помогнете, както и аз искам да помагам нека да помислим върху въпросът:
Как да се промени адекватно Българското законодателство спрямо Европейското, касаещо ЕЛЕКТРИЧЕСКИЯ АВТОМОБИЛ, облекченията при покупката и регистрацията му. Също изграждане на зарядни станции по паркингите. Аз лично смятам, че това е много по-важно и актуално, социалният ефект ще бъде по голям.
Бъдете сигурни, че което и да е Българско правителство няма да се даде без бой. Нали постъпленията в хазната идват най-вече от акцизите върху горивата. Къде потъват тези пари можем само да гадаем, но едно е сигурно те не отиват в екологични проекти както е в развитите държави!
Добре, че Европа ни прие по-неволя в европейския съюз та да ни култивират, но и те се видяха в чудо не може да се отрече!
Пушеците от колите ни не стоят само на територията на България те се разнасят и в Европа повярвайте ми рано или късно те ще писнат по този въпрос!
Знам, че повечето сте съгласни с мен други ще ме освиркате, не мога да ви виня вие може би сте прави за вас!
Аз лично мечтая за деня в които няма да се вдигат пушеци и пепелаци които да тровят децата ни и нас самите!
Обичаният от мен и поколения наред двигател с вътрешно горене някои ден ще заеме достойно място в музеят на историята, а бъдещите поколенията ще се чудят печка ли е или...
http://www.e-volks.com/index.html
http://www.electroauto.com/
http://www.ecosmotors.com/
http://www.renault.com/en/Innovation/ve ... ncept.aspx
http://www.nissanusa.com/leaf-electric-car/#/car/index
http://www.gizmag.com/electric-smart-re ... ion/12037/
http://www.gizmag.com/nissan-landglider/13368/
http://www.peugeot.com/en/news/2009/9/7 ... y=1&page=1
http://www.revaglobal.com/ownREVA.aspx
http://green.autoblog.com/2009/09/16/fr ... ready-for/