Проектът "Пламенмобил"
Публикувано: 21 авг 2012г. 11:06
Здравейте на всички запалени по електромобилите! От няколко месеца и аз съм "влезнал" във вашата вълна и с интерес чета всичко, което намеря по тази тема в нета. Единственото, което ме спира на този етап е баналният финансов въпрос. Проблемът е, че преди 2 години си закупих нов автомобил на лизинг и сега нямам кой знае какви излишни средства, за да си направя електромобил. Това не ми пречи да чета и да следя нещата, които излизат в нета и които другите правят. Следя и в мобилето за по-евтини донори. Това да не бързаш си има и предимства. Дава възможност за избор.
Та на този етап съм се спрял на 3 донора: VW Polo, Fiat Brava, Reno Clio. По принцип нямам особени претенции към марката и модела, стига да е подходящ за донор и да ме устройва цената. Голям плюс ще е да е с 4 врати. На този етап нямам особени изисквания към електромобила относно пробег, скорост и т.н. Ще се използва изцяло в град Стара Загора, където скорост по-голяма от 60 км/ч е немислима, а най-голямто ми разстояние е под 10 км. Дневно не изминавам повече от 15-20 км. Ето защо мисля сега да инвестирам в донор и хубав мотор, контролер и евтини батерии, а след време ако всичко е ок с конверсията да си закупя само по-качествени батерии.
Имам и една идея, която не знам до колко е възможно да се осъществи и дали си струва да се опитва. Някой мислил ли е над темата вместо един електромотор да се сложат два по-малки? Единият да стои латентен и да се използва само при нужда (тръгване, нанагорнище, изпреварване), а за поддържане на скоростта да се използва само другият мотор.
Ами това е от мене. Сега знаещите и можещите да ми предложат някаква цена на нещата, за да знам за къде съм тръгнал и кога ще стигна там. Нещата са въпрос на време
Поздрави
Та на този етап съм се спрял на 3 донора: VW Polo, Fiat Brava, Reno Clio. По принцип нямам особени претенции към марката и модела, стига да е подходящ за донор и да ме устройва цената. Голям плюс ще е да е с 4 врати. На този етап нямам особени изисквания към електромобила относно пробег, скорост и т.н. Ще се използва изцяло в град Стара Загора, където скорост по-голяма от 60 км/ч е немислима, а най-голямто ми разстояние е под 10 км. Дневно не изминавам повече от 15-20 км. Ето защо мисля сега да инвестирам в донор и хубав мотор, контролер и евтини батерии, а след време ако всичко е ок с конверсията да си закупя само по-качествени батерии.
Имам и една идея, която не знам до колко е възможно да се осъществи и дали си струва да се опитва. Някой мислил ли е над темата вместо един електромотор да се сложат два по-малки? Единият да стои латентен и да се използва само при нужда (тръгване, нанагорнище, изпреварване), а за поддържане на скоростта да се използва само другият мотор.
Ами това е от мене. Сега знаещите и можещите да ми предложат някаква цена на нещата, за да знам за къде съм тръгнал и кога ще стигна там. Нещата са въпрос на време

Поздрави